Gå til innhold

Er bidragsforskudd gjeld?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: cd84c...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei....



Anonymous poster hash: 26266...709
Skrevet

Hvis man ikke har betalt bidrag som man skal blir det gjeld til nav ja.

Skrevet

Gjeld for bidragspliktig ja

 

Men ikke mottaker :-)



Anonymous poster hash: 26266...709
Skrevet

Det kommer an på om hva bidraget i utgangspunktet er satt til.

Hvis bidragsyter ikke har noe å bidra med så blir bidraget satt til null. Hvis bidragsmottaker da søker om bidragsforskudd, vil ikke bidragsyter bli satt i noe gjeld (de vil "belaste han/henne med kr 0 pr måned).

 

Men dersom bidragsyter har fått fastsatt bidrag til f.eks 2000 kr og IKKE betaler disse, da vil det opparbeide seg gjeld på 2000 kr pr måned.

 

Hvert fall slik NAV har forklart det for meg da jeg er i den situasjonen at jeg er bidragsyter, men ikke har midler til å betale bidrag. Dermed har vi fastsatt bidrag til 0 gjennom NAV og far søker om bidragsforskudd, UTEN å sette meg i gjeld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...