Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Aftenposten skriver i dag at antallet i år vil øke med minst 10 % pga at mange har nådd 4års grensen på AAP. Er ikke dette forferdelig høye tall ? Anonymous poster hash: c6c05...88f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 HVEM i helvete bryr seg?? Vi bor 5 mill mennekser her i landet, og de som er ufør har garanterte en grunn for det kanskje? Og mange av de har jobbet et langt liv og tjent opp de kronene som helt sikkert kommer med i innlegg nummer 2. Anonymous poster hash: eeffe...dba
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Dette er alt NAV sin feil.. Alt var mye bedre den gang det var delt opp i trygdekontor, arbeidskontor og sosialkontor, når dette ble slått sammen , fikk man bare en eneste stor tragedie. Det finnes mange som kan jobbe, men uten hjelp og støtte fra de ubrukelige saksbehandlerene på nav, så ender de fleste på trygd.. det er jo letteste utvei, et problem mindre, en person mindre de trenger å bruke tid og penger på. Anonymous poster hash: 97c70...bef
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Hvor mange mennesker er det i Norge som er i yrkesaktiv alder da? Hva blir egentlig prosenten? Det høres jo ganske mye ut, men jeg vet ikke om det egentlig er det. Tenker på andre land hvor de ikke har et så godt system som er i Norge for syke og uføre, der blir det jo ikke ført statistikk over folk som ikke makter stå i full jobb sånn som det gjør her. Trenger vel ikke gå lenger enn til England før de har et mye dårligere system og de som er litt svakelige, sliter med psyken, har mindre skader eller kroniske sykdommer ikke har noe særlig å hente fra staten så de velger bare å være hjemmeværende. De lever på manne, på familien, de panter flasker, lever sparsommelig osv og blir aldri registrert i noen uførestatistikk sånn som alle helt og delvis uføre blir her i Norge... Her i Norge kan du f.eks ha 50% uføretrygd og jobbe 50%, mens i mange andre land vil du bare jobbe redusert og ikke få noe trygd i tillegg. Anonymous poster hash: 79174...03a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Det har blitt veldig vanskelig å få uføretrygd i dag.. Anonymous poster hash: 8c0ec...641
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Det har blitt veldig vanskelig å få uføretrygd i dag.. Anonymous poster hash: 8c0ec...641 For de syke, ja, men for de frekke er det veldig enkelt å få innvilget uføretrygd. Anonymous poster hash: 97c70...bef
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Det er et veldig høyt tall og mange er helt sikkert i stand til å jobbe noe. Om de derimot er så atraktive på arbeidsmarkedet at de faktisk får noen jobb, selv om de forsøker kan nok variere mer. Anonymous poster hash: 0d9f8...4ca
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Det er et veldig høyt tall og mange er helt sikkert i stand til å jobbe noe. Om de derimot er så atraktive på arbeidsmarkedet at de faktisk får noen jobb, selv om de forsøker kan nok variere mer. Anonymous poster hash: 0d9f8...4ca Det er vel et av de største problemene i Norge, at ingen arbeidsgivere vil ansette uføre med en viss restarbeidsevne. Mange vil ha deltidsansatte, men når de får vite at de er delvis uføre og vil jobbe ved siden av vil de ikke ansette dem likevel.... Arbeidslivet vil har 100% friske mennesker som har "såpåvilje" og er fleksible, delvis uføre er det ingen som vil ha. Tror Norge AS kunne tjent mye penger på å sponse de bedriftene som er villig til å la delvis uføre prøve seg istedenfor å gi 100% uføretrygd til alle sammen. Om arbeidsgiver bli garantert at de ikke vil tape penger på å ansette dem, f.eks ved at nav betaler sykepenger fra 1.dag for delvis uføre så hadde kanskje flere vært villige til å gi dem en sjanse. Anonymous poster hash: 79174...03a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Ja, det er mange. Og alle grunnene for uføretrygd er ikke like legitime, tro meg. Mange pasienter kommer til legen med bestilling på uføretrygd og forventningen om at "legen har å søke". Det er disse som ødelegger for dem med kronisk sykdom som virkelig trenger trygdestønader. Og AAP er jo en eneste stor flopp. Anonymous poster hash: 782c9...5dc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Ja, det er mange. Og alle grunnene for uføretrygd er ikke like legitime, tro meg. Mange pasienter kommer til legen med bestilling på uføretrygd og forventningen om at "legen har å søke". Det er disse som ødelegger for dem med kronisk sykdom som virkelig trenger trygdestønader. Og AAP er jo en eneste stor flopp. Anonymous poster hash: 782c9...5dc Hva mener du med at AAP er en stor flopp? Anonymous poster hash: 137ed...1b3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Ja, hva er flopp med AAP? Anonymous poster hash: 479e1...6db
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 HVEM i helvete bryr seg?? Vi bor 5 mill mennekser her i landet, og de som er ufør har garanterte en grunn for det kanskje? Og mange av de har jobbet et langt liv og tjent opp de kronene som helt sikkert kommer med i innlegg nummer 2. Anonymous poster hash: eeffe...dba Vi burde alle bry oss, fordi velferdsstaten ikke vil klare denne belastingen stort mye lenger. Jeg tror det er viktig at man nå fokuserer på å få folk ut i arbeid igjen. Det er jo mulig for de fleste, jeg har kollegaer som er blinde, sitter i rullestol, er el-overfølsomme o.l. det går faktisk fint bare det blir tilrettelagt. Anonymous poster hash: c6c05...88f
Gjest Skrevet 7. februar 2014 #13 Skrevet 7. februar 2014 HVEM i helvete bryr seg?? Vi bor 5 mill mennekser her i landet, og de som er ufør har garanterte en grunn for det kanskje? Og mange av de har jobbet et langt liv og tjent opp de kronene som helt sikkert kommer med i innlegg nummer 2. Anonymous poster hash: eeffe...dba Vi burde alle bry oss, fordi velferdsstaten ikke vil klare denne belastingen stort mye lenger. Jeg tror det er viktig at man nå fokuserer på å få folk ut i arbeid igjen. Det er jo mulig for de fleste, jeg har kollegaer som er blinde, sitter i rullestol, er el-overfølsomme o.l. det går faktisk fint bare det blir tilrettelagt. Anonymous poster hash: c6c05...88f Bare for å svare deg da, hva med den som er utdannet hjelpepleier? Klarer hun å utføre sine plikter som blind, eller i rullestol? Vet jeg setter dette på spissen nå altså
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 HVEM i helvete bryr seg?? Vi bor 5 mill mennekser her i landet, og de som er ufør har garanterte en grunn for det kanskje? Og mange av de har jobbet et langt liv og tjent opp de kronene som helt sikkert kommer med i innlegg nummer 2. Anonymous poster hash: eeffe...dba Vi burde alle bry oss, fordi velferdsstaten ikke vil klare denne belastingen stort mye lenger. Jeg tror det er viktig at man nå fokuserer på å få folk ut i arbeid igjen. Det er jo mulig for de fleste, jeg har kollegaer som er blinde, sitter i rullestol, er el-overfølsomme o.l. det går faktisk fint bare det blir tilrettelagt.Anonymous poster hash: c6c05...88f Bare for å svare deg da, hva med den som er utdannet hjelpepleier? Klarer hun å utføre sine plikter som blind, eller i rullestol? Vet jeg setter dette på spissen nå altså Hun kan omskollere seg og sitte på forværelse på en helsestasjon eller hos en lege, det klarer du fint hvis du sitter i rullestol. Poenget er jo at alle kronene de i arbeid bealer i skatt går til å bettale for de som er uføre, hva skjer når oljepengene er brukt opp? Hva er galt med å forsøke å få folk ut i arbeid igjen? Anonymous poster hash: c6c05...88f
Gjest Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Jaja ser den.... men hvem skal betale omskoleringen? Er NAV dette. Har selv gått hjelpepleien via NAV for mange år siden, og jeg kostet staten den gang ca 1 mill! OG vi var 20 i klassen. Men er enig i det du skriver ang hva som skjer når pengene er oppbrukt?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Hvis du er f.eks 25 år så vil det jo lønne seg å betale den millionen... Anonymous poster hash: c6c05...88f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Dette er alt NAV sin feil.. Alt var mye bedre den gang det var delt opp i trygdekontor, arbeidskontor og sosialkontor, når dette ble slått sammen , fikk man bare en eneste stor tragedie. Det finnes mange som kan jobbe, men uten hjelp og støtte fra de ubrukelige saksbehandlerene på nav, så ender de fleste på trygd.. det er jo letteste utvei, et problem mindre, en person mindre de trenger å bruke tid og penger på. Anonymous poster hash: 97c70...bef Disse -ubrukelige- saksbehandlerne har gjerne flere hundre personer å følge opp. Sykefraværet og turnover er skyhøyt i NAV. Det har ikke falt deg inn at dette er et krevende yrke og det er umulig for de ansatte å både tilfredsstille brukerne og systemet? Døgnet har ikke nok timer til å få unna alle arbeidsoppgavene. Anonymous poster hash: db3e2...760
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Jeg får heller ikke 100% jobb. Feiler meg ingenting, men ingen vil ansette meg i fulltidsstilling likevel. Jeg har ikke råd til å gå på skole. Hvorfor skal NAV sponse syke, men ikke meg? Jeg sliter AKKURAT like mye med å få jobb, så det er bare tull å skylde på at det er graden av uføre som gjør at man ikke får jobb. Det er pokker så vanskelig å få jobb i dette landet med mindre man vil ha 2-4 jobber for å tjene nok til å klare seg. Da snakker jeg selvsagt om oss som er uten høyskole/universitetsutdannelse, men som har årevis med erfaring. Kjenner jeg blir helt varm. Nesten så jeg tenker jeg skulle takket ja når legen for to år siden foreslo å søke uføre for meg, for jeg passet ikke inn noe sted. Faen heller, jeg er jo FRISK. Gi meg en jobb, så blir jeg enda friskere. Anonymous poster hash: 06018...ae3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 En stor andel av de som er trygdet er psykisk utviklingshemmet. Anonymous poster hash: 40dc3...b21
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 ? En stor andel ,å hvordan kan du liksom vite det da?Jeg blir ung ufør nå grunnet psykiatri. Anonymous poster hash: 8c0ec...641
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 Det er rundt 21 000 psykisk utviklingshemmede i Norge og da er barn og gamle også med Anonymous poster hash: c6c05...88f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Da er ikke det halvparten .Det er over 300 000 uføretygde i Norge.Mange som fikk uføretygd før i tiden ,før 2000 .Der er det nok mange som kunne jobbet. Anonymous poster hash: 8c0ec...641
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 "Hver eneste (!!!) skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede. Offisielt har Norge en arbeidsledighet på tre prosent. I virkeligheten mottar nesten en fjerdedel av nordmenn i arbeidsfør alder en eller annen form for trygd." http://mobil.dn.no/article1737680.ece?REF=dispatched Skremmende. Anonymous poster hash: 6329b...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå