Gå til innhold

Trist og 'blue'.. Hvordan komme seg ut av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet, og jeg har siden det følt meg litt trist og rar.. Går med en klump i magen! Tenker med mitt rasjonelle sinn at dette er en reaksjon på alle forandringene.. Men sannheten er at det går utover barna.. Jeg blir stille, mutt, sur, og mist er tålmodighet for den minste ting.. (Det hjelper jo ikke at vi har en treåring som tester ALLE grenser absolutt hele tiden..)

Men hvordan snu dette? Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d7e1e...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Du har minst to barn, så dagen er sikker full av rutiner, men pass på at du ikke glemmer dine egne rutiner opp i alt dette. Ta deg tid til den morgenkaffen som hjelper deg å starte dagen litt bedre, gå en daglig tur så du får frisk luft (prøv å ikke tenke så mye, men heller "sanse" naturen eller det du ser rundt deg), tenk over om kvelden hvordan dagen med treåringen har vært. Er det situasjoner du kunne taklet annerledes? Prøv å endre noen reaksjonsmønstre neste dag og se om det blir bedre. Med min egen treåring ser jeg gjerne at med en gang jeg er litt mer fleksibel, er i litt bedre humør og tuller litt mer med henne blir vi begge i mye bedre humør og dagen går mye glattere. Har du et nettverk der du bor nå? Sørg for å komme deg ut og treffe mennesker. Hvis du ikke kjenner noen ennå kan det hjelpe å melde seg inn i et kor, velforening e.l for å begynne å bygge nettverk. Hvis du ikke kjenner noen der du er, sørg for å snakke med venner og familie andre steder, så du ikke føler deg helt isolert i verden.

Se frem til ting. Planlegg date med mannen, ekstra god mat, en tur på kino alene (hvis det er vanskelig å få annen barnevakt enn mannen din). Skaff en hobby! Begynn å tren (sett et mål som du jobber frem mot), start en scrap book eller et strikkeprosjekt.

Dette var ganske mye på en gang, men alle rådene er ting som har hjulpet meg. Jeg kan lett bli deprimert, og når jeg merker symptomene på depresjon snike seg innpå er det første jeg gjør å sørge for at jeg har gode faste rutiner hver dag og at jeg kommer meg ut på tur hver dag, det er to ting som virkelig hjelper meg.

Lykke til og en stor klem til deg!

Anonymous poster hash: 8941a...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...