Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg skal søke trafikklærer. Men de tar kun inn 24 elever per sesong og jeg er jammen ikke så naiv og søker kun dette. Jeg tenker. Sliter. Gnager hodet mitt på hva jeg kan søke for noe mer... men Nada. Virkelig. Tenkt litt på vernepleier. Det åpner jo for en del yrker. Hvordan er snittet der? Noen som kan hjelpe meg med å bli litt klokere på hva jeg kan bli...? :/ ( Beklager skrivefeil. Tlf ) Anonymous poster hash: 7db04...bf6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 trafikklærer og vernepleier er jo to vidt forskjellige type yrker... tror du bør tenke gjennom om du vil jobbe med mennesker, om du vil ha turnus arbeid/nattearbeid osv.. hva slags type er du av person? og så er det ingen skam å ta et år og tenke litt på hva du vil bli.... kanskje bare jobbe i en butikk det året... og tenke Anonymous poster hash: 92013...f10
fiolregn Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Det kommer helt an på snittet der du søker på vernepleie. Det anbefales, forresten;-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Jeg elsker å jobbe med mennesker. Absolutt! Min feks lærer passer jeg nok ikke til. Ja trafikklærer og vernepleier er to veldig forskjellige ting ,men jeg er elsker som sagt å Være med mennesker samtidig elsker jeg feks bil og motor. Derfor søker jeg det også. Men ang vernepleier så må det bli på Østlandet. Neida det er ikke no galt å ta et år pause, men nå er jeg der at skal jeg få meg en utdanning så må det starte nå. Og litt råd fra dere damer som alle er så forskjellige er både spennende og lurt å spørre om råd. De rundt meg sier bare vet ikke.. . Vet ikke.. Når det kommer til turnus jobbing osv så håper jeg jo at jeg kan få meg et yrke som er mest vanlig tider da jeg er veldig mye alene med barna mine. Anonymous poster hash: 7db04...bf6
fiolregn Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Det finnes veldig mange vernepleiere i skoler og barnehager, primært med barn med spesielle behov /syndromer :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Det er gjerne noe slikt arbeid jeg kunne sett for meg. Men hittil har jeg ikke lest mye om skoler på Østlandet innenfor denne utdannelsen, snitt. Lønn++. Holder på å forbedre karakterer nå for å få et bedre snitt. Jeg er mer an den praktiske typen og ikke så skoleflink på all men type fag så jeg kjemper hardt nå altså heh... Anonymous poster hash: 7db04...bf6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Jeg begynte trafikklærer i høst, måtte dessverre hoppe av. Hører det kan bli litt ensformig i lengden, men man kan jo videre utdanne seg derifra også. Bli sensor, drifte trafikkskole etc. Vernepleier er nok mer varierte dager og flere jobber å velge mellom. Anonymous poster hash: 6a51c...714
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Jeg begynte trafikklærer i høst, måtte dessverre hoppe av. Hører det kan bli litt ensformig i lengden, men man kan jo videre utdanne seg derifra også. Bli sensor, drifte trafikkskole etc. Vernepleier er nok mer varierte dager og flere jobber å velge mellom. Anonymous poster hash: 6a51c...714 Kan jeg spørre om du var i Stjørdal eller Akershus? Pga avstand må jeg søke kjeller. Og de tar jo ikke akkurat mange inn av gangen. Som sagt forbedrer jeg karakterer men det blir jo ikke det høyeste av dem alle . Jeg har førerkortklasse d og jobbet med dette også men det har kanskje null og niks å si...:/ Anonymous poster hash: 7db04...bf6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Ambulansearbeider? Anonymous poster hash: 7f396...639
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Ambulansearbeider? Anonymous poster hash: 7f396...639 Virker veldig spennende. Men er ikke det egentlig en kjempe vanskelig utdannelse ? Hva må man bli først osv osv..? Anonymous poster hash: 7db04...bf6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Tegnspråktolk, du arbeider med mennesker og det er variert. Anonymous poster hash: 6a1f3...2f8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Vg1 helse og sosialfag, vg2 ambulansefag og 2 år i lære. Evt den nye modellen som starter til høsten på høyskolen i Oslo, bachelor i paramedic. Den tar 3 år. Jeg synes ikke det er vanskelig. Men du må ha interessen for det og du må alltid oppdatere deg faglig. Kan virkelig anbefales! Jeg har holdt på i snart 12, ikke lei i det hele tatt. Ambulansearbeider? Anonymous poster hash: 7f396...639 Virker veldig spennende. Men er ikke det egentlig en kjempe vanskelig utdannelse ? Hva må man bli først osv osv..? Anonymous poster hash: 7db04...bf6 Anonymous poster hash: 7155c...649
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Vg1 helse og sosialfag, vg2 ambulansefag og 2 år i lære. Evt den nye modellen som starter til høsten på høyskolen i Oslo, bachelor i paramedic. Den tar 3 år. Jeg synes ikke det er vanskelig. Men du må ha interessen for det og du må alltid oppdatere deg faglig. Kan virkelig anbefales! Jeg har holdt på i snart 12, ikke lei i det hele tatt. Ambulansearbeider? Anonymous poster hash: 7f396...639 Virker veldig spennende. Men er ikke det egentlig en kjempe vanskelig utdannelse ? Hva må man bli først osv osv..? Anonymous poster hash: 7db04...bf6 Anonymous poster hash: 7155c...649 Må man jobbe turnus? Kveld og natt også?? Kunne godt tenkt meg å jobbe i ambulanse,men stopper med tanken! Vil ikke jobbe kveld,og natt... Anonymous poster hash: 0f26d...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå