Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Vi har ca 60/40 deling i dag da far jobber offshore. Han ønsker 50/50 deling..mest pga han skal få halvparten av fradrag ifht skatt osv...hmm. Men tenker kanskje at sønnen vår kan være annenhver helg hos meg når faren er hjemme på fri. Jeg føler at fire uker borte fra meg er litt lenge... Andre som har erfaringer, tips, råd? Vi skal snart på ny samtale hos FVK og lage ny avtale. Anonymous poster hash: 92131...526
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Hvor gammel er barnet? Du må tenke på hva som er best for barnet, ikke hva som er best for deg. Hvis du mener at 50-50 er bra for barnet, så er jo det ok. Men hvis du mener at barnet har best av et bosted, så må du ikke gå med på 50-50. Ikke en gang prøve det, da vil det bli brukt mot deg hvis du eventuelt ønsker å ikke ha 50-50 likevel. Tenk på hva som er best for barnet, ikke hva som er best for dere foreldre. Alderen har mye å si. Anonymous poster hash: d876d...f96
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Han blir 9 i år. Lett for å tenke på oss selv og ikke barnet ja.. Og som jeg skrev, barnefar er veldig opptatt av dette med delt bosted slik at han skal få fradrag ifht skatt... Vi skal på FVK og jeg håper å få litt tips/råd til hvordan vi skal gjøre det. Jeg er litt redd for at fire uker hos meg, så fire hos far ikke er så bra.. Så skal han tilbake til meg i fire uker, og jeg må snu litt på ting... Men samtidig han er såpass stor nå, at han kan vel få mene litt selv om hvor han vil være... Anonymous poster hash: 92131...526
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 1 måned uten å se mamma eller pappa er ganske lang tid. Kanskje særlig uten å se deg siden barnet har bodd fast hos deg, om jeg skjønner deg rett. Da må dere iallfall få til en samværsordning iløpet av den tiden han er hos den andre. Huff, jeg synes ikke det høres ut som en god løsning for barnet. Kanskje bra for far, men sorry, det er far som har valgt å jobbe slik, ikke barnet...... Anonymous poster hash: 57c89...d8c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 4 uker på hvert sted høres ikke bra ut. Er han ute 4 uker om gangen? Anonymous poster hash: 0dabc...71b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Ville DU likt å bo en mnd her og en MND der? Ikke det? Ikke jeg heller! 9 år eller ikke.... Anonymous poster hash: 2a10e...559
BareMas Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Hva med annenhver uke når far er hjemme? I mine ører høres det ut som det nærmeste fornuftige til 50/50. Å være 4 uker her og 4 uker der høres helt bak mål ut for meg, men hva sier gutten selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå