Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Syntes det er hårreisende hvor mange fartsdumper og fotgjengerfelt man kan få plassert i et område. Først så er det overhode ikke miljøvennlig å la en bil pusle fremover i første gir og det skaper utrygghet. 4 fartsdumper på 20m i diameter? Det hører ingen sted hjemme. Det skaper distrè bilister og unger spredd utover større områder. Hvorfor ikke samle de til to? Konklusjon: Det er alt for mange fartsdumper og fotgjengerfelt. Det skaper irritasjon og ukonsentrasjon.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Det var da voldsomt, da? Kjørt over en fartsHump litt for fort, eller? Hvorfor kjører du i 1. gir, forresten? Anonymous poster hash: 0de30...539
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 At det er mange fartsdumper kommer vel bare av det at bilistene ikke greier å holde lovlig hastighet i de områdene det er stor fare for ulykke. Så der kan alle bilister takke seg selv. Og for mange fotgjengerfelt? Ikke fotgjenger i det daglige selv, du, forstår jeg Anonymous poster hash: 796ae...71a
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2014 Det var da voldsomt, da? Kjørt over en fartsHump litt for fort, eller? Hvorfor kjører du i 1. gir, forresten? Anonymous poster hash: 0de30...539 Alle fartsdumper er sin egen individ. Det vil si at noen kan man ikke komme over uten å dra den ned i første. Sett deg ned å tenk på hvor mange fotgjengerfelt det er på ditt sted/by, hver sving, gate og skole?
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2014 At det er mange fartsdumper kommer vel bare av det at bilistene ikke greier å holde lovlig hastighet i de områdene det er stor fare for ulykke. Så der kan alle bilister takke seg selv. Og for mange fotgjengerfelt? Ikke fotgjenger i det daglige selv, du, forstår jeg Anonymous poster hash: 796ae...71a Med tilrettelagt fortau så trengs ikke fotgjengerfelt hver 5.meter.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Det heter fartshump med h. Og de er ikke individer. De er sjelden så store at man må ha 1. gir for å komme over, ihvertfall ikke når de er 20 m i diameter. Runde fartshumper forresten, blander du fartshump med fjell?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Med tilrettelagt fortau så trengs ikke fotgjengerfelt hver 5.meter. Vis meg et sted med fotgjengerfelt hver 5. meter, så kan vi fortsette diskusjonen. I øyeblikket virker det bare som du vil få ut litt guffe Anonymous poster hash: 796ae...71a
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2014 Haha.....dump/hump....kommer litt ann på humøret ;-) Så over til individ og form. Jeg har den troen at noen har et alkoholproblem under arbeidstid når de former fartsDumper.....for de er så spisse og noen er faktisk lagt så langt inn i veien. Det vil si at man må kjøre mer inn i midten av veien for å ikke skade bilen. Tilbake til spm. Trygg trafikk sier faktisk at færre fotgjenger er bedre. Dette er for å sette fokus på der det virkelig trengs. Som ved skoler. Har man fotgjengerfelt overalt så gir man faktisk blanke faen.......
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2014 Med tilrettelagt fortau så trengs ikke fotgjengerfelt hver 5.meter. Vis meg et sted med fotgjengerfelt hver 5. meter, så kan vi fortsette diskusjonen. I øyeblikket virker det bare som du vil få ut litt guffe Anonymous poster hash: 796ae...71a Haha, si i fra når du har unger nok som går selv.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Da var det på tide å legge seg skjønner jeg... Anonymous poster hash: 682c8...d53
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2014 Da var det på tide å legge seg skjønner jeg...Anonymous poster hash: 682c8...d53 Setter pris på at du prioriterte tid til å svare på innlegget. Takk og sov godt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Med tilrettelagt fortau så trengs ikke fotgjengerfelt hver 5.meter. Vis meg et sted med fotgjengerfelt hver 5. meter, så kan vi fortsette diskusjonen. I øyeblikket virker det bare som du vil få ut litt guffe Anonymous poster hash: 796ae...71a Haha, si i fra når du har unger nok som går selv. Hvor kom barn plutselig inn i debatten? Du har ikke nevnt at du mente barn var en del av fartsdump/fotgjengerfelt-diskusjonen din. Anonymous poster hash: 796ae...71a
Miss.Stiletthæl Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2014 Med tilrettelagt fortau så trengs ikke fotgjengerfelt hver 5.meter. Vis meg et sted med fotgjengerfelt hver 5. meter, så kan vi fortsette diskusjonen. I øyeblikket virker det bare som du vil få ut litt guffe Anonymous poster hash: 796ae...71a Haha, si i fra når du har unger nok som går selv. Hvor kom barn plutselig inn i debatten? Du har ikke nevnt at du mente barn var en del av fartsdump/fotgjengerfelt-diskusjonen din. Anonymous poster hash: 796ae...71a Altså har du noen gang vært ute å gått? Hvis du tar deg bryderiet å går en tur i skoleområder så vil du merke hvor fotgjengerfelt/fartsDumper regjerer. Så konklusjon: ta på deg gåsko og kom deg ut.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Hmm nå vet ikke jeg hvor du bor, men her vil vi ha flere humper. Trenger ikke fotgjengerfelt her på feltet da men Synes humper er bra. Men det må ikke skade bilen når man kjører over dem i fartsgrensa.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #15 Skrevet 5. februar 2014 Altså har du noen gang vært ute å gått?Hvis du tar deg bryderiet å går en tur i skoleområder så vil du merke hvor fotgjengerfelt/fartsDumper regjerer. Så konklusjon: ta på deg gåsko og kom deg ut. Tja, det er du som har lagt ut om dumpenes og humpenes individualitet og om vegarbeidernes promillenivå på jobb og hvordan du må gire ned til første gir over dem... kanskje du selv bør ta av deg stiletthælene og gå deg en tur? Siden jeg ikke har bil og går alle steder jeg skal, evt sykkel, evt buss, så går jeg trolig mye mer enn deg som har bil. Har en skole borti nabogata også. At det er flere fartshumper rundt skoler er jo nettopp som jeg sa i mitt første innlegg at bilistene over lang tid har vist at de velger å ikke overholde fartsgrensene i disse gatene, og derfor må vegvesenet innføre tvangstiltak for å skåne de som faktisk går. Det er heller ikke flere overgangsfelt enn det som er absolutt nødvendig for at man ikke skal få mye gåing over veiene der det ikke er overgangsfelt. De eneste jeg møter som irriterer seg over fartshumpene er bilister - jeg har faktisk til gode å møte andre gående som irriterer seg over fartshumper Anonymous poster hash: 796ae...71a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #16 Skrevet 5. februar 2014 vi har 3-4 gangfelt gjennom hele hovetgaten i byen, og ca. 8-10 i gata gjennom byen. Har en fartshump bortigjennom gaten her vi bor, da det er veldig mange skolebarn som går her, og der kan vi fint kjøre i 2. gir Synes det kunne vært fler, men det finnes en mellomting. Var nettop i Tromsø, og fra Hamna bort til obs var det faen meg et mareritt å kjøre. 30-sone og humper nesten hele jævla veien, og der måtte man helst ligge i 20 for å ikke ødelegge bilen. Gud hjelpes, snakk om dritt, så ikke et barn alle di gangene jeg kjørte den veien! Anonymous poster hash: bc130...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå