Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Fikk dere vogna? Var den ok? Jeg har bestilt og betalt for vogna, og det skulle ta ca 2 uker før vogna kom. Er nå gått lenger enn dette, og lurer på om andre har erfaringer med dette selskapet? Fant annonsen på finn.no... Anonymous poster hash: 54fe2...097
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har og har fått vognen. Hentet den selv da - hos selger. De selger fra hjemmet, så de bør levere (har adressen). Han fortalte de hadde kjøpt opp to konkursbo henholdsvis i England og Sverige. De har ikke mange av vognene her, så de importerer ift kjøp. Jeg sjekket de på ebay ift andre ting og de har jevnt over gode tilbakemeldinger, dog at det kan ta litt tid. Anonymous poster hash: afdbf...98d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Nå ser jeg for øvrig at annonsen er endret og blitt mer "profesjonell" og med mindre skrivefeil . Prisen har også økt med 1000 kr ift hva jeg ga. Barnespirene er ikke et registrert firma i Norge, men England ser jeg. Anonymous poster hash: afdbf...98d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Ok! Tusen takk for svar!:) da får jeg bare smøre meg med litt tålmodighet:) ja jeg bestilte før prisen økte da heldigvis:) Anonymous poster hash: 54fe2...097
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har sendt en mail til Bugaboo ift serienr på vognen og om historien til Barnespirene er sann. Legger ut her når jeg har mer informasjon. Det står for øvrig ca 14 dager, så noe slingringsmonn må man ha. Hadde for øvrig ikke turt å selge uekte varer rett fra hjemmet mitt dersom det er tilfelle Anonymous poster hash: afdbf...98d
Maibaby:) Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Takk:) hvis jeg signerer med nicket mitt kan du kanskje sende meg en privat mld? Så jeg er sikker på at jeg får det med meg:)
Nannas Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har sendt en mail til Bugaboo ift serienr på vognen og om historien til Barnespirene er sann. Legger ut her når jeg har mer informasjon. Det står for øvrig ca 14 dager, så noe slingringsmonn må man ha. Hadde for øvrig ikke turt å selge uekte varer rett fra hjemmet mitt dersom det er tilfelle Anonymous poster hash: afdbf...98d Vil også svært gjerne høre tilbakemeldingen din fra Bugaboo før jeg evt bestiller:)
Nannas Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Fikk dere vogna? Var den ok? Jeg har bestilt og betalt for vogna, og det skulle ta ca 2 uker før vogna kom. Er nå gått lenger enn dette, og lurer på om andre har erfaringer med dette selskapet? Fant annonsen på finn.no... Anonymous poster hash: 54fe2...097 Gi gjerne beskjed om når/om du mottar varen!
Antoine Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 VARSKO!!! Ifm denne saken har jeg undersøkt nærmere. Selger er en storsvindler og man bør IKKE kjøpe vogn av BARNESPIRENE LTD. Vedkommende (er det lov å legge ut navn så gjør jeg det!) har tidligere skiftet navn og opererer med svindel nå som da. Han har også flyttet fra fra innlandet og til Tønsberg. Dersom noen har vært svindlet av ham kan dere fint få navn, teledonnummer, adresse osv av meg. Hadde nok aldri fått vognen jeg heller om det ikke var for at vi fysisk hentet den!
nerdo Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Jeg kontaktet Barnespirene via finn.no i går, ingen vogner på lager, bestiller nå kun opp direkte til kunden. Ved ytterligere søk på nett fant jeg på Bugaboo sin nettside at de advarer mot falske produkter og at de ikke sender varer fra fabrikk direkte til kunder som det hevdes i annonsen "rett fra fabrikk hjem på døren". "We do not sell new Bugaboo products through online marketplaces like eBay, Alibaba, Taobao and we do not sell directly from our factory to retailers or consumers." Lenke til siden http://www.bugaboo.com/retail-locator Dere som har bestilt og venter, gikk betaling via FINN/PayEx betalingsgaranti? Følger med på tråden for nå.
Maibaby:) Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har betalt gjennom paypal, selger ville ikke ha det gjennom betalingsgarantien. Noe som også kunne vært vanskelig da de opererer med 10 dager til du skal få varen, men her vil det jo ta to uker. Men paypal har jo også en type klageordning som jeg akter å bruke dersom vogna ikke kommer... Men gjort er gjort, nå er det jo bare å vente litt til først iallefall... Men er skeptisk til firmaet ja...
nerdo Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 VARSKO!!! Ifm denne saken har jeg undersøkt nærmere. Selger er en storsvindler og man bør IKKE kjøpe vogn av BARNESPIRENE LTD. Vedkommende (er det lov å legge ut navn så gjør jeg det!) har tidligere skiftet navn og opererer med svindel nå som da. Han har også flyttet fra fra innlandet og til Tønsberg. Dersom noen har vært svindlet av ham kan dere fint få navn, teledonnummer, adresse osv av meg. Hadde nok aldri fått vognen jeg heller om det ikke var for at vi fysisk hentet den! Så dvs, hvis jeg forstod deg riktig, du viste at selgeren er/var en svindler, allikevel kjøpte/hentet du en barnevogn fra ham? Jeg lurer på om vedkommende selger kinesiske (meget bra) kopier av Bugaboo barnevogner? Lignende svindelopplegg ble rapportert fra flere europeiske land de siste 3-4 år. Sjekk disse vognene fra Hong Kong/Kina, pris ca kr 3400-3600 med gratis frakt: Top Quality Limited Edition All Black Cheap Bugaboo Cameleon Stroller Bugaboo cameleon stroller baby green+black
nerdo Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har funnet bevis på at Barnespirene selger ikke origninale Bugaboo barnevogner På følgende dhgate.com side til selger/butikk Star_baby fra Kina: Wholesale - hot Sell ! Bugaboo cameleon stroller baby and kid's all black bugaboo prams donkey Finner man den eneste anmeldelse fra, guess who, Barnespirene (klikk på Customer reviews) Hvis man klikker videre på "Transactions history" ser man at vedkommende har den 12.01.14 kjøpt 4 stykker av All black vogn. Legg merke til at leveringstid i annonsen er 6-14 dager! Har nok tjent ca kr 3000 på hver vogn hittil Anbefaler de som allerede har kjøpt barnevogner fra denne selgeren å sjekke om de har den standard 2 års garanti fra Bugaboo, bruk serienummer fra ramme/understell til kontroll hos Bugaboo.
Maibaby:) Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Så flink du er å finne ut sånt på nettet. Godtroende og tydeligvis litt dumme meg hadde aldri klart å finne ut det... Takk nerdo! Skal skjekke vogna når/hvis jeg får den og så ta det derfra. Vet ikke helt hva jeg gjør dersom den er falsk... Er vel bedre enn ingen vogn sånn sett, men er jo ikke det jeg trodde jeg kjøpte! Jeg har iallefall lært min lekse....
nerdo Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Så flink du er å finne ut sånt på nettet. Godtroende og tydeligvis litt dumme meg hadde aldri klart å finne ut det... Takk nerdo! Skal skjekke vogna når/hvis jeg får den og så ta det derfra. Vet ikke helt hva jeg gjør dersom den er falsk... Er vel bedre enn ingen vogn sånn sett, men er jo ikke det jeg trodde jeg kjøpte! Jeg har iallefall lært min lekse.... Etter å ha mottatt vognen ville jeg først sjekke autensitet ved å prøve å registrere online eller evt. kontakte Bugaboo. Dersom det verste er bekreftet villle jeg politianmelde vedkommende samt gi beskjed til finn.no Fra Bugaboo nettside: "If you have recently bought or are planning to buy a Bugaboo Cameleon or Bugaboo Bee from an online marketplace and want to ensure you are not purchasing a fake stroller; please contact our customer service centre. They can help you identify the authenticity of your stroller. " Lenke Endret 9. februar 2014 av nerdo
Antoine Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Takk for info nerdo! Selvfølgelig visste jeg ikke det da jeg kjøpte. Ville aldri kjøpt av en svindler. Så annonsen, ringte og hentet den på samme dag. Nå avventer jeg svar fra Bugaboo ift registreringsnummeret og politianmelder på sikt.
Maibaby:) Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 Jeg venter fortsatt på vogna, så må jo se om den kommer først og så ta det derfra....
Antoine Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Har fått bekreftet av bugaboo at vognen er fake/kopi og mannen politianmeldes i dag. Har også varslet finn. Sånn til info
Maibaby:) Skrevet 10. februar 2014 #21 Skrevet 10. februar 2014 Har også rapportert til finn.no idag. Kan vi utveksle informasjon over privat mld antoine? Vi står sikkert sterkere sammen?
Antoine Skrevet 10. februar 2014 #22 Skrevet 10. februar 2014 Det som nå er bra oppi det hele er at det vi nå skriver ligger åpent for søk når andre skal dobbeltsjekke denne luringen. Håper ingen andre går på limpinnen
Antoine Skrevet 10. februar 2014 #24 Skrevet 10. februar 2014 ANMODNING til de som har bestilt fra denne personen. Politiet vil at så mange som mulig anmelder ham. Det er jo strengt tatt en "fillesak", men er vi flere står saken sterkere. Det viktige er at anmeldelsen merkes med "åsted" (Finn, Tønsberg, Hermelineveien 7) for at alle sakene sendes over til Tønsbergpolitiet. Det er da lettere for etterforskeren å koble saken enn om det er flere finn-anmeldelser som ikke har noe geografisk ståsted. Husk kopi av alle opplysninger (mail, kontrakt, betalingsoverføringer osv).
Maibaby:) Skrevet 10. februar 2014 #25 Skrevet 10. februar 2014 Dytter på denne i tilfelle vi er flere...,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå