Gå til innhold

Uhygienisk på svømmetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går sammen med min 5 år gamle sønn i jentegarderoben på svømmekurset foreløpig.

Han sendes i dusjen uten badebukse, og får denne på seg når han har dusjet godt før de går i svømmebassenget.

Men han er den eneste som dusjer uten badetøy.

Mange av jentene kommer med badedrakt på seg under de vanlige klærne, og gjerne badehette også rett utenfra. Resten får på seg badedrakt i garderoben før de sendes i dusjen.

Et par av barna har til og med kommentert lattermildt til mitt barn at "Hææ, har du ikke badebukse?"

Det står store plakater og oppslag overalt som sier at alle skal dusje uten badetøy, men dette driter disse mødrene i. Og de passer samtidig på å lære barna at det ikke er så nøye.

Alle barna har mor med seg, så det er ikke sånn at de glemmer seg.

Vi  går nå på vårt 4 svømmekurs, og det har vært sånn hele tiden.

Lov å reagere ?

Anonymous poster hash: 8dc6e...514
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er hysteri etter min mening.

tenk også på at 50% av disse ungene garantert tisser om hverandre nedi vannet, så om noen dusjer med badedrakta på, tror jeg ikke er noen stor krise...

Endret av Bustetroll
Skrevet

Ville også reagert. Ekkelt, og derfor jeg droppet babysvømming med minsten.

Anonymous poster hash: d2200...2ac
Skrevet

Ekkelt, og grunnen til at eg berre motvillig er i svømmehallen med eldste.

Skrevet

Vet du hva, jeg nekter å dusje naken jeg, helt til jeg vet at det ikke dukker opp en 11-12 år gammel gutt i dusjen. Det har det nemlig gjort der hvor vi pleier å svømme, ikke bare en gang men to. En annen gang måtte jeg vente i kø på å få dusje fordi det sto en gjeng med minst 7 år gamle gutter som skulle dusje først (en mor hadde med seg 4 gutter/kamerater på badeland). Alle fniste og lo og den på 11-12 var synlig opphisset.

Jeg sier overhodet ikke at det bryr meg om en gutt på  år er med moren sin i dusjen altså, det er helt greit, men ikke de situasjonene som jeg har beskrevet over.

Når det er sagt så dusjer jeg hjemme først.

Anonymous poster hash: 84725...20e
Skrevet

Har vært her inne så lenge at jeg har lært at å delta i debatter om offentlig dusjing med eller uten badedrakt er som å stikke armen inn i et vepsebol.

ps. enig med Stjerna

Anonymous poster hash: 45b34...355
Skrevet

Jeg reagerer mer på at du som mor har med gutten din i damegarderoben.

Anonymous poster hash: 92cd8...a44

Skrevet

Jeg dusjer alltid med bikinien på.

Anonymous poster hash: 931e0...071

Skrevet

Jeg dusjer alltid uten badetøy og lærer jentene mine dette også. Eldste jenta mi på 8 år reagerer at andre dusjer med klær. Hun begynner også å sette spørsmålstegn ved at det er så mange gutter i jente garderoben.

Jeg syns det er enda ekklere hvor mange voksne damer som ikke vasker seg uten babetøyet før de går i bassenget. De skyller ikke en gang håret.

Anonymous poster hash: 948c4...6d4
Skrevet

Jeg reagerer mer på at du som mor har med gutten din i damegarderoben.Anonymous poster hash: 92cd8...a44

Mener du at en femåring skal gå alene inn i herregarderobenn, da kanskje?

Skrevet

Jeg reagerer mer på at du som mor har med gutten din i damegarderoben.

Anonymous poster hash: 92cd8...a44

Min 5 åring er ikke i stand til å klare seg fullstendig alene i herregarderoben enda. Og det står ettertrykkelig i kursinformasjonen at barn kan være med foreldre i motsatt garderobe frem til skolestart, så akkurat dette skal du ikke henge deg opp i.

Det er like mange jenter som er med pappaene sine i herregarderoben for å si det sånn.

Han øver seg stadig, og akkurat som eldstemann så tenker jeg han er klar for å ordne dette på egenhånd til høsten.

Fatter ikke hvorfor enkelte her inne alltid drar ting fullstendig ut av sammenheng. Dette er svømmekurs for barn, i egne kursgarderober med eget basseng.

Ingen 11 åringer med erigrert penis eller damer som må dusje for den del.

Her mener jeg det handler om at folk ikke lærer ungene sine grunnleggende hygiene, som det jo er å dusje uten badetøy før man går i bassenget.

HI

Skrevet

Jo mindre folk dusjer føre bad, jo mer klor må de bruke i bassenget, som igjen går utover huden våres! Normal folkeskikk er å dusje føre et bad.

Skrevet

De som dusjer med badetøy er noen griser, ferdig snakket. Kan en ikke dusje uten badetøy, kan en holde seg hjemme. Barn over skolepliktig alder bør holde seg i garderoben tiltenkt for sitt eget kjønn, om vedkommende ikke kan ta hånd om seg selv i dusjen, får den også pent holde seg hjemme. 11-årige gutter i jentedusjen og 11-årige jenter i guttedusjen er direkte ekkelt og hadde nok medført at jeg hadde varslet nærmeste badevakt!

Skrevet

De som dusjer med badetøy er noen griser, ferdig snakket. Kan en ikke dusje uten badetøy, kan en holde seg hjemme. Barn over skolepliktig alder bør holde seg i garderoben tiltenkt for sitt eget kjønn, om vedkommende ikke kan ta hånd om seg selv i dusjen, får den også pent holde seg hjemme. 11-årige gutter i jentedusjen og 11-årige jenter i guttedusjen er direkte ekkelt og hadde nok medført at jeg hadde varslet nærmeste badevakt!

Er igrunnen fullstendig enig.

HI

Skrevet

5 år gamle jenter bør slippe å dusje nakne sammen med en gutt de skal gå i klasse med neste år..

Anonymous poster hash: 72c36...60f

Skrevet

5 år gamle jenter bør slippe å dusje nakne sammen med en gutt de skal gå i klasse med neste år..

Er litt usikker på om du faktisk mener dette, eller om du bare er ute etter å provosere.

Svømmeklubben har satt disse reglene, og om noen av jentene (Eller guttene for den del) har problemer med å dusje sammen med så små barn, da bør de jaggu holde seg hjemme. Det får da være grenser.

En ting er skolebarn, men under skolealder kan man ikke forvente at barna klarer seg helt alene i garderobene.

Men det var IKKE det denne diskusjonen skulle handle om. Jeg blir skremt over at noen faktisk mener dette.

HI

Skrevet

Hallo nå må du slutte å tulle.

De går i egen garderobe når de begynner på skolen eller senest innen utgangen av 1.klasse.

Jeg har bare jenter, men forstår at de minste guttene enda ikke kan klare seg selv. Etter dette er det ikke greit.

Anonymous poster hash: 948c4...6d4

Skrevet

Vet du hva, jeg nekter å dusje naken jeg, helt til jeg vet at det ikke dukker opp en 11-12 år gammel gutt i dusjen. Det har det nemlig gjort der hvor vi pleier å svømme, ikke bare en gang men to. En annen gang måtte jeg vente i kø på å få dusje fordi det sto en gjeng med minst 7 år gamle gutter som skulle dusje først (en mor hadde med seg 4 gutter/kamerater på badeland). Alle fniste og lo og den på 11-12 var synlig opphisset.

Jeg sier overhodet ikke at det bryr meg om en gutt på  år er med moren sin i dusjen altså, det er helt greit, men ikke de situasjonene som jeg har beskrevet over.

Stakkars han på 11-12 :/

Anonymous poster hash: 5255d...e57

Skrevet

Mange griser her og tydeligvis en annen kultur i deres svømmehall enn her. Her er det konsekvent guttene som beholder buksa på når de dusjen og jentene som er nakne.

De som ikke kan dusje skikkelig uten klær før de går i barenget bør få seg en annen hobby.

Anonymous poster hash: e5ef6...fd5

Skrevet

Stakkars han på 11-12 :/

Anonymous poster hash: 5255d...e57

Ja, jeg er helt enig. Jeg vet egentlig  ikke helt hvor flaut det var for ham altså.Jeg tror han var der med støttekontakten sin og at han hadde noen psykiske utfordringer. Kan tenkes han syntes det var flaut uansett, men det så ikke sånn ut.

Skrevet

Jeg dusjer med badetøy på stort sett, men vasker meg med såpe får jeg går i bassenget, også under badetøyet.
Dette gjør jeg av sjenanse for andre, har så uttallig mange ganger blitt målt opp å ned, diskutert i dusjen av andre og fått stygge blikk og latter, så den friheten tar jeg meg (ikke er jeg overvektig heller btw)

Jeg er og forresten renere enn de fleste andre når jeg kommer ut i bassenget mtp at jeg vasker meg med såpe og skyller godt både meg selv og badetøyet.

Jeg lærer fortsatt jentene mine til å dusje naken uten at jeg selv gjør det (de er 10 og 12) og jeg har gjort dette hele veien. Men nå er jo de såpass store at de forstår hvorfor jeg gjør som jeg gjør og at de ikke er meg.

Anonymous poster hash: f392a...713
Skrevet

Gjelder dette gutter og? Bør vi forvente av fedre at de sender sine fem år gamle jenter alene i garderoben? Det er det INGEN som gjør i "vår" svømmehall i hvert fall.

Noen er i overkant fisefine!

Anonymous poster hash: 42fcd...1f5

Skrevet

Barn i barnehagealder syntes jeg vi må tåle i garderoben altså, av begge kjønn. Min femåring er IKKE moden nok til å gå alene, overhodet! Stakkars liten

Skrevet

Enig med deg HI, man skal dusje uten klær!!

Jeg går på svømmekurs nr 4 med min straks 8 år gamle sønn. Der er garderobene delt inn slik: Pappaer med barn, mammaer med barn (uansett kjønn på barna...) Bare barna som skal dusje, vi sitter på tribunene med klær på ;)

Dette er på NIH, og ved hver kursoppstart minner hovedtrener om at det skal dusjen UTEN klær/badehette + masse plakater på alle dører til og fra svømmehallen.

Anonymous poster hash: 2932e...d10
Skrevet

Svømmehallen er et sted hvor det oser av bakterier! ÆSJ! Tenk på alle som løper barbeint med fotvorter de nettopp har pirket på, noen har kanskje fått mensen uten å vite det, det flyter over av hår, både fra hodet og fra andre steder, noen kommer rett fra toalettet og har ikke tatt seg bryet med hverken å tørke seg grundig eller vaske hender - jeg kan fortsette i det uendelige..! EKKELT!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...