Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig, bare over noen uker fått helt ekstremt dårlig syn. Fra å se tvn helt fint, til å så vidt klare å se hvem som er på tvn.. Kan dette være pga. graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ikke hørt om før - men det er jo selvfølgelig mye som kan skyldes graviditeten.

Jeg ville nok tatt en telefon til legen for en sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg ville i første omgang ta en tur til fastlegen din.

Men inntil da... Har du diabetes? Opplever du lysglimt, skygger, "rullgardin"? Har du forsøkt å teste hvert øye for seg? Dvs holde for det ene og se på f.eks dørkarmen med det andre? Jeg er ikke lege, men derimot sykepleier som jobber på øyeavdeling og jeg vet at når det gjelder synet, kan ting skje raskt, og det er viktig å få sjekket det... Kanskje er det ingenting, men det er viktig for deg å føle deg trygg, så stikk innom en optiker i morgen - de kan henvise deg videre til øyeavdeling om det skulle være noe. Om det har bedret seg, kan du kanskje (!) vente til mandag og dra til fastlegen din.

lykke til og god bedring

Skrevet

Har vært slik i ett par uker nå, å det føles som det bare blir værre. Har nevnt det for fastlegen min, men han sjekket det ikke, å virket ikke til å bry seg om det. Jeg fikk også sjekket øye for øye hos legevakten igårkveld (dro innom for å få noe mot ekstrem hodepine) ved å lese opp bokstaver - hvor jeg tror jeg så di fleste. Kan ofte tro at jeg ser ting i sidesynet, som skygger eller lysglimt, men aldri der jeg ser rett frem om du skjønner. Var innom en optiker for en uke siden, å fikk time 21. februar, er dette for lenge å vente?

Skrevet

Har hørt at synet kan bli svekket under en graviditet,- tror det er horhinnen som blir tykkere eller noe. Hvis det er det går det over etter en har født. Men jeg ville ha sjekket det hos en lege,- private øyeleger koster flesk men har kort ventetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...