Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Her har læreren bestemt at de ikke lenger skal kopiere opp og dele ut ukeplaner, bare legge dem ut på itslearning. Så skal foreldrene skrive dem ut derfra til sine barn. Dette begrunner de i at det er mer miljøvenlig og at det tar alt for mye tid for læreren. Jeg må innrømme at det ergrer meg. For det første blir det akkurat like mye papir om jebg skriver den ut som om læreren gjør det og for det andre tar det totalt sett mye lengre tid om 25 foreldre skal logge seg på itslearning, skrive ut planen og gi den til sin unge enn om læreren gjør det i en opperasjon. Hvordan gjør de det hos dere? Anonymous poster hash: 3b444...d31
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Enig med deg, læreren kan gi den ut til elevene. Blir ikke noe lettere av at foreldrene skal gjøre det. Da må jo alle foreldre ha Internett og printer hjemme da. Vi har (selvfølgelig ) Internett, men nettet her har vært dårlig i det siste og faller ofte ut. Fungerende printer har vi ikke. Anonymous poster hash: 5ce97...b2a
Honningmelon Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Det hadde jeg ikke godtatt. Vi har ikke printer som fungerer og har ikke planer om å kjøpe ny med det første. Kjøper ikke printer for skolen sin skyld.
Hjertefru Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er også enig med deg. Her er det bare tull med sidene til skolen så glad læreren printer ut til de. Hva med de som ikke har velfungerende foreldre/data hjemme? Nei, dette syntes jeg hørtes ut som en dårlig ide.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Ja vi får fra skolen. Ikke alle har skriver heller
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Læreren deler ut hver mandag og det er veldig bra synes jeg har ikke prinser for tiden. Hun lager gode og oversiktlige ukesplaner, veldig fornøyd med systemet Anonymous poster hash: 9247e...795
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Nett og PC må vi ha. Det har nok de fleste også. Noen lekser er på nett så det blir vansklig å komme utenom, men at vi må printe ut synes jeg er en uting. I praksiss må nok mange gjøre det på jobb. Ungene går foresten i 2. klasse så det er ikke så mange av dem som ordner det selv. Anonymous poster hash: 3b444...d31
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 På vår skole er det forskjellige type planer enten 14 dageres eller 1 ukes plan, men de printer de ut å gir de til barna, iallefall enda... Anonymous poster hash: 78c9c...cb4
Gjest mphs Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Vi får den på mail og så ligger den på itslearning Veldig greit
Altiboks Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Vi får ukeplan utdelt, men den ligger også tilgjengelig på kommunens hjemmeside.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 De skal få papirutgave av for 2 uker i slengen, men er sløve med å gi dem ut, både i papirutgave og på nett. Tirsdag sendte jeg mail til læreren om de vennligst kunne sende med barnet ukeplan for denne og neste uke, eller i allefall legge den på nett så jeg kunne printe den ut selv. Har ikke fått noe svar foreløpig, og ukeplanen uteblir. Dette er noe som gjentar seg ofte, dessverre. Anonymous poster hash: 6f724...118
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Får plan utdelt på papir på fredager eller mandager, i tillegg ligger den på nett. Anonymous poster hash: 3283c...d09
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 It's Learning er plagsomt... Jeg har ikke printer heller De bør kunne skrive ut timeplanene!! Anonymous poster hash: 14e74...d6f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Ukeplanen kommer hver fredag. Utrolig oversiktlig og grei, med alt av aktiviteter og lekser, og generell info. Jeg er lærer selv, men jobber i vgs, og her bruker vi ikke ukeplaner. Halvårs- og årsplaner er mer min greie... Anonymous poster hash: cd36e...df0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 It's Learning er plagsomt... Jeg har ikke printer heller De bør kunne skrive ut timeplanene!! Anonymous poster hash: 14e74...d6f It's Learning er et utrolig godt hjelpemiddel! Det brukes svært mye i vår undervisning, men vi driver kanskje på et litt annet nivå enn det du tenker på... I vgs. ;-) Anonymous poster hash: cd36e...df0
Optatium Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Nå går det jo fint an å hjørne lekser uten at timeplanen er skrevet ut, så lenge den ligger på nett. Jeg deler ut en kopi av ukeplanen, aldri mer. Det er alltid noen som mister, og det er fristende å ikke kopiere ut i det hele tatt. Det tar mye tid, og med en kopimaskin som streiker mer enn den går, må jeg innrømme at det er tungvint p skrive ut og kopiere til 27 elever. Men jeg gjør det, for jeg vet at ikke alle har nett hjemme. Forøvrig ligger ukeplanen på nett og blir tilgjengelig for elevene annenhver fredag klokken 08.00.
Gjest Julia1984 Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Vår ligger på hjemmesiden. Kjempe bra!!! De som ikke har nett hjemme sier i fra og får i papirformat. Vi skriver den aldri ut, vi bare åpner den på iPaden. Skjønner virkelig ikke problemet. Skolen er en velfungerende, informasjonsrik hjemmeside. All info legges ut der! Helt topp å slippe papirer
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 Dere som "ikke gidder å ha printer pga bussen"....har dere generelt så muggen innstilling til skolen? Hva når ungen deres skal gjøre lekser som skal skrives ut etterhvert? Anonymous poster hash: 95ea9...49a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Nå går det jo fint an å hjørne lekser uten at timeplanen er skrevet ut, så lenge den ligger på nett. Jeg deler ut en kopi av ukeplanen, aldri mer. Det er alltid noen som mister, og det er fristende å ikke kopiere ut i det hele tatt. Det tar mye tid, og med en kopimaskin som streiker mer enn den går, må jeg innrømme at det er tungvint p skrive ut og kopiere til 27 elever. Men jeg gjør det, for jeg vet at ikke alle har nett hjemme. Forøvrig ligger ukeplanen på nett og blir tilgjengelig for elevene annenhver fredag klokken 08.00. Vi trenger selvfølgelig ikke skrive ut ukeplanen, men for det første er det på ukeplanen ukens øveord, både på norsk og engelsk, står. Ungene trenger jo dem når de skal øve. Alternativet hadde da vært at jeg skrev av for hånd. I tillegg har skolen lekse"hjelp". Uten ukeplan vet ikke ungene hva de skal gjøre. For eldre barn som har egen PC og bruker det aktivt eslv er det nok mer naturlig å bare legge ut på nett. Da blir det ikke behov for utskrifter, men for de små som skal begynne å lære å ta ansvar for egne lekser synes jeg det er en dårlig idee. Anonymous poster hash: 3b444...d31
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #21 Skrevet 6. februar 2014 Dere som "ikke gidder å ha printer pga bussen"....har dere generelt så muggen innstilling til skolen? Hva når ungen deres skal gjøre lekser som skal skrives ut etterhvert? Anonymous poster hash: 95ea9...49a Hvorfor skal elevene skrive ut lekser? Hvis de er gjort på maskinen kan de jo bare leveres på nett. Mulig det kommer lekser som må skrives ut etter hvert, men da kan de vell gjøre det på skolen om de ikke har skriver hjemme? Anonymous poster hash: 3b444...d31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå