Gå til innhold

Å plutselig endre turnus på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før arbeidet jeg turnus, men mars ifjor fikk vi beskjed om på jobben at enkelte skulle få arbeide kun dagtid dersom det var særskilte grunner til dette.

Jeg sa jo grunnen til at jeg måtte det for mannen min rekker ikke hente i bhg. etter jobb før den stenger. 

Igår fikk jeg beskjed om at dette ikke lenger gjelder og at vi må tilbake til turnusarbeid.

Kan de plutselig endre dette etter et år? Jeg sa til de igår at dersom det blir slik må jeg finne ny jobb. Snakk om å ødelegge for arbeidstakerne sine! Flere på jobben som får STORE problemer ang. sfo og barnehage nå

Anonymous poster hash: 1c173...0af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan endre dette på 14 dagers varsel, dersom det har bunn i økonomisk behov. 

Men, sååå store problemer kan det vel neppe gi. Dere har jo greid dere med turnusjobbing frem til i fjor vel?

Anonymous poster hash: c8d9b...974
Skrevet

De går tilbake til turnus 1. mars, dagen det er ett år siden vi startet med dagturnus. Det blir veldig store problemer for det var store problemer før turnus hvor flere, inkludert meg, måtte tigge flere i familien daglig om den og den kunne hente i bhg, passe barnet til vi var ferdig på jobb osv

Skrevet

Ja, det kan de så lenge dere ikke har arbeidskontrakt på at dere skal få jobbe bare dag. Så lenge de har en grunn for endringen kan de gjøre det.

Anonymous poster hash: a44f5...6ed
Skrevet

Vi har ikke fått noen grunn. Fikk bare beskjed om at de øverste lederne hadde bestemt det

Skrevet

De har lov å gjøre endringer, men jeg ville snakket med tillitsvalgt for å være sikker på at de har gjort riktig. Håper du er fagorganisert :) 

Skrevet

De går tilbake til turnus 1. mars, dagen det er ett år siden vi startet med dagturnus. Det blir veldig store problemer for det var store problemer før turnus hvor flere, inkludert meg, måtte tigge flere i familien daglig om den og den kunne hente i bhg, passe barnet til vi var ferdig på jobb osv

Men hvorfor i alle dager tar du deg en turnusjobb om det fører til så utrolig mange problemer for deg?! Det er jo ikke sjefen din sitt problem at din hverdag ikke går opp.. Merkelig! Du får være glad for at du har hatt tilbudet den tiden du hadde det. Finner du ikke ut av turnusjobbingen må du nesten finne noe annet. 

Anonymous poster hash: c8d9b...974

Skrevet

Har du en ungdomsskoleelev eller eldre som kan ha det som jobbe hente i barnehagen av og til.

Hva jobber mannen med? Har han ingen mulighet å starte jobben tidligere så han rekker å hente? Dersom det er turnus er det vel ikke så mange dagene på en uke?

Kanskje besteforeldre kan hente faste dager i turnusen?

Hvor gammel er barnet? Kan det bli med en kompis i barnehagen hjem av og til når du ikke får hentet? Forklar problemet. Tilby å ta kompisen hjem til dere på lek og middag på dager som passer turnusen din!

Ikke se problemer, se løsninger! :-)

Anonymous poster hash: 9d01e...a21

Skrevet

Du kan event søke permisjon fra kveldsvaktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...