amandine Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Å VELSTAND Å VESTLAND! Kjære vestlandet, jeg tar tilbake alt jeg har tenkt i løpet av de kalde våte mørke månedene, jeg elsker deg! Om våren er du fantastisk når du gir meg knopper av klosterklokker og scilla i hagen før jeg har rukket å bla om kalenderen til offisiell vår. Da har ikke østlendingen i meg hjemlengsel det plukk! Det er fem grader, sol fra skyfri himmel og jeg har KNOPPER!!!
sug lut Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Heldige dere, sev om jeg gjerne tar skikkelig vinter. Spirer er håp. Jeg må i så måte faktisk i kjeller og vanne pelliser, og hive meg over impecta, såtid i vinterferien, juh!
bIomstre Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Jepp, det er vår i vestlanshagen! http://instagram.com/p/kCdeH3h7_w/
Modesty Blaise. Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Ahhh, Impecta, min absolutte favoritt nettbutikk Jeg er allerede i gang med å planlegge urtehagen for i år, og morer meg med å finne ut hvilke nye ting jeg skal prøve ut. Og i år så skal jeg endelig få bygd grønnsakshagen slik jeg vil ha den også, så noen (eller ganske mange) timer med jobb, så blir det perfekt
amandine Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2014 Du har kommet lenger enn meg, blomstre!!
bIomstre Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Du har kommet lenger enn meg, blomstre!!På god vei mot sommer jeg nå http://instagram.com/p/kDAKPYh7xm/
amandine Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2014 I år, mer enn jeg nesten kan huske fra før, lengter jeg så enormt etter vår og sommer! LENGTER!!
Himmel og hav Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Her snør det. Det eneste som minner om vår er at støvlettene mine har søkt om uførepensjon og det ikke er mørkt lenger når jeg kjører hjem fra jobb. På den andre siden, så klippet jeg frisk timian og rosmarin på terrassen til nyttårskalkunen, og gledet meg over stemorsblomstene som blomstret helt til snøen la seg på nyåret. Kanskje jeg allerede har hatt vår? Baklengsvinter?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Merkelig hvordan støvler kan slå seg sammen og kollektivt søke om pensjon! Jeg ser ikke antydning til grønt en gang hos meg og dessuten så er den hagen min ikke verdt å instagramme en gang.. Så mulig jeg må søke råd og ekspertise her. Har grønt foran huset og bak huset og et bed langs garasjen hvor det muligens kommer ca 5 min direkte sollys hver dag. Dvs ikke optimale forhold for blomsterier. Men det kan jo hende det ikke er så altfor lurt å ta på seg gartner oppgaver i tillegg til alt det man ikke får gjort ellers? For jeg antar at utevekster krever stell av typen vann og sånt?
Himmel og hav Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Da lager du skyggebed, Helle! Med astilber, hosta og skyggesildre (favorittinnbyggerne i mitt skyggebed, sammen med rododendron). De klarer seg selv, bare de får litt vann og litt fullgjødsel en gang i blant, men om du dekker jorda med prydbark, så tenger du ikke å vanne så ofte heller
Gjest Helle_Høygir Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 "astilber, hosta og skyggessildre" - nå må jeg slå opp i fremmedordboka
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Det snør, det snør, tiddelibom........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå