Gå til innhold

Missed abortion og utskraping på Ullevaal


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjære lille Knøtti levde ikke lenger da vi var på UL i går. Vi var så sikre på at dette skulle gå bra siden vi så fosteret og hjerteslag på UL for 2,5 uker siden. I går var det 8+4, men fosteret hadde dødd rundt 7+5. 

I morgen skal jeg på utskrapning på Ullevaal og gruer meg noe helt forferdelig. Har vært våken og fortvilet hele natten. 

 

Er redd for at de ikke skal få ut alt. Er redd for at de ikke er forsiktig. Er redd for å ikke tåle narkosen. Er redd for at jeg kommer til å blø lenge.

 

Er det noen av dere som har erfaring og som kan komme med noen beroligende ord? Hvordan var dette for dere?

 

Hilsen redd



Anonymous poster hash: 3ff45...bbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære du. Skjønner at du engster deg, men dette er et rutineinngrep som de gjør veldig mange av  på Ullevål.

Jeg har selv hatt to utskrapninger etter MA, den siste på Ullevål.

Det er en veldig rar følelse å sitte og vente på gangen. Sannsynligvis er mange av de andre damene der i akkurat samme situasjon som deg selv. Da jeg var der, blir jeg ropt opp, fikk en seng bak en gardin og lå og ventet på tur. Fikk noen smertestillende piller som man skulle ta, og ble rullet inn til operasjonssalen. Anestesifolkene er superflinke, narkosen merker du nesten ikke, og når du våkner, er du sannsynligvis bare litt trøtt. Det var i "gamle dager" man ble kvalm av narkose. Hele inngrepet tar jo bare 10 minutter så det er ikke så lenge man er borte.

Hvor mye du blør etterpå, kan ikke jeg si så mye om. Jeg har kanskje fortrengt hvor mye det var (men nå hadde jeg blødd ut mesteparten før inngrepet også - var ikke så mye igjen der inne). Å blø er vi jo vant til, og det gjør jo ikke vondt i alle fall.

Ønsker deg lykke til. De er flinke og rutinerte på Ullevål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære du. Skjønner at du engster deg, men dette er et rutineinngrep som de gjør veldig mange av  på Ullevål.

Jeg har selv hatt to utskrapninger etter MA, den siste på Ullevål.

Det er en veldig rar følelse å sitte og vente på gangen. Sannsynligvis er mange av de andre damene der i akkurat samme situasjon som deg selv. Da jeg var der, blir jeg ropt opp, fikk en seng bak en gardin og lå og ventet på tur. Fikk noen smertestillende piller som man skulle ta, og ble rullet inn til operasjonssalen. Anestesifolkene er superflinke, narkosen merker du nesten ikke, og når du våkner, er du sannsynligvis bare litt trøtt. Det var i "gamle dager" man ble kvalm av narkose. Hele inngrepet tar jo bare 10 minutter så det er ikke så lenge man er borte.

Hvor mye du blør etterpå, kan ikke jeg si så mye om. Jeg har kanskje fortrengt hvor mye det var (men nå hadde jeg blødd ut mesteparten før inngrepet også - var ikke så mye igjen der inne). Å blø er vi jo vant til, og det gjør jo ikke vondt i alle fall.

Ønsker deg lykke til. De er flinke og rutinerte på Ullevål!

Hei!

 

Tusen takk for svar, det var snilt av deg å ta deg tid til å svare. Det hjalp litt å lese at du har hatt en "god" erfaring om man kan kalle det det. 

Da håper jeg det beste for i morgen, og satser på at jeg (som du) ikke husker så mye av hvordan det egentlig var med blødning i tiden etterpå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt sent å svare nå, håper det gikk bra!! 

 

Jeg fikk beskjed om at fostersekk hadde kollapset så fikk første abortpille på sykehuset samme dagen med beskjed om å komme 09 neste morgen, men begynte å blø som en foss og hadde SINNSYKE smerter så ble lagt inn på sykehuset samme natta, på morgnen gikk vi igjennom resten av "prosedyren" trodde alt var ute, men de tok ultralyd igjen for å se før jeg skulle dra hjem, det var fortsatt rester så ble rett i narkose og utskraping, jeg også var LIVREDD for at noe skulle gå galt enten at jeg ikke våknet eller at de skulle klare å sterilisere meg på ett vis, men når jeg våknet hadde jeg såvidt det var vondt, hadde blødd endel før jeg våknet, men hadde ikke noe særlig vondt, kjentes bare ut som jeg var litt sår etter en runde på soverommet for å si det slik... Blødde bare bittelitt noen få dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo denne tråden litt seint, så du har allerede vært gjennom utskrapningen. Jeg hører ikke til på det samme sykehuset, men har vært gjennom det 7 ganger så jeg har litt erfaring når det kommer til selve inngrepet. 

 

Jeg tåler narkosen veldig greit egentlig. Det er ikke så lenge en sover - ca.10-20 minutter. Så når pasienten er våken og ok, så blir hun trillet opp på avdelingen igjen. Der får en litt mat og drikke, går og tisser og får gå hjem. Selve blødningen har variert på meg iom jeg har hatt rester etter utskrapningen to ganger. Noen blør lite, andre blør lengre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...