Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hvis jeg kun pumper? Jeg har fått store sår på brystvortene (Ikke noe betennelse, har vært hos lege) og det gjør alt for vondt å amme akkurat nå. Så intill det blir bedre vil jeg pumpe... Eller er det slik at babyen MÅ suge litt inimellom også for og holde det igang? Evt hvor lenge kan jeg holde på med pumpingen? Anonymous poster hash: 1ee35...4fd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Pumping vil opprettholde produksjonen. Men ikke alltid i like stor grad som ved amming. Anonymous poster hash: 92df0...ae8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Jeg pumpet tre ganger i døgnet i litt over to uker (fire ganger i døgnet de første par dagene). Hadde masse melk fremdeles, men ville nok hatt mer om jeg hadde ammet normalt i den perioden. Babyen var da 6-8 uker. Trappet gradvis opp ammingen og dermed produserte jeg gradvis mer også. Byttet fra flaske til pupp på ett og ett måltid etterhvert. De tre gangene i døgnet som jeg pumpet var langt i fra nok for barnet, så jeg hadde supplert med morsmelkerstatning. Etter en seks uker lang hard kamp hadde jeg egentlig gitt opp ammingen, men en superflink barnefysioterapaut motiverte og hjalp med i gang igjen. Ammet til barnet var ganske nøyaktig ett år gammel. Da mistet barnet mer og mer interessen og melkemengden ble stadig mindre. Til slutt var det ikke nok til at han ble mett, så da ble det flaske en liten stund. Anonymous poster hash: 727c9...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå