Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Skal ut i jobb til høsten og ser med gru hva gjør vi i forhold til ferier ( skoleferier) Hvordan leser dere dette? Anonymous poster hash: dcf52...335
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Vi løser det med at jeg går hjemme pga. helsa. Får hjelp og avlastning innimellom om jeg trenger. Andre rundt her har sfo, dagmammaer, besteforeldre, tanter og noen er med foreldrene på jobb.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 SFO har åpent i alle ferier og det forlanger ikke at de skal ha mer enn 3 uker sammenhengende ferie. Anonymous poster hash: 4d53b...7cd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Tyr til besteforeldre, onkler og tanter... Pluss noen dager får de følge med på jobblasset.. Anonymous poster hash: ca239...515
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 De største er forstår for sfo, men for små til og Være hjemme aleine, uff kjenner jeg gruer meg sikklig:( Anonymous poster hash: dcf52...335
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Er lærer. Så enn så lenge går det greit, men det spørs da, hvis KS får viljen sin. Anonymous poster hash: 78cfb...5bc
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Hvis de er for store for SFO så er de vel 10-11 år og eldre? Da klarer de seg alene hjemme:) Anonymous poster hash: 4d53b...7cd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 jeg er ufør så det løser seg selv om gubben jobber. Anonymous poster hash: e0783...882
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Har bare skolebarn, men de er hjemme når vi må jobbe. Har ikke sfo til de, men de klarer seg helt fint hjemme.brødmat eller havregryn lager de seg. Ringer om det er noe evt så er naboer hjemme. Anonymous poster hash: cc42c...ec5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Er hjemmemamma og er sjeleglad vi slipper det problemet der. ( og nei er ikke ufør så dere betaler ikke for at jeg er hjemme ) sånn i tilfelle jeg skulle få det slengt etter meg Anonymous poster hash: 54e32...34a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Ungene bruker SFO en uke, er med besteforeldre en uke, på fotballskole en uke og restten deler vi mellom oss. Vi tar ikke ferie helt samtidig. Anonymous poster hash: 18159...dc1
Gjest Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Når barna var små, så blei SFO, fotballskole, idrettskole og Ferieklubben benyttet. Og besteforeldre
Iiiiik Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Hvis de er for store for SFO så er de vel 10-11 år og eldre? Da klarer de seg alene hjemme:) Anonymous poster hash: 4d53b...7cd Det er slutt på SFO etter fjerdeklasse, det er ikke så mange 11-åringer som klarer seg hjemme alene i flere fulle dager etter hverandre. Eller, klarer seg gjør de nok, men det blir jo fort mye TV og spilling og lite struktur. Jeg ville heller ikke syntes det var greit at 11-åringen var hjemme med kompiser en hel dag, tror de da hadde funnet på en god del "halvulovlig". Vi prøver å få til et par fridager i høst- og vinterferie, ellers er de på SFO. I jule- og påskeferien har de fri. Så er jo SFO stengt hele juli, da har vi gjerne tre uker felles og så deler vi på dagene i for- og etterkant. På vår SFO er det mange som har fri fra SFO hver gang skolen har fri, vi har ikke mulighet til å la barna ha så mye fri, men det går stort sett greit for dem allikevel.
**snuskeluska** Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Min største er på SFO. Største problemet her er at de stenger SFO her i 4 uker hver sommer. Og det er ikke alltid jeg får ferie når SFO er stengt, så da må vi dele oss alle ferieukene.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Hvis de er for store for SFO så er de vel 10-11 år og eldre? Da klarer de seg alene hjemme:) Anonymous poster hash: 4d53b...7cd Det er slutt på SFO etter fjerdeklasse, det er ikke så mange 11-åringer som klarer seg hjemme alene i flere fulle dager etter hverandre. Eller, klarer seg gjør de nok, men det blir jo fort mye TV og spilling og lite struktur. Jeg ville heller ikke syntes det var greit at 11-åringen var hjemme med kompiser en hel dag, tror de da hadde funnet på en god del "halvulovlig". Vi prøver å få til et par fridager i høst- og vinterferie, ellers er de på SFO. I jule- og påskeferien har de fri. Så er jo SFO stengt hele juli, da har vi gjerne tre uker felles og så deler vi på dagene i for- og etterkant. På vår SFO er det mange som har fri fra SFO hver gang skolen har fri, vi har ikke mulighet til å la barna ha så mye fri, men det går stort sett greit for dem allikevel. Er det sant? At dagens elleveåringer ikke er i stand til å være alene hjemme? Oj! Hva skjer med dagens foreldre? Anonymous poster hash: bdc2b...854
Iiiiik Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Er det sant? At dagens elleveåringer ikke er i stand til å være alene hjemme? Oj! Hva skjer med dagens foreldre? Anonymous poster hash: bdc2b...854 Hva skjer med dagens foreldre? Er "alle de andre" håpløse hysterikere som syr puter under armene på barna, er det det du mener? Jeg skrev vel også at 11-åringer nok klarer det, men at jeg mener det blir for mye hvis en 11-åring er alene hjemme fra 08 til 16 en hel uke. Mine unger klarer fint å være alene hjemme, selv 6-åringen velger å være hjemme en halvtime mens jeg kjører et annet barn på trening eller en time når vi drar i butikken. Både han og 8-åringen kan være hjemme to-tre timer uten problem. Men helst ikke med mange venner, det er ikke alle kompisene jeg stoler like mye på og altså ikke hele dagen flere dager i strekk. Hvor gamle barn har du forresten? Jeg tror nok "kravet" til oppsyn, kontroll og oversikt er større i dagens foreldregenerasjon enn det var da jeg var barn. Heldigvis. Og så må man nesten stole på at hver enkelt klarer å vurdere egne barns kompetanse og ferdigheter og unngå å påstå at "skjer noe" med dagens foreldre hvis de velger annerledes enn en selv.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Min gutt blir 12 år nå til sommeren, han har adhd og vil derfor ikke at han er hjemme aleine en heil dag,1-2 det er ok men ikke heile dagen. Han er ikke du eller noe og vi er ikke hysteriske foreldre men bare synes ikke noe om det. hi Anonymous poster hash: dcf52...335
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Han er ikke dum mente jeg. Broren er 10 år og de sammen forlenge aleine er ikke heldig og det er ikke alle kompisene jeg stoler på, ikke alltid de finner det beste i hverandre. Hi Anonymous poster hash: dcf52...335
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 barna her går da på sfo og når de er for gamle for å gå der så får de være alene hjemme.. Anonymous poster hash: 34870...f18
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Hvis de er for store for SFO så er de vel 10-11 år og eldre? Da klarer de seg alene hjemme:) Anonymous poster hash: 4d53b...7cd Gutten min er bare 9 år når han er ferdig på SFO! Alt for tidlig for han å være hjemme hele dager.. Anonymous poster hash: a7854...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå