Gå til innhold

Jogolino fra Nestle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en fire pakning med jogolino yoghurt fra Nestle. Den er dårlig merket i forhold til hvor mange måneder barnet må være.. Slik jeg tolker det så står det 6 mnd på den svenske og finske innholdsfortegnelsen, mens på den norske står det fra 10 mnd. Ikke noe stort merke frempå kartongen som ofte er vanlig.

Er det noen som har vært bort i denn type yoghurt, og gitt den tidligere en 10 mnd? Jeg sliter med min på 7mnd, så jeg prøvde denne i dag, og den falt i god smak:-). Virker som det har gått greit i forhold til magen og, men jeg ble plutselig litt usikker... Takker for tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: d6518...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok fint. Må ikke følge sånne regler slavisk, men jeg synes denne regelen er litt viktig, da det er melkeprodukt.. Men hvorfor ikke prøve et fruktbeger i stedet for? Vil tro det også faller i smak. 

Anonymous poster hash: e4ebc...a5e
Skrevet

Man skal ikke gi melkeprodukter før 10 mnd fordi det går utover jernlagrene i kroppen. Det er ikke verre enn å holde seg til anbefalingene. Du kan gi mye annet enn melk.

Anonymous poster hash: c8791...c3d

Skrevet

Har prøvd det først... Synes det er rart at de kan spise det fra 6 mnd i Sverige og Finland, men ikke i Norge...HI

Skrevet

Man skal ikke gi melkeprodukter før 10 mnd fordi det går utover jernlagrene i kroppen. Det er ikke verre enn å holde seg til anbefalingene. Du kan gi mye annet enn melk.Anonymous poster hash: c8791...c3d

Den typen jeg gav stod det både 6 og 10 mnd på, derfor jeg ble usikker. Jeg vet det med melkeprodukter;-). HI

Skrevet

Merkelig nok ser det ut til at svenskar toler melkeprodukt frå 6 mnd og norske barn blir feilernærte av det ;)

Melk inneheld omtrent null jern, og om ein gir melkeprodukt i staden for jernrik mat kan det bli for lite jern. Men eg gav yoghurt før 10 mnd likevel, ikkje mykje og eg var bevisst på at ho fekk i seg jernrike matvarer også.

Skrevet

Merkelig nok ser det ut til at svenskar toler melkeprodukt frå 6 mnd og norske barn blir feilernærte av det ;)

Melk inneheld omtrent null jern, og om ein gir melkeprodukt i staden for jernrik mat kan det bli for lite jern. Men eg gav yoghurt før 10 mnd likevel, ikkje mykje og eg var bevisst på at ho fekk i seg jernrike matvarer også.

Takk for svar. Problemet er at jenta er passert 7 mnd og har enda ikke spist et helt måltid... Det meste jeg har fått i henne er den dobbel smaksposjon med grøt. Har prøvd det meste at fersk frukt, beger, hjemmelaget middag osv...

Ble overlykkelig i dag da jeg fikk i henne et halvt beger med denne yoghurten, fikk i tillegg i henne fersk mango etterpå og litt hjemmelaget middag senere på dagen, så i dag er det velstand:-). Er lei av å bli brukt som "melkefabrikk"...

Skrevet

Takk for svar. Problemet er at jenta er passert 7 mnd og har enda ikke spist et helt måltid... Det meste jeg har fått i henne er den dobbel smaksposjon med grøt. Har prøvd det meste at fersk frukt, beger, hjemmelaget middag osv...

Ble overlykkelig i dag da jeg fikk i henne et halvt beger med denne yoghurten, fikk i tillegg i henne fersk mango etterpå og litt hjemmelaget middag senere på dagen, så i dag er det velstand:-). Er lei av å bli brukt som "melkefabrikk"...

Hadde ei som var såre fornøgd med kun pupp eg også. Ved 7 mnd begrensa eg amminga, og etter ei veke åt ho 1/2 måltid x 3 pr dag. Hadde begynt å tru ho ikkje skulle ete før konfirmasjonsalder, ho smakte begeistra på det meste men var forsynt etter ei lita skei eller to.

Det løsnar nok etterkvart for dykk også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...