Gå til innhold

Nå setter jeg toåringen forovervendt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir bare kjas og mas og ha han bakovervendt i bilen. Trist. Men det beste for alle parter.

Anonymous poster hash: d88c9...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er klar over at du har lagt hodet ditt på hoggstabben nå ja?

Skrevet

Du om det. Gjør som du vil

Men hva legger du forresten i kjas og mas?

Anonymous poster hash: bce0a...105
Skrevet

Min har sittet forover siden han var 8 mnd tror jeg

Anonymous poster hash: 1bd1e...59c
Skrevet

Min har sittet forover siden han var 8 mnd tror jeg

Anonymous poster hash: 1bd1e...59c

Og dette tør du skrive på dib? Forstår godt at du er anonym.

Skrevet

Ei av mine venninner snudde barnet også tidlig. Barnet har spydd på hver biltur siden det var baby, og til slutt fikk hun nok. Helsesøster mente at det var bedre at ungen spydde og halvkveltes i bilen, enn å snu ungen annen vei. Til slutt ble venninna mi helt avskåret fra omverdenen siden de bor avsides og hun MÅ bruke bilen for å komme andre plasser enn til nærmeste nabo. Det orket hun ikke, heller ikke tørke spy og vaske bilsete hver dag, pluss være supernervøs bak rattet da hun hørte brekningslyder og var redd for at ungen skulle bli kvalt av eget spy.

Anonymous poster hash: a7b4c...41a
Skrevet

Ok :) Godt du har anonymknappen på her, hahaha :D 

Skrevet

Mine eldste jenter spydde ALLTID i bilen da de satt bakovervendt! Det var grusomt - og jeg var en KJEMPEFARE i trafikken med hylende små i baksetet som plutselig kastet opp! 

Alt ordnet seg da jeg snudde setet! Da kjørte jeg fint, kunne konsentrere meg om veien - og ikke tenke på oppkast og hylende små i baksetet! 

Jeg forstår jo og det er tryggere med bakovervendt i teorien, men i praksis stemte det ikke her i allefall... 

Skrevet

Jeg snudde de når de var rundt året. De er lange og satt vondt og fikk nakke og ryggsmerter. Ble da anbefalt av helsestasjonen å snu de. Men så var de også rundt en meter høye når de var halvannet år..

Anonymous poster hash: 88db9...b0f

Skrevet

Du er sannelig tøffere enn de fleste! Ikke for at du snur ungen, men for at du skriver om det her. Snart kommer pekefingrene!

Men du vet at dette er det faktisk ingen andre enn du og din familie som har noe med, så lenge det ikke bryter med lover og forskrifter? Håper det hjelper ungen og at du føler deg tryggere i trafikken :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sønnen her ble snudd når han var 18 mnd, kastet opp for ingenting når han satt bakovervendt. Lillesøster er straks 2 år, og er nylig blitt snudd av samme grunn hun også, kjempe kjekt? Nei, men best for ungene og nervøse sjåfører. Nå bor vi så sentralt da, at vi kjører jo nesten ikke bil lenger.

Skrevet

Jeg snudde de når de var rundt året. De er lange og satt vondt og fikk nakke og ryggsmerter. Ble da anbefalt av helsestasjonen å snu de. Men så var de også rundt en meter høye når de var halvannet år..

Har veldig vanskelig for å tro at en 1-åring ikke får plass til å sitte bakovervendt...

3,5 åringen her sitter fortsatt bakover, ikke noe problem!

Anonymous poster hash: e0d62...6ce

Skrevet

Hva legger du i kjas og mas da?

Håper iallefall at du har svært gode grunner og at du velger et bestitest sete forovervendt.

Skrevet

Har veldig vanskelig for å tro at en 1-åring ikke får plass til å sitte bakovervendt...

3,5 åringen her sitter fortsatt bakover, ikke noe problem!

Anonymous poster hash: e0d62...6ce

Kommer vel an på lengden dere det? Og det er ikke noe godt å sitte med bena oppunder haka, ikke klare å komme seg inn i bilen selv. Men har et barn som er liten av vekst ifht de andre. Hun satt aldri bakovervendt. Men for 14 år siden var det regnet som trygt å ha de i vognbagen med sikkerhetsnett i baksetet..

Skrevet

at du velger et bestitest sete forovervendt.

Ja, for det hjelper jo veldig hvis ulykken skulle være ute. Er kollisjonen kraftig nok, så brekkes mest trolig nakken samme hvor best i test setet er.

Anonymous poster hash: bce0a...105

Skrevet

Jaja, denne debatten går alltid over stokk og Stein.

Man kan vel ta en riktig avgjørelse for seg og sine får jeg håpe.

Vi snudde eldste når hun var 5, og yngste når hun var to. Noen ganger er det forskjell på hvordan ungene takler det og.

Men her inne skal man vel helst la bilen stå om man ikke kan ha barnet bakovervendt til de er 6 år.

Anonymous poster hash: c6085...487

Skrevet

Og nettopp derfor valgte vi sete med magepute istedenfor integrerte 5pubktsbelter. Nå var riktignok vår noe eldre, men hadde fortsatt ikke nådd vektgrensa til beltestol.

Skrevet

Du trenger ikke godkjennelse her inne og lovelig er det.

Skrevet

Litt tidlig for popcorn, men shit au. Jag bjudar!

Don't mind if I do!

Håper du har poppa masse, dette blir action!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...