Gå til innhold

Lus hos frisøren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bli smittet av lus hos frisør?

Jeg var å klippet meg i går, og utpå kvelden begynner jeg å klø noe voldsomt i hodebunnen.. Tenker at jeg kanskje reagerer på sprayen som frisøren brukte, men er mer redd for at jeg kan ha fått lus..

Ser ingenting i håret, har aldri hatt lus, hverken jeg eller ungene, så er ikke sikker på hva jeg skal lete etter eller hvordan..

Har vasket håret mitt i dag, men klør fortsatt. Noen som har en ide?

Dette er en dyr frisørsalong med godt rykte, så vil jo helst ikke tro at de har smittet meg med lus..

Anonymous poster hash: 0eda4...73b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at kløen skyldes lus. Selv om du skulle fått det kommer sjelden kløen før etter noen uker.

Anonymous poster hash: 3b851...bae
Skrevet

Det er lure sansynlug at det er lus, da man ikke klør med en gang. Har mer tro på at de har brukt noen produkter du reagerer på.

Skrevet

Ok, det var betryggende å vite :) Jeg vet jeg reagerer på forskellige frisørprodukter, men  det ble brukt et merke jeg ikke har reagert på før,så da håper jeg nesten at er en reaksjon fra hårsprayen..

Anonymous poster hash: 0eda4...73b
Skrevet

Det kan gå opptil 3 måneder før man reagerer på lus. Men mest normalt er at det går noen uker.. Derfor den sprer seg som den gjør også :) Man smitter "hele verden" før man vet man har det selv..

Anonymous poster hash: 7c41b...c19
Skrevet

Du kan jo ha blitt smittet et annet sted da...

Anonymous poster hash: b1606...4a1
Skrevet

og uansett ser frisører alltid i hodebunnen på kundene sine, ingen med lus kan få behandling hos frisør. så hvis det oppdages lus på en kunde må den sendes ut av salongen og alt utsyr må rengjøres. 

+ som de over sier merker du nok ikke kløe fra lus så fort ;)

-frisør

Anonymous poster hash: b55d1...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...