Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Vi måtte hente gutten vår ibhg etter en eneste bleie med litt bløt avføring ellers i fin form. Hvor ligger lista i deres bhg for henting ved bløt avføring? Irriterende å bruke sykedag på å hente frisk gutt. Må også være hjemme 48 t før retur til bhg Anonymous poster hash: 00f5d...019
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 De har lav terskel for sånt i bhg her og.. Jeg skjønner det jo på en måte, siden det er kjempesmittsomt. Men samtidig så kan jo alle ha litt løs avføring uten at det betyr at man er syk. Husker ett år hvor minstebarnet mitt var plaget med magen, mest sannsynlig pga forskjellig mat. Gav de flere beskjeder om at hun ikke var syk, men reagerte på noe. Likevel ble hun sendt hjem hver gang det var tegn på noe sånt. (Vel, det ble litt bedre etter at det skjedde x antall ganger) Når det er sagt så kommer det vel også an på mengden som kommer Jobbet i bhg en gang hvor det bare fosset ut MYE avføring når et barn skulle bæsje og da ble det barnet sendt hjem selv om foreldrene mente det var mat hun hadde spist som gjorde det. Anonymous poster hash: bdd4d...25f
☆☆☆ Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Har også opplevd dette, måtte hente etter wi bleie etter for mykje klementin dagen før. Frisk og rask unge heime halve veka. Er i permisjon, så det var null stress. Hadde sagt frå om eg var i arbeid, diarre og laus avføring er to heilt ulike greier som er lett å skille både på utsjånad og lukt..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Så bra at bhg har lav terskel nå som annenhver unge har omgangssyken. Lenge siden sist vi hadde det, men da ringte de også med en gang. Veldig bra. Bhg burde bli enda strengere med å overholde 48 timers regelen. En del foreldre prøver å levere for tidlig og så holder det sykdommen gående. Anonymous poster hash: 30ce8...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 De ansatte i barnehagen har jo ingen forutsetninger for å vite om det kommer av noe barnet har spist eller omgangssyken. Det er kun hvis de får oppgitt at barnet har løs mage fordi de har fått i seg noe de ikke har tålt. Men det er bra at de er strenge. Alt for mange sender syke barn i barnehage slik at mange blir smittet. Anonymous poster hash: a3c0d...a1b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 her ringer de etter noen diarebleier.. Kommer litt an på. Mine gutter sliter begge med magene, så her er det ofte løs avføring, men det er ikke smittsomt. Man merker fort om det er omgangsyken bak, så de ringer ikke om det bare er en vanlig løs bleie.. De ser det an. Regner med at de gjør det på flere. Anonymous poster hash: 70d49...317
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 De ansatte i barnehagen har jo ingen forutsetninger for å vite om det kommer av noe barnet har spist eller omgangssyken. Det er kun hvis de får oppgitt at barnet har løs mage fordi de har fått i seg noe de ikke har tålt. Men det er bra at de er strenge. Alt for mange sender syke barn i barnehage slik at mange blir smittet. Anonymous poster hash: a3c0d...a1b Det er jo retningslinjer som sier minst 3 bleier med bløt avføring før man kan kalle det diare. Jeg har hatt løs avføring selv halve livet, det er slik magen min fungere, skulle jeg da vært bannlyst fra barnehage mellom 0 og 6 år da? Anonymous poster hash: 2b6ea...359
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg husker en gang en gutt som var sendt på heldagstur, jeg bytter 4 suppebleier på han i løpet av turen, den ene med rester av stikkpille. vi hadde ikke mulighet til å dra hjem tidlig pga bussforbindelser. Når vi kom tilbake hadde gutten 39,8 i feber og foreldrene synes det var et stort mas når vi ringte og bad de hente han. Anonymous poster hash: 1f045...b04
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Min sønn har generelt ganske løs avføring. Han begynte i bhg i august, og jeg har ikke opplevd å måtte hente ham hittil, selv om det har kommet utenfor bleia noen ganger også. Men regner med de hadde ringt om det hadde rent nedover beina da... Anonymous poster hash: 741e8...561
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Kjenner meg igjen. Har ofte vært hjemme fra jobb med friskt barn. Litt løs mage, så måtte jeg være hjemme hele uka selv om han ikke var syk, helt håpløst! De opererte også med 72 timer i tillegg. Anonymous poster hash: 5fa67...148
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Jeg husker en gang en gutt som var sendt på heldagstur, jeg bytter 4 suppebleier på han i løpet av turen, den ene med rester av stikkpille. vi hadde ikke mulighet til å dra hjem tidlig pga bussforbindelser. Når vi kom tilbake hadde gutten 39,8 i feber og foreldrene synes det var et stort mas når vi ringte og bad de hente han. Anonymous poster hash: 1f045...b04 stakkars gutt Anonymous poster hash: 9581b...437
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 De er nok ofte ganske raske med å ringe. Eller si fra ved henting. Selvfølgelig skal man holde barnet hjemme ved diare, men det er når det er helt løst, ikke bare litt løst. Stort sett så hører de på foreldrene der. Anonymous poster hash: a6906...72e
Turtelduen Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Skjønner veldigngodt at barnehagene har lav terskel på det. Så smittsomt dette er. Og det er ikke opp til bhg å ta en vurdering om hvorfor barnet har diaré. Det er vi foreldrenes oppgave. Jeg ble ringt etter tre ganger på to uker pga diaré på en. Dette var under tannfrembrudd. Tredje gangen ringte jeg tilbKe etter å ha observert barnet og skjønte det var fortsatt bare tennene. Da fikk jeg komme opp med det igjen. Det samme med et annet barn, det har en tendens til å ha løs avføring etter måltid. Det samme har jeg. Så da jeg forklarte dette i bhg hadde de full forståelse for det og skjønte hvorfor barnet alltid bæsjet løst og da etter et måltid. Diaré (løs mage) kan ha mange forklaringer, men så lenge det inne fins en forklaring må bhg ta sine forhåndsregler. For sin egen del og de andre barnas.
LME1001 Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Helt greit at de har lav terskel på sånt. Det er jo en fordel for mitt eget barn mesteparten av tiden sp han ikke blir smittet, og helt greit når det er han selv som må hentes.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 De ansatte i barnehagen har jo ingen forutsetninger for å vite om det kommer av noe barnet har spist eller omgangssyken. Det er kun hvis de får oppgitt at barnet har løs mage fordi de har fått i seg noe de ikke har tålt. Men det er bra at de er strenge. Alt for mange sender syke barn i barnehage slik at mange blir smittet. Anonymous poster hash: a3c0d...a1b Det er jo retningslinjer som sier minst 3 bleier med bløt avføring før man kan kalle det diare. Jeg har hatt løs avføring selv halve livet, det er slik magen min fungere, skulle jeg da vært bannlyst fra barnehage mellom 0 og 6 år da? Anonymous poster hash: 2b6ea...359 Hvilken retningslinjer sier minst 3 bleier? Regner med det varierer fra barnehage til barnehage. I min barnehage har vi til vanlig regel om at etter 2 diarebleier sendes de hjem. Men etter å ha hatt omgangssyken i flere uker på avdelingen, så er regelen nå at de sendes hjem etter 1 bleie så lenge. Det nytter heller ikke å si at barnet har diare på grunn av tenner, mat eller andre unnskyldninger. Vi som jobber i barnehage kan ikke vite om barnet har diare fordi det har omgangsyke eller om barnet har diare fordi det spiste 5 appelsiner dagen før. Hos oss er det mull toleranse uansett grunn til løse bleier. Anonymous poster hash: 73ec7...1a0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 I vår barnehage ringer de med en gang hvis det er flytende, men også hvis barnet har mange runder med løs mage samme dagen. Det irriterende er én ansatt som stadig ringer og påstår at barna har diare når det bare er snakk om en bleie/ tur på do med litt løs avføring. Det er samme dama hver gang. Jeg overholder 48 timers regelen når det er snakk om skikkelig diare/ oppkast, men skulle jeg gjort det samme når det gjelder løs avføring hadde aldri barna vært i barnehagen! Anonymous poster hash: 82616...3b7
MammantilNurket Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Omgangsyke smitter lett og det er naturlig at barnehagen vil isolere smitten snarest. Diaré kan faktisk være farlig for småbarn. Jeg har opplevd et par ganger at småbarn har blitt innlagt på sykehus grunnet dehydrering i forbindelse med diaré. I den tredje verden dør faktisk barn av dette - det er med andre ord noe som bør tas alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå