Gå til innhold

Hva svarer man om sjefen blir sur for graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 3fbb1...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis sjefen din blir sur, har du en dårlig arbeidsgiver!

Anonymous poster hash: 3beed...7a8
Skrevet (endret)

Min ble dritsur.
Men han var typen som ringte og SKJELTE ut kollegaen min da hun falt og brakk armen og måtte sykemeldes.. "Du skjønner hvor store problemer du skaper for meg når du blir sykemeldt nå?!?".

Til meg ble han bare sur, sa ikke så mye, også sa han "Det er ingen sykdom å være gravid vet du?" da jeg ble 100% sykemeldt den siste tiden pga kraftig bekkenløsning, og en ødelagt hofte fra før.
Jeg sa bare han ikke hadde så mye å si uten å prøve det selv.. 

Tidenes drittsekk...
Men jeg vet at karma har tatt han for lengst.. :D

Men det er vel ikke så mye du kan gjøre enn å heve deg over det.. Sjefen får bli så sur h*n bare vil.

Endret av Bustetroll
Skrevet

Håper karma kommer å skyter min tidligere arb.giver i ryggen også...
Var sykemeldt pga ryggen sin selv, men når andre var det så var det krise og drittslenging til de andre ansatte.
Selv når folk ble gravide ble det drittslenging.

Men for svarte, ansett kun kvinner over 45 år da, så er det i det minste ikke så stor sjanse for at de er ute i permisjon i det minste!

Anonymous poster hash: 6ba36...951
Skrevet

Håper karma kommer å skyter min tidligere arb.giver i ryggen også...

Var sykemeldt pga ryggen sin selv, men når andre var det så var det krise og drittslenging til de andre ansatte.

Selv når folk ble gravide ble det drittslenging.

Men for svarte, ansett kun kvinner over 45 år da, så er det i det minste ikke så stor sjanse for at de er ute i permisjon i det minste!

Anonymous poster hash: 6ba36...951

haha ikkesant. Min tidligere sjef tålte nesten ikke folk under 45... Og han drev... *trommevirvel* LEKEBUTIKK! Han kjeftet daglig på barn og var rett og slett ekkel. 

Han har flere artikler i budstikka (ikke positive) og har et godt kjent rykte i bærum (heller ikke positivt:P)

Skrevet

Jeg hadde også en sjef fra helvete. Det øyeblikket jeg ble gravid gjorde han alt for at jeg skulle bli 100% sykmeldt og sette inn en vikar som han hadde et godt øye til. Med null tilrettelegging og kraftig trakkasering ble jeg sykemeldt hele svangerskapet pga denne sjefen. Mange sjefer der ute som virkelig er stygge der ute mot gravide, men du har alle rettigheter på din side.

Anonymous poster hash: dd491...9ab
Skrevet

Så kjedelig at dere er så mange som har opplevd dette. Må innrømme at jeg er veldig redd for at dette blir tilfellet hos meg også, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare dersom det skjer.

Hva svarte dere?

Flere som kan hjelpe her?

Skrevet

Så kjedelig at dere er så mange som har opplevd dette. Må innrømme at jeg er veldig redd for at dette blir tilfellet hos meg også, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare dersom det skjer.

Hva svarte dere?

Jeg ble delvis sykemeldt tidlig. Litt pga dårlig bekken og hofte, men legen hadde veldig forståelse for at sjefen min var en RÆV, så fikk sykemelding litt fordi jeg skulle slippe å se han hver dag også.. 

Nei hva du skal svare.. Si det.. Det er da ditt liv, du skal bære frem et liv, og bli mor, som er det største i verden! ingen sur grinebitter skal ta det fra deg!

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva svarte dere?

Hmmm, hva med å øve deg på å si høyt "Tusen takk for gratulasjonen! Ja, vi gleder oss veldig. Og hvis du lurer på hvordan det går, så er jeg selvsagt sliten og kjenner det allerede, men jeg skal slett ikke klage. Jeg sier fra hvis jeg trenger tilrettelegging av arbeidet, du vet,  vi vil jo ikke at jeg skal bli sykmeldt."

Det svaret bruker du uansett om han/hun gratulerer deg eller ikke...

Skrevet

Minn han på at det er ditt barn (eller helst ikke, men et barn som fødes i disse dager) som sannsynlgivis skal vaska ræva hans om 30-40 år når han ligger som en slapp grønnsak på sykehjem. Norge trenger barn og arbeidskraft!

Skrevet

Når jeg ser den tråden så er jeg glad for at jeg har en (kvinnelig) sjef som tok beskjed om graviditet med glede. Tilrettela for meg på kontoret, og viste at hun var glad for beskjeden. Selv om graviditeten var et faktum kun 4 dager etter at jeg skrev under arbeidskontrakten (ikke planlagt, selvfølgelig). Nå som jeg er ferdig i permisjon og tilbake i jobb så har jeg fått de samme oppgavene som jeg hadde da jeg gikk ut i permisjon, og jeg gir jernet tilbake ved å jobbe hardt og målrettet :)

Men da jeg var gravid med nr 1 så hadde jeg en sjef fra helvete. Ei som slet i mange år med å bli gravid selv, og la meg for hat da jeg kom og sa at jeg var gravid. Hun erklærte med en gang at graviditet ikke var noe sykdom, og at resultatene mine falt (jeg fikk svangerskapsrelatert migrene og greide ikke å jobbe med telefon som arbeidsverktøy) sånn at hun mest sannsynlig ble nødt til å si meg opp. Jeg ble sykmeldt dagen etterpå både på grunn av migrene og trakassering fra sjefen som gikk inn på psyken min.

Anonymous poster hash: 415e7...bc1
Skrevet

Jøss for noen sjefer dere har hatt.

Håp karma tar han ja!

Min sjef ble hoppende glad og siden jeg har risikosvsngerskap sto jeg i fare for å bli sykemeldt. Han sa at det lille livet i magen var det viktigste så jeg måtte bare tenke på å ta vare på meg selv og den lille.

Nå ble jeg ikke sykemeldt og det tror jeg var fordi sjefen pakket meg inn i bomull og tok vare på meg. :-)

Anonymous poster hash: 5bedc...735

Skrevet

Sjefen min klarte å skjule sin misnøye en liten stund. Men den kom nok frem for en dag. Det endte i at jeg ble presset ut i 100% sykemelding og en trussel om oppsigelse.

Anonymous poster hash: 1b4a9...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...