Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Jeg klarer henne bare ikke. Jeg snakket rolig til henne i barnehagen idag når vi skulle dra, det var absolutt ingenting spesielt vi snakket om, men plutselig bare brøler hun til meg. Hun hermer nesten etter det jeg sier og gjør liksom narr av det. Hun blir sur når jeg sier ting to ganger for hun ikke hører etter eller gjør som jeg sier. Råd? Jeg får fnatt av henne! Anonymous poster hash: d5ec4...b51
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Endre holdningen din til ungen din! Du "klarer henne bare ikke"? Grow up, du er den voksne og må ta deg sammen, tror du ikke hun merker dette?? Anonymous poster hash: 7a2db...5a7
Nullstress;) Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 overse denne negative atferden. si til henne at om hun skal skrike til deg, vil du ikke snakke med henne. og skrier hun da, så overser du. uansett! men så fort hun snekker vanlig til deg, svarer du henne med mild stemme
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Kanskje hun trenger noe fra deg. At du lytter mer? at du viser mer positiv oppmerksomhet. Kanskje hun bare tester grenser. Ikke godt å si Anonymous poster hash: d2dfc...731
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Slapp av, min sønn på 5,5 år er også ufordragelig innimellom. Jeg er hard mot ham når han er for frekk, ber ham endre holdning og gå på rommet til han har gjort det. Passer på å ha mye positiv aktivitet med ham ellers, og anerkjenner at han er blitt stor. Lar ham være mer delaktig på avgjørelser, gir ham større frihet og selvbestemmelse. Han får dusje alene, velge egne klær, smøre maten selv, være med å lage middag og bruke store kniver osv, alt i alt gir jeg ham mer rom for å være stor, og han er takknemlig for det. At han får lov til å gå ut alene, gå til nærmatbutikken alene, ringe venner og avtale besøk/lek ute selv osv gjør ham lettere å håndtere. Så kanskje du skal prøve å gi datteren din rom for å være stor, og ha nulltoleranse for frekk oppførsel. Behandle barnet som et stort barn og ikke lite, kan være det hun trenger. Anonymous poster hash: ce61f...7b7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Endre holdningen din til ungen din! Du "klarer henne bare ikke"? Grow up, du er den voksne og må ta deg sammen, tror du ikke hun merker dette?? Anonymous poster hash: 7a2db...5a7 Åhh, kutt ut da, surpompen Som firebarnsmor til barn i "alle aldre" så må jeg bare si at min erfaring er at alle barn har perioder hvor de kan være vrange, ufordraglige, uspiselige eller driver en til vanvidd (forhåpentligvis ikke alt til samme tid ). Dette er helt normalt, og vi har lov til å reagere, lov til å si oss lei av sånn oppførsel. Helt menneskelig reaksjon når noen pusher tålmodigheten vår Heldigvis er min erfaring også at alt går over, det går ofte i perioder. Barna tester grenser og tøyer strikken for å se hvor langt de kan dra ting. Bare fortsett å være streng, slå konsekvent ned på dårlig oppførsel så skjønner de at de ikke kommer noen vei Anonymous poster hash: 91e3f...83c
Gidder ikke! Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Her var den vanligvis så rolige og gode gutten vår inne i en helt ekstrem fase fra ca 5 1/2 til 6 år. Han kranglet på absolutt alt og var vrang og vanskelig. Virket også som om han hadde mye inni seg som han ikke visste hvor han skulle gjøre av eller hvordan han skulle takle. Leste litt om det og det føltes veldig riktig å kalle det "den første pubertet", alt stemte. Det var akkurat som om gutten var full av hormoner, følte jeg hadde en fjortis hjemme til tider! Men etter en lang periode var det som om noen skrudde av en bryter og han var tilbake til sitt gamle. Eller, han utviklet seg veldig i denne tiden og "fant seg selv" på en måte, litt vanskelig å forklare. At det finnes noe som kalles "den første pubertet", tviler jeg ikke på! Kanskje datteren din har kommet dit allerede? Er veldig vanlig at unger går igjennom en sånn fase rundt 6-7 år, men her kom det altså tidligere.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Har også hatt en frekk 5-6 åring, men dårlig oppførsel fikk konsekvenser og det ble en brå slutt på frekkheten.. Tok fra henne goder i opptil en hel uke, det gjorde susen Anonymous poster hash: 9e02b...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå