Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Kan jeg kontakte fastlegen min? Må jeg anmelde? Hva gjør jeg videre nå? Han som voldtok meg er en bekjent av meg. Anonymous poster hash: fae1c...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Anmeld først og spør hva de vil ha av dokumentasjon. Det kan hende de ber deg kontakte fastlege. Jeg anmeldte ikke før det var gått over et år pga trusler rettet mot barna om jeg gjorde det. Han ble dømt og sitter inne og jeg har hemmelig adresse.. Anonymous poster hash: e8aae...368
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Men jeg vil, av personlige grunner, ikke anmelde. Kan jeg bare kontakte fastlegen direkte? Anonymous poster hash: fae1c...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Selvfølgelig kan du kontakte fastlegen. Men hva er det du ønsker fra lege / sykehus om du ikke ønsker å anmelde? Anonymous poster hash: 8f20c...edc
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 ring til disse og snakk med de. http://www.dixi.no/ sender en klem og håper du får den hjelpen du trenger. Anonymous poster hash: 800bc...2f0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Men jeg vil, av personlige grunner, ikke anmelde. Kan jeg bare kontakte fastlegen direkte? Anonymous poster hash: fae1c...8c2 Ja, det kan du, og du kan henvises videre derfra. Men husk at legen har opplysningsplikt. Det fikk jeg klar beskjed om. Anonymous poster hash: e8aae...368
Mamsen<3 Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Selvfølgelig kan du kontakte fastlegen. Men hva er det du ønsker fra lege / sykehus om du ikke ønsker å anmelde? Anonymous poster hash: 8f20c...edc Det er jo greit og sjekke seg for sår og evt sykdommer?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 På grunn av kjønnsykdommer og mulig graviditet bør du oppsøke fastlegen eller voldteksmottak Anonymous poster hash: 0e984...488
Mamsen<3 Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Men jeg vil, av personlige grunner, ikke anmelde. Kan jeg bare kontakte fastlegen direkte? Anonymous poster hash: fae1c...8c2 Ja, det kan du, og du kan henvises videre derfra. Men husk at legen har opplysningsplikt. Det fikk jeg klar beskjed om. Anonymous poster hash: e8aae...368 Hva vil det si? siden hun ikke vil anmelde? At legen må anmelde for henne?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Men jeg vil, av personlige grunner, ikke anmelde. Kan jeg bare kontakte fastlegen direkte? Anonymous poster hash: fae1c...8c2 Ja, det kan du, og du kan henvises videre derfra. Men husk at legen har opplysningsplikt. Det fikk jeg klar beskjed om. Anonymous poster hash: e8aae...368 Hva vil det si? siden hun ikke vil anmelde? At legen må anmelde for henne? Legen min anmeldte for meg. Men jeg samtykket om jeg ble flyttet vekk i samråd med politiet. Det gikk fint. Om de må bruke den, vet jeg ikke. Anonymous poster hash: e8aae...368
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Legen kan ikke anmelde gjerningsmann for deg. (du må gi samtykke til at legen skal gi opplysningene til legen, og du trenger jo ikke å fortelle hvem gjerningsmann er). Oppsøk overgrepsmottak. Der kan du få hjelp til å ta div prøver og evt få behandling for kjønnssykdommer. Anonymous poster hash: ca21e...654
moa_tobias Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Hvorfor vil du ikke anmelde en bekjent som voldtok deg?? Fortjener han virkelig å gå ustraffet fra det?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Jeg ble voldtatt av en bekjent for ca ett år siden, jeg var ikke hos noen lege og anmeldte ikke før mange mnd senere....nå er saken henlagt, jeg sitter igkenn med skader fysisk og psykisk mens han slipper unna. Hadde jeg vært på ett mottak og anmeldt med en gang hadde han kanskje fått straffen sin. Det er veldig veldig tøft å angre i ettertid! Det viktigste er at du drar til lege eller ett mottak for å få dokumentert og sikret bevis og dine forklaringet osv....så kan du alltids anmelde senere! Stakkars deg, jeg vet det er jævli....og tøft, men selv om det kan virke sånn rett etterpå er det IKKE det enkleste å late som om det ikke har skjedd, for det går IKKE i lengden! Anonymous poster hash: dfbfb...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå