Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i åpen barnehage med barnet mitt, og er litt sjokkert over hvor møkkete det er der. Er det ikke vanlig å vaske over lekene en gang i blandt? Kosedyrene er grå og stive av møkk, og duploen/plastleken full av sikkel, snørr etc,- dvs tydlige møkkete. I hoppeavdelingen er putene fulle av ymse flekker, og på glassdøren inn til avdelingen har det vært noe orange kliss siden før jul:/ Mye av disse leken går barn rundt med i munnen (ikke mitt, jeg følger med som en gripp), og jeg synes det er skikkelig ekkelt. Ikke rart barnehagebarn alltid er "forkjølet". Så for vi kommer hjem, vrenges klærne av, før vi tar på nye. Er det bare jeg som er prippen som reagerer på dette?

Anonymous poster hash: 76841...2a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått i 2 forskjellige åpne barnehager, og der har det vært plettfritt! Så det er nok du som er veldig uheldig i opplevelsen din :)

Anonymous poster hash: 69a25...1dc
Skrevet

Æsj, det hørtes utrolig ekkelt ut. Det må da være rutiner på rengjøring og hygiene?

Skrevet

Ta det opp med barnehagen da. 

Anonymous poster hash: bd6cc...672
Skrevet

Har diskutert dette mage ganger her før. 

Skrevet

Jeg også trodde det, men det eneste jeg har sett er at gulvet blir moppet over etter stengetid. Er jo forøvrig ikke der den meste møkka er siden vi alle går med tøfler/innesko...Jeg mener, både kosedyr og plastleker kan jo enkelt slenges i maskinen?

Skrevet

Ta det opp med barnehagen da. 

Synes ikke jeg kan det siden dette er et gratis tilbud for oss som går hjemme. Men dette gjenspeiler jo sikker hygiene i resten av barnehagen også.

Skrevet

Æsj, hos oss kjører vi leker i maskinen 1-2 ganger i mnd. Kosedyr har vi ikke. Alle overflater og gulv vaskes hver dag. Håndtak, toalett, vask og andr slike ting blir vasket og spritet 3-4 ganger for dagen.

Anonymous poster hash: 59e97...83a

Skrevet

Æsj, hos oss kjører vi leker i maskinen 1-2 ganger i mnd. Kosedyr har vi ikke. Alle overflater og gulv vaskes hver dag. Håndtak, toalett, vask og andr slike ting blir vasket og spritet 3-4 ganger for dagen.

Anonymous poster hash: 59e97...83a

Høres ut som en barnehage etter min smak! Godt å høre at dette ikke er vanlig. Kommer ikke til å søke hun inn i denne barnehagen selv om den er den nærmeste.

Skrevet

Slik var det også i den barnehagen jeg jobber i. Før jeg begynte å jobber der vel og merke! ;)

Da jeg spurte hvordan rutinene på vask av sengetøyet til barna var, så viste det seg at det kun hadde blitt vasket en gang på et halvt år!!!!

Og lekene så ikke klok ut. 

Da jeg begynte der så vasket jeg ned hele barnehagen og satte i gang rutiner umiddelbart. 

Anonymous poster hash: 24cf8...c9c
Skrevet

Hvem jobber i denne barnehagen?

Skrevet

Slik var det også i den barnehagen jeg jobber i. Før jeg begynte å jobber der vel og merke! ;)Da jeg spurte hvordan rutinene på vask av sengetøyet til barna var, så viste det seg at det kun hadde blitt vasket en gang på et halvt år!!!!Og lekene så ikke klok ut. Da jeg begynte der så vasket jeg ned hele barnehagen og satte i gang rutiner umiddelbart.    Anonymous poster hash: 24cf8...c9c

Hvordan ser kloke leker ut?

Skrevet

Hos oss har vi en fast som rengjør HELE barnehagen hver dag(på formiddagen om det har noe å si). Vi vasker selv over spisebordet osv, men vaskepersonalet vasker både gulv, overflater(tilogmed lamper, dørkarmer osv), vaskene, doene- og til og med rydder litt! Om vi hadde sett noe sånt kliss på feks døra, så hadde vi vasket det bort ganske fort, om ikke det så hadde i hvertfall vaskepersonalet tatt det!

Så det virker som du har vært veldig uheldig med denne barnehagen :(

Anonymous poster hash: 3b575...61b

Skrevet

Hvem jobber i denne barnehagen?

Aner ikke hvem som jobber der, men det er en pedagog sammen med oss voksne hver gang.

Skrevet

Hos oss har vi en fast som rengjør HELE barnehagen hver dag(på formiddagen om det har noe å si). Vi vasker selv over spisebordet osv, men vaskepersonalet vasker både gulv, overflater(tilogmed lamper, dørkarmer osv), vaskene, doene- og til og med rydder litt! Om vi hadde sett noe sånt kliss på feks døra, så hadde vi vasket det bort ganske fort, om ikke det så hadde i hvertfall vaskepersonalet tatt det!

Så det virker som du har vært veldig uheldig med denne barnehagen :(

Anonymous poster hash: 3b575...61b

Godt å høre! Datteren min skal etter planen begynne i barnehagen til høsten, men merker jeg blir skeptisk...Får håpe det er bedre rutiner andre steder:)

Skrevet

Slik var det også i den barnehagen jeg jobber i. Før jeg begynte å jobber der vel og merke! ;)

Da jeg spurte hvordan rutinene på vask av sengetøyet til barna var, så viste det seg at det kun hadde blitt vasket en gang på et halvt år!!!!

Og lekene så ikke klok ut. 

Da jeg begynte der så vasket jeg ned hele barnehagen og satte i gang rutiner umiddelbart. 

Anonymous poster hash: 24cf8...c9c

Flere som deg inn i barnehagene, bra jobbet! Synes ikke vi skal tilby barna våre noe dårlige miljø enn vi selv ville ha trivdes i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...