Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hva synes dere? Hvor ofte er det greit å flytte med barn? Anonymous poster hash: ef594...a3a
BikkjeBisk Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Vell, jeg selv er oppvokst i en koffert. Den lengste plassen jeg har bodd på som barn var 3 år. Ikke så moro egentlig ettersom man konstant måtte få nye venner o,l. Jeg selv skal gjøre så godt jeg kan for at jenta vår skal slippe å flytte. 1 gang mener jeg er greit etter de har begynt på skolen, men det burde unngås etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Jeg syns ikke man burde flytte etter at ungen har begynt på skolen. Ikke får de begynner på vgs Anonymous poster hash: f117c...1b9
Gjest cd0da Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Ikke så ofte. Barnet vårt er 2 år nå og skal flytte for 2. gang nå. Første gangen var hun 6 uker så det tells ikke så veldig Når vi har flyttet nå blir det ikke flytting før hun er ferdig med grunnskolen. Er i alle fall det som er planen
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Flytting bør man, så langt det lar seg gjøre, bli ferdig med før barna begynner på skolen. Vi vurderer nytt hus nå, men leter kun i samme skolekrets. Å flytte ofte er vel ingen som synes er gøy uansett...? Dyrt er det også!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Jeg tror det er best å unngå flytting, så sant ikke barnet selv mistrives i miljøet der det er. Jeg flyttet selv mange ganger i løpet av oppveksten. Jeg var innom tre forskjellige barnehager, tre barneskoler og to ungdomsskoler. Når vi flyttet savnet jeg alltid de gamle vennene mine, men jeg fant meg fort tilrette og fikk nye venner. Resultatet er at jeg i dag ikke har noen "gode gamle barndomsvenner", det skule jeg ønske jeg hadde. Anonymous poster hash: 3cd27...e85
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Generelt ser jeg i min jobb iallefall veldig dette med at de som har flyttet mye er veldig rotløse, rastløse, har vanskelig for å roe seg ned og leter liksom stadig etter noe mer. Så jeg synes ikke det er noe positivt. Anonymous poster hash: 4d8e2...f8d
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Det er ikke ok. Å flytte til stadighet skaper stressa barn. Med skilte foreldre som flyttet hvert år har jeg bodd på uttalige steder og jeg syns det er kjempe leit å ikke ha et barndonshjem eller tilhørighet til noen plass. Men må man så må man, men jeg hadde strukket meg rimelig langt for at barna skal få en trygg oppvekst i samme miljø
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Jeg tror det er veldig avhengig av grunnen til at man flytter. Noen flytter med jobben (militæret, noen jobber i oljebransjen), det blir mer som et livsstil. Andre flytter fordi de må, og det kan fort være traumatisk, særlig hvis ingen i familien egentlig ønsker å flytte. Selv har jeg alltid bodd i samme hus helt til jeg flyttet ut for meg selv. Allikevel må jeg være det mest rotløse menneske som finnes, jeg får klaus når jeg bor mer enn 3 år samme sted. Kan huske at jeg maste på mamma for å flytte. Sønnen vår har så langt bare flyttet en gang, men planlegger nå sin egen flytting til Australia (vi skal visst ikke være med, vi), og har erklært at han vil bo i alle land i verden. Visse ting ser ut til å gå i arv. Selv om vi virker rotløse er vi opptatt av å skape relasjoner og opprettholde dem over tid, samt å ha stabilitet i hverdagen. Vi snakker om at det er greit å savne ting fra forrige stedet og at man ikke skal glemme hvor man kommer fra. Men vi er også opptatt av at verden er stor og spennende, og at endring ikke er farlig. Anonymous poster hash: ead5f...c86
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Vi har vurdert å flytte et år til USA, men da før barnet begynner på skole. Synes i utgangspunktet ikke det er greit at barnet må bytte barnehage eller skole mer enn 1 gang.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 På de 20 årene jeg bodde hjemme bodde jeg på 14-15 forskjellige steder, mine foreldre flyttet stadig. Men jeg har bare byttet skole en gang, det var i 2.klasse, etter det har jeg hatt de samme vennene og gått på samme skole hele tiden, bare bodd i forskjellige hus. Jeg har ikke tatt skade av det i det hele tatt, men jeg har jo ingen forutsetning til å forstå dette at noen er så glad i barndomshjemmet sitt da. Mamma og pappa har flyttet utallige ganger også etter at jeg flyttet hjemmefra, så jeg har aldri hatt noe barndomshjem å komme hjem til. Etter at jeg flyttet hjemmefra har jeg ikke overnattet hos foreldrene mine i det hele tatt, de har jo da bodd steder jeg ikke har noen tilhørighet eller de plass til meg heller for den saks skyld. Jeg bor mange timers kjøring fra hjemstedet mitt, men når jeg er "hjemme" på besøk overnatter jeg hos søsteren min og reiser bare på kortere besøk til foreldrene. Anonymous poster hash: 00f65...bb8
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Det er noen ganger nødvendig, men for barna ikke så enkelt å bytte bolig, venner og skole, så bør være gjennomtenkt og helst ikke skje for ofte.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Har flyttet mye i min oppvekst og ønsker ikke det samme for barna. Ønsker ikke at dem skal bytte skole. Vi hr derimot flyttet noen ganger innen skolekretsen men ser ikke noe problem med det. Anonymous poster hash: 1d08a...e01
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Jeg flyttet fra en kant av landet til en annen da jeg var 6 år. Det har preget meg hele livet. Flyttet tilbake så fort jeg var ferdig med videregående. Går til psykolog for å bearbeide blant annet flyttingen. Anonymous poster hash: 2a69d...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå