Gå til innhold

Lunsjbesøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg får lunsjbesøk i morgen. Tenkte å lage noe litt mer avansert enn vanlig brødmat, helst ville jeg lagd noe i stand i kveld som jeg evnt kan varme opp slik at unga også kan få med seg litt i matpakka...Noen forslag til hva jeg kan lage? Eller noe jeg kan lage til lunsj og så varme opp til middag?

Anonymous poster hash: 1ec59...718
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lasagne og salat? wraps?

Anonymous poster hash: 8ab3f...fa7
Skrevet

Dette er enkelt å ordne samme dag:

Foccaccia.

Små former med omelett som stekes i ovn.

Salat.

Quiche.

Eggerøre og spekeskinke.

Aioli

Dagen før:

(Frokost)lasagne, denne kan lages dagen i forveien.

Matmuffins.

Lage røre til krydderpannekaker/steke dem ferdig. Knallgodt med bacon og sopp.

Anonymous poster hash: b49d0...48e
Skrevet

Pai! 

Anonymous poster hash: f78f3...a9a
Skrevet

Foccaccia.

Salat.

Quiche.

Eggerøre og spekeskinke.

Aioli

Dagen før:

Matmuffins.

Krydderpannekaker? Aldri hørt om - fortell meg hvordan det lages vær så snill!

Matmuffins var en god ide, går jo an å lage litt ekstra også og fryse ned og så har jeg en salat ved siden av.

Frokostlasagne? Er det noe annet enn vanlig lasagne? Lasagne tror jeg ikke tar helt sjansen på - gubben er så god på å lage det så ingen av oss andre har egentlig lyst på noen annen lasagne enn hans...

Pai! 

Pai er skikkelig nam :) kan lage enten en stor en eller to i "normal" størrelse og så tar vi pai til middag også. Eldste sønn er nemlig tenåring og spiser deretter også, itillegg til at han elsker middagsrester til kvelds og frokost (og minste har begynt å ta etter eldste og ville ha kyllingsalatrester i matpakka i dag. Og da snakker vi om to gutter som var umulig å få i mat når de var små. Eldste når det gjaldt alt mulig, men kanskje verst på brødmat og yngste på middagsmat som ble blandet sammen - men det var før han fikk briller så han har fortalt etterpå at når maten ble most og blandet så det ut som gjørme..Gjett om jeg følte som en god mor da som ikke skjønte at synet var så dårlig tidligere...Ikke i det hele tatt faktisk...)

Skrevet

lasagne og salat? wraps?

Anonymous poster hash: 8ab3f...fa7

Wraps er ett godt forslag :) Kanskje jeg skal slå til og lage egne maislefser om jeg ikke bruker potetlefser...

Skrevet

Foccaccia.

Salat.

Quiche.

Eggerøre og spekeskinke.

Aioli

Dagen før:

Matmuffins.

Krydderpannekaker? Aldri hørt om - fortell meg hvordan det lages vær så snill!

Matmuffins var en god ide, går jo an å lage litt ekstra også og fryse ned og så har jeg en salat ved siden av.

Frokostlasagne? Er det noe annet enn vanlig lasagne? Lasagne tror jeg ikke tar helt sjansen på - gubben er så god på å lage det så ingen av oss andre har egentlig lyst på noen annen lasagne enn hans...

Pai! 

Pai er skikkelig nam :) kan lage enten en stor en eller to i "normal" størrelse og så tar vi pai til middag også. Eldste sønn er nemlig tenåring og spiser deretter også, itillegg til at han elsker middagsrester til kvelds og frokost (og minste har begynt å ta etter eldste og ville ha kyllingsalatrester i matpakka i dag. Og da snakker vi om to gutter som var umulig å få i mat når de var små. Eldste når det gjaldt alt mulig, men kanskje verst på brødmat og yngste på middagsmat som ble blandet sammen - men det var før han fikk briller så han har fortalt etterpå at når maten ble most og blandet så det ut som gjørme..Gjett om jeg følte som en god mor da som ikke skjønte at synet var så dårlig tidligere...Ikke i det hele tatt faktisk...)

Lag pannekakerøre, gjerne litt tynnere enn vanlig og tilsett krydderurter. Jeg bruker basilikum, hvitløkspulver, sort pepper, oregano, men det du liker går :)

Stek de tynne, og server med bacon og sopp, eller noe annet du liker. Disse er knallgode!

Her er en litt annerledes oppskrift, med mandel.

http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/urtepannekaker

Har ikke smakt akkurat denne varianten, men vil tro de er gode uansett :)

Frokostlasagne er litt merkelig, men veldig godt ;) Blir finest om du lager dem i porsjonsformer, men godt uansett. Det er utrolig mange varianter da.

http://www.foodnetwork.com/recipes/eric-greenspan/pancake-lasagna-recipe.html (Denne liker vi)

http://southernfood.about.com/od/breakfastcasserolerecipes/r/blbb128.htm

http://www.tablespoon.com/recipes/breakfast-lasagna/45f932a9-98e0-4cb4-bfb0-3489b1a83de6

Quiche er enkelt siden du kan lage paiskallet dagen før, og eggestanden rett før den skal i ovnen :) ELlers er tomat og kjøttpai ufattelig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...