Gå til innhold

Har et forvridd syn på kroppen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har det begynt igjen, etter det har vært "stille" en stund. 

Nå er jeg feit igjen, føler jeg. Hoftene/lår bare flasker, magen er for stor, og puppene bare henger... :( 

"Alle" sier jeg er slank, men jeg selv klarer og se bort ifra det, og har nå i hele kveld søkt etter måter og trene og redusere dette her.. Mens andre mener at jeg ikke kan gå ned, og at jeg ligger i denne vekta fordi jeg har det bra...

Hvordan få ett annet tankesett? 

Anonymous poster hash: 62584...cbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte å fokusere så mye på det? Siden "alle" sier du er slank, må du jo nødvendigvis snakke om det til ganske mange.

Anonymous poster hash: 41d96...ead

Skrevet

Grunnen til alle i gåsetegn er famillie og kjæreste. Vi har ganske åpen prat i famillien, så klart vi prater om hva som plager en. Men det vil ikke si at det hjelper meg fordi.

Skrevet

Og dette er heller ikke noe jeg kan velge og fokusere på, eller ikke. 

Hi

Skrevet

Har du snakket med fagfolk om dette? Kanskje det kan hjelpe å gå til en psykolog for å bli mer bevisst hva det er som trigger disse følelsene hos deg. Noe har trigget det nå siden du en stund har følt at det har vært "stille" en stund.

Da kanskje det kan bli lettere å endre tankene og følelsene dine med litt hjelp.

Det er ikke noe godt å ha det slikt, så be om å få hjelp til det :)

Anonymous poster hash: 3356d...043
Skrevet

Har ikke gjort det enda, går til psykolog av andre grunner, så mulig jeg lufter det der.. :)

Skrevet

Har ikke gjort det enda, går til psykolog av andre grunner, så mulig jeg lufter det der.. :)

Da ville jeg absolutt gjort det :)

Det er jo supert at du ikke trenger å gå lenge og vente for å få hjelp.

Lykke til fremover :)

Anonymous poster hash: 3356d...043

Skrevet

Ja jeg også. Jeg har gått ned MANGE kilo. Nå har jeg bmi på 22. Fortsatt har jeg perioder hvor jeg synes jeg ser veldig feit ut.

For min del har jeg skjønt det henger sammen men mat og trening. Når jeg trener det jeg skal og spiser sunt så synes jeg at jeg ser fin ut. Så min dårlige samvittighet endrer synet på egen kropp.

De periodene du ikke liker kroppen din, gjør du noe spesielt da?

Har du fått kommentarer på kroppen? Det skal bare en stygg kommentar til for min del og da henger det over meg til evig tid.

Nå er jeg gravid og gruer/gleder meg til å legge på meg. Livredd for å bli hu som spiser for to og legger på meg 30 kg.

Anonymous poster hash: 006a5...fd4

Skrevet

ta det opp med psykologen. evnt få hjelp av en psykomotirisk fysioterapeut, noen av de kan teknikk for å hjelpe til meg å se kroppen sin slik andre ser den, med friske øyne. jeg har anorexia og tror jeg har mye mer fett en jeg sikkert har. skal til min fysio for å jobbe med kroppsbilde. spent på om jeg får se sannheten.

men ta det nå før du vikler deg inn i en syk verden med spisevegring.

Anonymous poster hash: 0130c...777
Skrevet

Enig med hun over - ser du noen sammenheng? Jeg har gått ned 20 - 25 kg og er ferdig å slanke meg. Likevel så har jeg to uker i måneden hvor jeg er feit og det er mistenkelig nok de to ukene mellom eggløsning og mensen. Da har større søtsug og blir oppblåst. Heldigvis ble jeg fort klar over sammenhengen og jobber bevisst med dette hver måned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...