Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er nylig blitt gravid (ca 4 uker siden) & lurte på en ting, min tipp olde mor hadde 4 par med tvillinger (10 barn til sammen) & min mormor er tvilling, øker muligheten for at jeg får tvillinger da? I såfall med hvor mange % ca? Mormor sa nemlig til meg at hun gleda seg til å se hvordan jeg & sambo klarte tvillinger. hun fikk det til å høres ut som om det var åpenbart at det ble 2 små & ikke bare en. & siden det er så mange tvilling par i nær familie lurer jeg litt selv også. Noen som vet eller har erfaring? Anonymous poster hash: 2f661...07e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Min oldemor var enegget tvilling, jeg er enegget tvilling og nå har mitt søskenbarn fått eneggede tvillinger så det må nok ligge i slekten. Alle er forssten jenter. Anonymous poster hash: 32e5b...1e0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Det kommer an på om de er eneggede eller toeggede. Eneggede tvillinger er ikke arvelig. Er de derimot toeggede er du arvelig belastet, ja. Anonymous poster hash: 8a41d...d91
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Riktig som siste anonym her sier, toeggede tvillinger ligger til visse familier. Eneggede tvillinger er noe som oppstår spontant, og er egentlig en "feil" tidlig i celledelingen. Det er ikke arvelig, men helt tilfeldig når det oppstår. Toeggede tvillinger kommer jo av at mor slipper to egg i måneden og det er arvelig fra mor til datter å gjøre det. Anonymous poster hash: a6ab7...12f
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Akkurat det samme her, med min oldemor og Mor. Men jeg har heldigvis sluppet unna ;-) har fått tre barn hver for seg. Selvom det er både på min og mannens side
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Min oldemor var enegget tvilling, jeg er enegget tvilling og nå har mitt søskenbarn fått eneggede tvillinger så det må nok ligge i slekten. Alle er forssten jenter.Anonymous poster hash: 32e5b...1e0 Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men resultat av mutasjon i celledelingen. Anonymous poster hash: 57340...641
LeTwinsA Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Synes det er utrolig trist å se hvordan dere ordlegger dere her jenter. Men det er faktisk ikke funnet ut om enegeggete tvillinger er arvelig eller ikke. dette kan ikke vitenskaplig bevises. men at damen slipper flere egg i hver syklus er helt klart arvelig. så da avh det litt av om de tvillingene du referer til er eneggede? eller toeggede? Uansett så er det større sjangse å få tvillinger jo eldre man blir fordi syklusen blir med ustabil og dersom man er litt overvektig Så hender det jo bare at man er så utrolig heldig at man blir velsignet med to barn da Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Tusen takk damer jeg fikk også vite av moren min i dag at jeg skulle blitt en tvilling men pga alkohol skadene under svangerskapet ble det til slutt bare meg... jeg håper nesten på at det blir 2 vi har bestemt oss for å få to barn så det hadde passet ganske bra sånn sett. så nå får jeg bare gå å vente & gru/glede meg til vi får vite hvordan det står til der inne. Anonymous poster hash: 2f661...07e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Min oldemor var enegget tvilling, jeg er enegget tvilling og nå har mitt søskenbarn fått eneggede tvillinger så det må nok ligge i slekten. Alle er forssten jenter.Anonymous poster hash: 32e5b...1e0 Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men resultat av mutasjon i celledelingen. Anonymous poster hash: 57340...641 "Mutasjon i celledeling"? Mutasjoner skjer i DNA nivå. Eneggede tvillinger er ikke pga Mutasjon men at den celledelende klumpen deler seg i to deler... Anonymous poster hash: 653c1...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå