Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 for å gjøre en laaaaang historie kort... jeg har ei venninne. hun har et barn fra før og en baby med ny samboer. la oss kalle barnet fra hennes første forhold for per og baby for truls. per er en liten "ramp". egentlig er han en god gutt, men finner på utrolig mye rart. han stjeler, lyver, bestemmer over andre osv. han sliter på skolen og sosialt. truls er verdens snillste baby, og krever ikke stort. (han er bare 6 mnd, så det kommer) faren til truls er sterafen til per. stafar behandler ikke per noe bra snakker stygt til han, har gitt han opp, "det er ikke min unge, ta denne ungen din selv" osv. per har sagt til sin mor at han skulle øsnke han var baby igjen. (han ser jo at stefar koser med truls) jeg prøver å komme med råd til mor og far/stefar. mor tar det til seg, far/stefar blir sur. far/stefar sliter velgis med depresjoner og angst, men får ikke noe vidre hjelp for dette. jeg har sagt at jeg ville gitt han et ultimatum. enten så må vi flytter fra hverandre, eller så må du søke hjelp! mor har sagt dette, men da reagerer han med å si at han kommer til å gjøre det slutt og kreve truls annen hver uke. han har også sagt at han tør ikke reise fra mor, fordi han veit han kommer til å innse at han da har det bedre uten henne og kommer ikke til å komme tilbake igjen! men alikevel er de, tro det eller ei, veldig glad i hverandre. de er bare på et ufattelig dårlig sted akkurat nå! mor sliter også med sitt, dette er et par med veldig dårlig økonomi, mor har veldig liten familie og et lite nettverk. hva kan jeg gi for råd??? og jeg skjønner at mange kommer til å si: kast han på dør. har sagt det selv. men trenger andre råd... Anonymous poster hash: e7938...845
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Du kan si at om stefar her ikke skjerper seg, så sender du en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymous poster hash: 806c8...c87
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 de er under barnevernet. mor har bedt om hjelp til per, bland annet for stjelingen hans, og bv sier bare at mor skal gjemme pengene! Anonymous poster hash: e7938...845
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 ingen flere som kan komme med råd?? Anonymous poster hash: e7938...845
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 De burde vært henvivist til familievernkontoret for parterapi /familierådgivning. Anonymous poster hash: b752e...e7e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 De burde vært henvivist til familievernkontoret for parterapi /familierådgivning. Anonymous poster hash: b752e...e7e jeg har foreslått dette også. siden de er i bv, er det en mulighet at jeg ringer de og sier jeg er bekymret og ber de si til mor og far/stefar at de krever at de går til familievernkontoret??? HI Anonymous poster hash: e7938...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå