Gå til innhold

tips til hvordan bli kvitt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

voldsom hoste, som henger etter forkjølelse…(mulig bronkitt)…?

er gravid i 2.trimester og det frister lite å ta en antibiotikakur med en gang..

har drukket enorme mengder te/melk/vann/saft osv., paracet, frisk luft, hvile- har gjort alt man gjør "vanlig", men kjenner nå at det ikke kan være bra for magen når jeg hoster i 2 uker så det kramper i hele kroppen..

tar gjerne imot tips hva som kan hjelpe!!!

p.s. skal til legen neste uke, og tar antiobiotika hvis jeg må, men vil så veldig gjerne prøve ALT før dette..

Anonymous poster hash: c75a0...2d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta flere tsk med honning om dagen, og bare la det ligge i munnen til det forsvinner ned. Det lindrer også skal jo honning være veldig bra mot sår hals ogsånt. 

Men, om hosten forsvinner det vet jeg ikke. Men, det er hvertfall ikke skadelig :) 

Skrevet

Antibiotika har neppe noen effekt på hoste, siden det som oftest henger igjen som en irritasjon etter virus. Unngå melk, det er slimdannende og irriterer, drikk kun kaldt (varmt er gunstig for bakterier), sugetabletter med honning og sitron er effektiv. Ellers kan du jo ta en tlf til legen og forhøre deg om hvilke hostedempende du kan ta.

Skrevet

tusen takk!!!

bruker alltid en teskje honning i teen når jeg er forkjøla, men skal prøve den uten te også!!!

uff, liker dårlig å være syk pga virus når man er gravid…om det ikke var nok med 3 månederskvalme :/ 

Skrevet

Ta en kikk på det lange svaret i den tråden jeg linker til her.

Jeg som har skrevet det, orker ikke skrive alt på nytt ;)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144116059-hjelp-gravid-og-hoste/#entry146074040

Anonymous poster hash: b0238...39a

takk!!!

tror du fysioterapeuter i kommunen kan ha disse fløytene? litt lettere å få tak i fysio på helsestasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...