Gå til innhold

Foreldre med barn i barnehage og skole... Why?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gi barnet brødskive, knekkebrød, rundstykker o.l med nugatti hver dag? Har dere ikke annet pålegg? 

Anonymous poster hash: 1a414...aa9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whyyy?? Hehe... det var da veldig ;) 

På vår skole har de en regel om at man ikke skal ha nugatti på skiva. Tror ikke alle overholder den, men det kan jeg ikke styre :) 

Skrevet

Hvorfor plager det deg? Jeg ser jo helt klart at dette ikke er et sunt alternativ, men foreldrene har vel sine grunner.

Skrevet

Orker ikke å tenke på hva andre spiser

Nok med meg selv.........

Anonymous poster hash: fdfd9...b9d
Skrevet

Nugati er ikke mer usunt om det spises på skolen enn hjemme. Spiser de leverpostei til frokost og nugati på skolen er jo ikke det være enn omvendt.

Anonymous poster hash: 891d5...567

Skrevet

Nugati er ikke mer usunt om det spises på skolen enn hjemme. Spiser de leverpostei til frokost og nugati på skolen er jo ikke det være enn omvendt.

Anonymous poster hash: 891d5...567

Forskjellen er bare at hvis du spiser det hjemme så er du skap Nugatti spiser :-P

Anonymous poster hash: fdfd9...b9d

Skrevet

Jeg har barn både i barnehage og skole, men følte allikevel ikke spørsmålet var rettet mot meg.

Skrevet

Trur du det er definisjonen på alt et barn spiser i løpet av en dag? Mi jenta har ofte nugatti på skiva, hun synes dette er godt og det sikrer meg at hun spiser på skolen. MEN...... Hun spiser sundt og variert ellers i døgnet. Jeg er ei mor som tar min heder i å lage mat oftest fra bunn og som skyr hel og mye halvfabrikat. Dessuten de dagene hun har nugatti på skiva på skolen må hun spise noe sunnere til frokost. Hva med å ikke henge seg opp i andres valg når man ikke har hele bildet.

Skrevet

Jeg kjenner jeg bryr meg litt om dette, samtidig som jeg ikke gidder å legge meg bort i andres saker. Grunnen til at jeg bryr meg et jo fordi foreldre som velger den enkleste løsningen gir barna sine dårlige matvaner, ikke bra for barnets kropp.

Anonymous poster hash: 4f693...06b

Skrevet

Nei, de har helt sikkert ikke annet pålegg.

Skrevet

Sikkert ikke "alle" som bare lager blingser med nugatti på hver eneste dag til barna sine (du vet jo ikke hva de spiser hjemme), tror heller ikke "alle" får dårlige matvaner dersom de skulle være så uheldige å få nugatti på skiva si av mamma eller pappa. Mitt barn elsker frukt (og grønt) mer enn snop selv om h*n har fått smake på skive med nugatti. Mmmmmm, nå ble jeg fysen. Har kjøpt loff, skal smøre meg et par blingser med nugatti på og med et stort glass iskald melk - nammenamm!

Anonymous poster hash: 77fad...21b

Anonymous poster hash: 77fad...21b

Skrevet

Pga nøtteallrgiker på sfo/ skole får ikke mine dette på skolematen, men når det er sagt så ser jeg ikke at Nugatti er være en brunost, jeg ser heller ikke hva som skal bære så mye mer sunt med feks Salami eller fårepølse heller for den del. Salt et vist ikke helt bra det heller, men det er kun fokus på sukker og atter sukker hele veien.

Det jeg anser som viktigst er hva barna spiser dagen og uka igjennom. Ja de får Nugatti på lørdager og søndager, vi ser helst at de spiser litt forskjellig og variert heller.

Sender alltid med frukt/ grønt, kansje en liten yoghurt i ny og ne.

Ingen fanatisme her, men hovedvekten er på variert kost, frukt og grønt hver dag til alle måltider og gjerne mellom.

Anonymous poster hash: a4db6...586

Skrevet

Jeg kjenner jeg bryr meg litt om dette, samtidig som jeg ikke gidder å legge meg bort i andres saker. Grunnen til at jeg bryr meg et jo fordi foreldre som velger den enkleste løsningen gir barna sine dårlige matvaner, ikke bra for barnets kropp. Anonymous poster hash: 4f693...06b

Les mitt innlegg over og fortell hvordan det kan oppfattes at jeg gir mine barn dårlige matvaner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...