Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 noen som vet hva jeg kan bruke? Anonymous poster hash: 8d36c...171
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Spør på apoteket, men til et så lite barn ville jeg kontaktet lege før jeg ga allergimedisiner.. Anonymous poster hash: 3f290...270
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 har snakket med lege på telefonen.. han sa prøv allergimedisin, men så glemte jeg å spørre om hvilken.. :/ Anonymous poster hash: 8d36c...171
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Han mener nok zyrtec, som er det vanligste reseptfrie antihistamin (virkestoff er cetirizin). Men det skal ikke gis til barn under 2 år uten rekvisisjon fra lege. Så da er jeg litt usikker på hva han mener, for du skal ikke egentlig gi det uten at han har forskrevet nøyaktig dose, og helst forskrevet det i dråpeform eller mixtur (usikker på om det er reseptfritt i dråpeform?). Jeg må rett og slett råde deg til å ta ny kontakt med legen, for det er ikke anbefalt å gi så små barn antihistaminer "bare for å prøve". Det bør være godt begrunnet og det må foreligge en nøyaktig dosering, samt opplæring i forhold til bivirkninger (trøtthet, munntørrhet osv). Og det bør gis som mixtur eller i dråpeform, da tabletter er vanskelig å administrere på så små barn. Red: Sjekket nå, dråper og mixtur finnes kun på resept, så da må du nødvendigvis få en resept dersom det skal administreres forsvarlig. Zyrtec selges reseptfritt kun i forpakninger på 7, 21 og 30 tabletter. Endret 7. februar 2014 av PrinsesseHengepupp
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Om du ser på nettsidene til apotekene får du bare antihistaminer reseptfritt i tablettform, man gir da ikke tabletter til en 1-åring? Enig med Hengepupp her altså, ring legen igjen. Da min eldste gutt fikk allergimedisiner som liten fikk han det i flytende form... Anonymous poster hash: 3f290...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå