Gå til innhold

Bør jeg ringe til føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så høy terskel for å ringe til lege når det er noe, men nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg er 30 uker nå. Har hatt ganske mye utflod i hele dag. Hatt endel kynnere, men ellers tipptopp form.

Var veldig sliten i dag, så tok meg et bad til kvelds. Ble trøtt og avslappet, og sovnet godt. Men så våkner jeg for en time siden av at jeg er kjempe kjempe kvalm, kaster opp, diaré (beklager alle detaljer), vonde smerter nederst i magen, type mens smerter, ingen kynnere eller sammentrekninger, og veeeeeeldig aktiv baby i magen.

Har fått spydd ut det jeg hadde i magen, men har fortstt vondt i magen og er fortsatt veldig kvalm. Baby er fortsatt spinnvill og hver bevegelse gjør at jeg krymper meg for det føles så ekkelt.

Er det bare omgangssyke eller burde jeg kontakte føden? Vil jo ikke plage dem midt på natta, og så viser det seg at jeg bare er spysyk. Har i tillegg et barn sovende mellom meg og pappaen, så er ikke barebare å dra avgårde heller.

Noen som er våkne som kan gi noen tips eller råd??

Anonymous poster hash: 43e32...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å ringe for å få råd? Bedre å ringe en gang for mye ennen for lite! Det er jo jobben deres, du forstyrrer jo absolutt ikke dem, uansett hva klokka er!! Lykke til!

Anonymous poster hash: ac001...e32

Skrevet

JA! Ring inn og be om å få komme. SI at det er VONDT og overdriv.

Du høres ut som meg som faktisk har en veldig høy terskel for å komme inn for å komme inn. Det at du faktisk skriver her istedet for å være på første taxi til de viser for meg at du ikke overdriver i det du skriver, og at faktisk burde få det sjekket. 

Vekk far, si ifra at du må til føden, og at de bare skal sove videre, men du sender han en sms når du vet mer. 

Og værsåsnill! Gjør det. Og fortell oss hvordan det går. Om det var falsk alarm, eller om beibisen trenger hjep. 

Skrevet

JA! Ring inn og be om å få komme. SI at det er VONDT og overdriv.

Du høres ut som meg som faktisk har en veldig høy terskel for å komme inn for å komme inn. Det at du faktisk skriver her istedet for å være på første taxi til de viser for meg at du ikke overdriver i det du skriver, og at faktisk burde få det sjekket.

Vekk far, si ifra at du må til føden, og at de bare skal sove videre, men du sender han en sms når du vet mer.

Og værsåsnill! Gjør det. Og fortell oss hvordan det går. Om det var falsk alarm, eller om beibisen trenger hjep.

Jeg er enig i at man skal ha lav terskel for å ringe, men skjønner ikke hvorfor du mener man skal overdrive. Hvis man gir en riktig beskrivelse av tilstanden, så er det jo mye lettere for den i andre enden å vurdere hva som bør gjøres.

Håper uansett det går bra med deg, hi!

Anonymous poster hash: e30d6...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...