HvittHus Skrevet 5. februar 2014 #26 Skrevet 5. februar 2014 Dette går så bra. Mormor er jo tydeligvis godt kjent for barnet og barnet tar flaske, så da har hun det bedre hjemme, enn å måtte være med på lang biltur og sykehus.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #27 Skrevet 5. februar 2014 Det går nok veldig bra! Forklar for baby før du drar hva som skal skje og at du kommer hjem igjen senere, men at mormor skal passe godt på. Jeg har en baby som er like gammel og jeg skjønner at du helst ikke ville vært borte hvis det ikke var helt nødvendig, men av og til må man prioritere litt tøft og baby kommer på ingen måte til å ta skade av dette. Det lengste jeg har vært borte fra baby var da han var 8 uker gammel og jeg og pappaen tok med oss storesøsteren på et Disneyshow. Da var vi borte i fire timer mens baby var hjemme hos oss med farmoren. Han klaget litt da jeg kom tilbake, men han fikk kose litt ved puppen og da var han fornøyd igjen. Selv om han er veldig liten forklarer jeg alltid hva som skal skje, sier hadet hvis jeg må gå og hilser ordentlig når jeg kommer tilbake. Selv om de er veldig små tror jeg de skjønner mye mer enn man tror! Anonymous poster hash: a6293...804
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #28 Skrevet 5. februar 2014 Dette kommer til å gå helt fint! Masse kos med mormor, litt flaske og sikkert en del soving og vips så er du tilbake. Hadde dette skadet barn å være borte fra mor i 5-6 timer, ja da hadde det jammen ikke vært uskadde folk igjen her i verden. Anonymous poster hash: d0d20...836
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #29 Skrevet 5. februar 2014 Mange artige forslag, send mormor med mannen og forklar babyen. Hvor lang avhandling tror du baby tåler? Skal det være med klokkeslett? Hvor mange flasker skal gies før de kommer hjem, og hvor mange bleieskift? Anonymous poster hash: a98f3...466
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #30 Skrevet 5. februar 2014 Vet virkelig ikke om jeg klarer å dra ifra nå Er helt dårlig.. Men blir nesten flau om jeg må be mamma om å bli med mannen også.. Har allerede avtalt alt. HI Anonymous poster hash: 480d1...318
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. februar 2014 #31 Skrevet 5. februar 2014 Kjære vene, det kan da ikke være noen tvil om hva du gjør her! Du drar sammen med mannen din, mormor passer baby. 5-6 timer? Baby kommer da knapt til å merke, eller registrere at du er borte. Barnet er 10 uker! Barnet har ingen tanker om dette.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #32 Skrevet 5. februar 2014 Men for å være ærlig er det jo idioti å spørre om råd her inne. Du skal stole på magefølelsen og ikke skaffe deg bekreftelse på at det du allerede har planlagt er greit inne på et anonymt forum. Det er som å skyte seg selv i foten. Ha guts nok til å ta dine egne avgjørelser og stå for dem. Hva andre mener er egentlig riv tuskende likegyldig!!! Anonymous poster hash: 3655f...52f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #33 Skrevet 5. februar 2014 Barnet har ikke vondt av dette :-) går bare bra. Folk er unødvendig hysteriske, som vanlig. Anonymous poster hash: 44512...4a4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #34 Skrevet 5. februar 2014 Ok. Hvis du får skikkelig bad feelings, så ta med mormor på turen slik at du kan støtte mannen din den timen det tar og mormor passer babyen. På tur hjem kan dere jo bruke lang tid. Om du lat baby og mormor være igjen hjemme, så går det nok helt fint. Anonymous poster hash: a6925...449
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #35 Skrevet 5. februar 2014 Jeg tenkte at det kanskje var sunt for oss å ha de timene alene sammen også, men jeg ble jammen i tvil. Det skal sies at vi ikke er vant til å ha barnevakt på barna våre. Eldste er 5 år og har vel overnattet borte (kun hos min mor) ca 3-4 ganger. Vi har ikke behovet, selv om tilbudet er der da. HI Anonymous poster hash: 480d1...318
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #36 Skrevet 5. februar 2014 Vet virkelig ikke om jeg klarer å dra ifra nå Er helt dårlig.. Men blir nesten flau om jeg må be mamma om å bli med mannen også.. Har allerede avtalt alt. HI Anonymous poster hash: 480d1...318 Hva i all verden er det mannen din skal igjennom som gjør at du må være med på? Står det om livet å gjøre eller?? Er han ikke voksen? Dra fra babyen for å følge mannen høres ganske unødvendig ut spør du meg! Anonymous poster hash: cb2c0...733
Honningmelon Skrevet 5. februar 2014 #37 Skrevet 5. februar 2014 Dette går helt fint! Det er snakk om kun 5 timer. Dra sammen med mannen din og ha tro på ay mammaen din fikser bebisen.
samlex Skrevet 5. februar 2014 #38 Skrevet 5. februar 2014 Kom igjen! Dette går fint! Mormor er gull! Ikke ha dårlig samvittighet, det gavner ingen 😊 God tur og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #39 Skrevet 5. februar 2014 Vet du, du trenger ikke forsvare og forklare deg. Du sa dere må kjøre 2 timer hver vei. Det er heller ikke bra for en så liten baby å sitte så lenge i bil. Og kan babyen være med dere inn siden du sier du skal være det som støtte for mannen din? Uansett om det går dårlig med vesla hos mormor denne gangen, kan du trøste deg med at hun ikke vil huske det særlig lenge. Jeg tror heller det vil gå veldig bra. Hun får mat, bleieskift og masse kos. Hun får masse kos og masse trøst om hun trenger. Tror ikke du skal bekymre deg. Som du selv sier, er dette noe dere må gjøre for mannen din sin helse. Du får heller tenke på det positive ved og dra og at hun slipper den lange reisen. Lykke til med hva det er dere skal... Dette går bra Anonymous poster hash: e18f9...e95
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #40 Skrevet 5. februar 2014 Så lenge babyen er godt vant med mormor(noe det helt klart virker som her), så går det nok heeelt sikkert bra Anonymous poster hash: 52d24...5a3
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #41 Skrevet 5. februar 2014 Mye bedre for baby å være med mormor enn å sitte fire timer i bil på en dag! Og for et hysteri her inne! Dette går sikkert kjempefint. Det høres ut som om dette er noe du har tenkt gjennom og gjerne vil støtte mannen din i. Det er sikkert bra for ham og for dere også. Babyen klarer seg fint! Anonymous poster hash: 99b8f...1e2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #42 Skrevet 5. februar 2014 Snakk om hysteri da! Dette går helt fint! Tror dere seriøst at babyen blir skadet for livet om HI er vekke noen timer? Det er snakk om noen timer, og babyen er med mormoren (som h*n kjenner godt). Slutt å gi HI dårlig samvittighet! Anonymous poster hash: 6eb03...9b4
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2014 #43 Skrevet 5. februar 2014 Kan skjønne at det går bra. Må smile litt av alle de hysteriske innleggene her, men det er jo litt trist også at noen føler for å legge sten til byrde når du alt sliter med å reise fra babyen. Husk på at hn kommer til å sove mye av tiden du er borte og resten får hn kos og oppmerksomhet fra en trygg voksenperson. Skjønner godt at du vil gjøre dette med mannen din og jeg tror også at baby har det minst like godt hos mormor som på en lang biltur og stress. Reis med god samvittighet!
Tyra79 Skrevet 5. februar 2014 #44 Skrevet 5. februar 2014 Slapp av!! Babyen kommer ikke til å få varige men av at du er borte de timene. Slik det høres ut, har mannen din mer behov for deg enn hva babyen har de timene!! Hilsen ei som hadde to 5-timers eksamener da jenta i midten var 8 uker, og en 6- timers eksamen da minstemann var 14 uker... Hun er ei sunn og frisk jente, på snart 11 år. Han er en sunn og frisk gutt, snart 8. Ungene overlevde dette med bravur. De gråt så godt som ingenting under eksamen, de bærer heller ikke noe form for nag til meg. Begge to har et sunt og godt forhold til meg som mor. (For å være helt ærlig, så tror jeg ikke de husker at jeg var borte fra dem;)!)
annesmil Skrevet 5. februar 2014 #45 Skrevet 5. februar 2014 Selvfølgelig går det bra, blir helt satt ut av alle de som skriver og mener at det å være borte fra babyen noen timer er helt forferdelig. Ei som skriver at bare livbergende operasjoner er grunn nok... Er nok av mødre som må/velger å være borte fra babyene side uten at verken baby eller noen andre blir skadet av den grunn. Kan komme på 100 grunner som er gode nok... Og her er det snakk om en trygg og god mormor som kjenner barnet. Hun har det igjen SELVFØLGELIG bedre hjemme en i en så lang bil tur. Lykke til, med god samvittighet
ærlig talt Skrevet 5. februar 2014 #46 Skrevet 5. februar 2014 Jøye meg! For noen svar du får her inne! Moren din er vel en oppegående dame regner jeg med. Hun har tatt seg av baby(er) før, og det er ikke hokus pokus å ta seg av en liten baby i 5-6 timer! Babyen har ikke godt av å sitte så lenge i bil, så små babyer har ikke godt av å belaste ryggen lenge av gangen. Mannen din trenger din støtte, babyen har det trygt og godt hos moren din. Det kommer til å gå kjempefint
BareMas Skrevet 5. februar 2014 #47 Skrevet 5. februar 2014 Er babyen noe som min baby da hun var 10uker gammel, sovet hun omtrent 90% av tiden dere er borte. Tror disse timene vil være verst for mor, babyen er jo så heldig å får være hos mormor. Jeg er overbevist om at mormødre er de beste på jord når vi som foreldre ikke er tilstede. Dette går supert, ikke hør på hysteriske kaklehøner!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #48 Skrevet 5. februar 2014 Grunnen til at jeg reagerer er fordi du sier babyen er skeptisk og at du blir 2 timer unna om det skal være noe.. Følg magefølelsen! Anonymous poster hash: c2c25...033
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #49 Skrevet 5. februar 2014 Jeg vet at det sikkert hadde gått helt fint, men magefølelsen min sier at jeg ikke bør dra. Grunnen er vel det at jeg må ta både bil og båt, så kommer meg ikke hjem på flekken om det skulle skje noe. Hun er veldig "voksen" til å være 10 uker, er allerede begynt å bli skeptisk, selv om det som regel går fort over da. Mamma er her som sagt nesten daglig så det hadde nok gått kjempebra, og vi er jo naboer så hun har alt hun trenger i nærheten. Grunnen til at jeg tipper litt over er at jeg nettopp snakket med henne i tlf hvor jeg sa at lille tuppa mi blir litt urolig i vogna etter en stund, hun liker ikke å ligge i den om hun ikke er mett i magen og skal sove. Da sa hun (garantert ironisk) "ja, hun kan vel ikke sitte litt i vogna heller". Hun hadde jo aldri gjort det, men mamma er VELDIG avslappet. Jeg er en hønemor som ser for meg at hun legger henne i sofaen og kanskje går på kjøkkenet for å hente noe. Her veifter hun med armer og ben og tar nesten "sit-up" så er veldig aktiv for alderen, så gå ifra kan man ikke gjøre her i huset. Så jeg blir hjemme HI Anonymous poster hash: 480d1...318
Tonno Skrevet 5. februar 2014 #50 Skrevet 5. februar 2014 Hallo kommer til å gå SÅ bra!! Ikke noe å bekymre seg for, er ganske sikker på at mormor klarer å gi flaske, bytte bleie og susse på babyen også! Er jo stortsett det de trenger ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå