Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Er det noen som har barn som har tatt en test som heter wisc? Barnet mitt skal kanskje ta denne testen og jeg lurer på hva er det egentlig? Hva slags spørsmål eller oppgaver får barna (7 år gammel). Barnet mitt er ganske smart på mange områder, flink med ord/begreper/språkforståelse, god hukommelse og jeg tror cirka gjennomsnittlig i matte, men overhodet ikke i konstruksjon, bygge ting, pusle osv. Problemet er at h*n er sta og vil gjøre alt på sin egen måte, i sitt eget tempo og at h*n drømmer seg bort og bruker lang tid. Blir også kjempesint hvis f.eks to biter av puslespill ikke sitter sammen på første forsøk og mister fort interessen for ting. Er redd h*n skal gi opp/nekte etter 3 minutter av testen hvis det er kjedelig eller vanskelig så jeg lurer på hvordan de gjennomfører dette og om barna deres har syntes det var ok? Anonymous poster hash: c156f...8bc
Optatium Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Akkurat hva slags spørsmål som er der kan jeg ikke svare på, men jeg vet at denne testen er en evnetest. Den sier noe om hvilke forutsetninger et barn har for å lære, og gir oss en pekepinn på hvor mye vi kan kreve og forvente.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Datteren min har tatt det. Var endel matte, klokke, lese tekster, forklare hva bildene betyr, se hva bildene kan bety (fantasi), farger og slike ting. Jeg var ikke tilstede under hele testen. Min er som din, men klarte seg veldig bra, utrolig nok.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Datteren min har tatt "WPPSI: Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence". Hun tok den da hun var 2 år og 8 mnd. Testen ble tatt hos PPT og er samme som WISC bare at den er beregnet på yngre barn. Hun scoret høyt og fikk ekstra tiltak som høyt begavet. Skal teste henne på nytt igjen når hun begynner på skolen slik at tiltakene kan fortsette. Jeg var ikke tilstede da testen ble tatt (hun fra PPT sa at det var best uten foreldre tilstede) så jeg ventet utenfor. Hun syntes det var ok å ta testen og var fornøyd etterpå. Anonymous poster hash: 17f5a...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå