Gå til innhold

Noen hekleglade som kan se hva dette heklestinget heter? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heklet med veldig stor nål og tykk tråd. Jeg synes det ser ut som det er heklet med staver, evt dbl stav, rundt og rundt.

Skrevet

Heller mer mot at det er enkel stav når jeg ser nærmere etter.

Skrevet

Legg opp så mange masker du vil. Så en stav, en luftmaske, hopp over en maske, bortover hele raden. Neste rad: En stav, en luftmaske i mellom to staver. Håper dette gav noe mening. Husk tre luftmasker i begynnelsen av hver rad.

Anonymous poster hash: bed50...386
Skrevet

Legg opp så mange masker du vil. Så en stav, en luftmaske, hopp over en maske, bortover hele raden. Neste rad: En stav, en luftmaske i mellom to staver. Håper dette gav noe mening. Husk tre luftmasker i begynnelsen av hver rad.

Anonymous poster hash: bed50...386

Tusen takk:)

Må maskene gå opp i oddetall eller partall? :)

Anonymous poster hash: b4252...683

Skrevet

siden du starter med en stav, er det kanskje lurt å avslutte med en luftmaske, og siden du skal ha 3 masker som erstatning for første stav blir det oddetall. hekler du rundt og rundt, blir den siste masken en luftmaske og så en kjedemaske i den tredje luftmasken du startet omgangen med.

Skrevet

hmmm, var det tungvint forklart?

kanskje denne oppskriften kan hjelpe: http://www.garnstudio.com/lang/no/includes/printpattern.php?id=6257〈=no

Denne halsen ser helt lik ut som den jeg postet i linken her, så bra!:) I morgen skal jeg på garnbutikken og kjøpe garn, for denne oppskriften skal jeg prøve meg på i morgen!

Tusen takk for hjelpen, nå ble jeg glad:))

Skrevet

hmmm, var det tungvint forklart?

kanskje denne oppskriften kan hjelpe: http://www.garnstudio.com/lang/no/includes/printpattern.php?id=6257〈=no

Denne halsen ser helt lik ut som den jeg postet i linken her, så bra! :) I morgen skal jeg på garnbutikken og kjøpe garn, for denne oppskriften skal jeg prøve meg på i morgen!

Tusen takk for hjelpen, nå ble jeg glad:))

Så herlig:) Lykke til med heklingen! Du skal nok ikke se bort i fra at du blir hekta!! Jeg startet med små prosjekter selv, og etterhvert ble det bare mer og mer, og dropsdesign.no er en gullgruve for hekle og strikke interesserte! Her kan man søke etter oppskrifter spesifikt etter heklenålstr. også.

Skrevet

Jeg har heklet et sirkelskjerf til meg selv og en hals til sønnen min, ved hjelp av en heklevideo på youtube:p begge hadde samme mønster, så nå vil jeg prøve et annet, og dette skjerfet falt jeg for med en gang! og jeg har allerede funnet ut at dette kommer til å bli min store hobby, så jeg er nok allerede blitt hekta :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...