Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er gravid med nr. 2. Forrige gang var jeg helt avslappet når det gjaldt fødsel. Den gikk "smertefritt". Var over på 2 timer og 50 minutter fra jeg våknet hjemme til barnet var ute. Nå sier alle til meg at denne gangen vil det gå enda raskere. Det skremmer meg og jeg har plutselig begynt å grue meg vannvittig mye til fødselen. Hva om jeg ikke rekker frem? Eller om det går så fort at jeg revner fra a til å? Så, dere med raske fødsler, gikk det enda raskere med nr. 2 og evt. nr. 3?Og ikke minst, gikk det bra? Anonymous poster hash: 44a1c...4bf Anonymous poster hash: 44a1c...4bf Anonymous poster hash: 44a1c...4bf
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Nummer 2 var raskere enn nummer 1 for min del. Bor du langt unna sykehuset? Anonymous poster hash: f472a...8d1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Det gikk litt raskere, brukte tre timer første gang og to timer andre gang fra første antydning til rier. Men det gikk like fint begge gangene selv om barn nummer to var litt større. Dro inn til sykehuset med en gang jeg kjente antydning til rier, det er ca. 45 min å kjøre. Fikk beskjed om at jeg skulle komme med en eneste gang dersom det ble en neste gang på samtale med jordmor ved avreise første gangen. Det eneste jeg opplevde som litt ubehagelig var at jeg var klar til å presse på 8cm. Det var utrolig frustrerende der og da, hva gjør man når man bare må presse og ikke får lov? Følte jeg mistet litt kontrollen, men var heldigvis helt åpen to minutter etterpå. Anonymous poster hash: e961e...9db
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Mine tre fødsler har tatt, fra første rie til barnet var ute; først fire timer, deretter to timer, og til sist tre timer. Helt greie fødsler alle tre. Ingen revning overhodet, ingen smertestillende, sinnssykt vondt mens det stod på, men kjapt og greit;) Anonymous poster hash: 31fdb...904
*Smiley* Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Nr 2 kom på ca 3 timer og nr 3 brukte jeg ca 2 t og. 30 min.Begge var raske og meget smertefulle men jeg revnet ingenting og alt gikk bra:)
*Smiley* Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Jeg hadde avtale med føden om at jeg kunne komme inn når jeg ville.Dro med en gang jeg kjente antydning til veer.Hadde vannet gått hadde hun kommet med en gang men heldigvis så var jeg på sykehuset begge gangene dette skjedde;) Nr 1 tok lang tid og var med epidural.En mer tidsnormal fødsel:)Dra med en gang et mitt tips og ha god dialog med føden og ikke la de bestemme at du må vente med å komme inn!!
Kanutten83 Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Nr 1: 4 timer Nr 2: 2,5 time Nr 3: under 2 timer
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Forstår at du er litt bekymret. Håper du ikke bor for langt unna sykehuset...? Brukte bare 1 1/2 time fra første ri til barnet var født. Men revnet nesten ingenting, i motsetning til første fødsel, som tok mye lengre tid. Anonymous poster hash: 51c82...df5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Første 45 min Andre 30 min:-) Revnet ikke med noen av de
Edelweis Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 1: 2 timer 15 min 2: 2 timer 20 min 3: 2 timer 14 min 4: 28 min Som du ser tok de like lang tid alle unntatt nr 4.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Første 45 min Andre 30 min:-) Revnet ikke med noen av de Og du fødte hjemme, regner jeg med? Anonymous poster hash: 7ceb9...cdc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Første 45 min Andre 30 min:-) Revnet ikke med noen av de Og du fødte hjemme, regner jeg med? Anonymous poster hash: 7ceb9...cdc Nei,begge på ullevåll:-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Første 45 min Andre 30 min:-) Revnet ikke med noen av de Og du fødte hjemme, regner jeg med? Anonymous poster hash: 7ceb9...cdc Nei,begge på ullevåll:-) Da bor du i Kirkeveien da, eller? Anonymous poster hash: 7ceb9...cdc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Nei bodde ikke i kirkeveien men 3 min fra sykehuset da :-) e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar! Bor fem min fra sykehuset, heldigvis! HI Anonymous poster hash: 44a1c...4bf
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er gravid med nr. 2. Forrige gang var jeg helt avslappet når det gjaldt fødsel. Den gikk "smertefritt". Var over på 2 timer og 50 minutter fra jeg våknet hjemme til barnet var ute. Nå sier alle til meg at denne gangen vil det gå enda raskere. Det skremmer meg og jeg har plutselig begynt å grue meg vannvittig mye til fødselen. Hva om jeg ikke rekker frem? Eller om det går så fort at jeg revner fra a til å? Så, dere med raske fødsler, gikk det enda raskere med nr. 2 og evt. nr. 3?Og ikke minst, gikk det bra? Anonymous poster hash: 44a1c...4bf Anonymous poster hash: 44a1c...4bf Anonymous poster hash: 44a1c...4bf Min første varte 2 timer fra vi ankom sykehuset med jevne rier 4-5 minutter mellom dem og 4 cm åpning. Den andre varte i bare 30 minutter fra vi ankom sykehuset med jevne rier 4-5 minutter mellom dem og 2 cm åpning. Da rakk jeg ikke å komme inn på fødestuen en gang før babyen måtte ut, jeg lå fortsatt og ventet på underskelsesrommet da jeg plutsleig måtte presse - og etter 3 trykk var babyen ute. Nr. 3 varte i 5 timer fra ankom sykehuset med jevne rier 4-5 minutter mellom dem og 2 cm åpning. Dte var på en måte den "verste" - jeg syntes den raskeste fødselen var best, jeg. Lykke til! Anonymous poster hash: 6cbe7...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå