Gå til innhold

Noen her med lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok prøver for dette for ca 2 år siden, var innenfor normalen da, husker ikke verdiene. 

Har cøliaki og lavt stoffskifte henger ofte sammen med den sykdommen. 

Jeg føler jeg blir bare mer og mer trett, går litt inn og ut av å være nedstemt. Eneste som setter et smil på meg er barna mine. Jeg fryser nesten hele tiden, tar ofte en varm dusj for jeg tenker at jeg har fått frost i meg, men fryser etterpå likevel. Har begynt å trene og spise veldig sunt for å se om det hjelper. Det eneste det hjelper mot er at jeg har fått litt farge tilbake i huden, som har vært veldig blek. Samboeren kommenterer hele tiden at leppene mine er så hvite, at jeg kanskje har blodmangel (hadde det før jeg ble utredet for cøliaki). 

Fødte for 12 uker siden, men jeg får nok søvn da babyen sover hele natten og jeg gir flaske så blir ikke sliten av å amme heller. Flere i familien min har lavt stoffskifte, så jeg lurer på om det kan være det jeg har fått? 

Anonymous poster hash: 1537f...b44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo enkelt å sjekke det hos lege? Jeg har lavt stoffskifte selv, symptomer kan jo variere fra person til person, samtidig er symptomene typiske for en mengde andre sykdommer.. Ta en tur til legen og ta en full sjekk :) Var slik jeg fant ut hva som plaget meg. 

Anonymous poster hash: 11901...b25
Skrevet

Det er veldig enkelt å finne ut av det hos legen:-) jeg har lavt stoffskifte og kjenner igjen symptomene, men det kan jo skyldes andre ting også.. andre symptomer som er vsnlige er treg avføring, forstoppelse, håravfall, tørr hud, og vondter i kroppen. Gå til legen du :-)

Anonymous poster hash: f0b9c...bae

Skrevet

Føler meg så dum å gå tilbake å teste for dette, siden jeg gjorde det for to år siden og da var det ingenting galt utenom at jeg var litt lav i folat. 

HI

Skrevet

Føler meg så dum å gå tilbake å teste for dette, siden jeg gjorde det for to år siden og da var det ingenting galt utenom at jeg var litt lav i folat. 

HI

stoffskiftet kan forandre seg mye på to år, det er ingen kostbar prøve - så det ville jeg bare bedt om! Sv.skap kan også forandre stoffskiftet.

Har selv lavt stoffskifte, men er symptomfri på medisiner. Må bare passe på matinntaket for jeg legger lett på meg. 

Anonymous poster hash: e82fe...fe7

Skrevet

Ja, det er dette med vekten også. Tidligere kunne jeg drikke 1 liter cola til dagen og spise en hel stor sjokoladeplate. Dette har jeg selvfølgelig sluttet med, teller nå kalorier og trener 3-4 ganger i uka. Men vekta rikker seg ikke. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...