Gå til innhold

falske mandler og dren i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal fjerne en falsk mandel og sette dren i ørene, vet det tar ca 15min, men det er narkosen som jeg ikke liker tanken på, vet jo det går bra men klarer ikke slippe tanken på at hva om noe skjer!

Er det noen som har barn på 2 år som har vært gjennom dette som kan fortelle noe om det og tiden etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har ei jente på 2,5 år som har vært i narkose 2 ganger på 6 mnd. Først for å sette inn dren i ørene, og siste pga mandeloperasjon. (ikke falske)

Narkosen hun fikk for dreninnsettelsen gikk veldig fint. Sovnet fort, men på oppvåkningen våknet hun tidligere enn hun skulle og var veldig sint. Men var fin igjen etter noen timer. Hun har fortsatt hatt endel ørebetennelser, men har ikke det presset i ørene som gjør vondt lenger, nå renner væsken bare ut.

Etter mandeloperasjonen, som var for en drøy uke siden, sov hun lenge på oppvåkningen og sov stort sett resten av dagen. Når hun våknet etter at vi kom hjem kastet hun opp masse, men dette er en vanlig reaksjon etter å ha vært i narkose. Sov fint om nettene, men har fått smertestillende hver 4-6 t (paracet 250 mg stikkpille) i noen dager. Spiste minimalt og pratet lite, men nå på 5.dagen virket hun i fin form og spiste slik hun pleier.

Ikke bekymre deg. Dette går så fint! Ikke så mye jeg kunne hjelpe deg med, men min opplevelse av å ha barnet i narkose er at det har gått veldig fint!:) 

Anonymous poster hash: e4606...425
Skrevet

Hei hun fikk fremskyndet timen sin så hun var operert på fredag, gikk heldigvis fint, hun våknet og fort av narkosen og var sint, men ellers gikk alt bra, hadde jenta de masse vont i ørene og kom det mye blod veske ut etterpå? hos jenta mi siver det enda ut av det ene øret så må kanskje ringe etter dråper i morgen.

Skrevet

Hei hun fikk fremskyndet timen sin så hun var operert på fredag, gikk heldigvis fint, hun våknet og fort av narkosen og var sint, men ellers gikk alt bra, hadde jenta de masse vont i ørene og kom det mye blod veske ut etterpå? hos jenta mi siver det enda ut av det ene øret så må kanskje ringe etter dråper i morgen.

Så bra det gikk fint!  Nei, hun blødde ingenting etter operasjonen eller hadde vondt, så det ville jeg ringt om i morgen:) 

Skrevet

Barnet mitt er også henvist til drenoperasjon (jeg er ikke HI). Men hun er ikke 2 år enda, ca 20 mnd ved operasjon. Synes hun er lita... Noen som har erfaring med så små som har satt inn dren? Hun skal ha i begge ørene.

Anonymous poster hash: 0e31a...a9f
Skrevet

Hos oss får de maskeanestesi. Dvs at de sover på gass, blir ikke intubert. Under opr sitter de en anestesi ovelege og gjerne en anestesi assistent lege og holder masken på barnet og passet på luftveiene mens kirurgen setter inn dren tar ca 5 min på hvert øre. Så de blir godt passet på :)

Barnet mitt er også henvist til drenoperasjon (jeg er ikke HI). Men hun er ikke 2 år enda, ca 20 mnd ved operasjon. Synes hun er lita... Noen som har erfaring med så små som har satt inn dren? Hun skal ha i begge ørene.

Skrevet

når vi var på fredag så kom det en gutt på 19mnd ut av operasjon, det gikk fint med han, de får maske over ansiktet som de puster gjennom og det tar 10 min til sammen, der er en lege som følger med narkosen og 2 sykepleiere pluss kirurgen, de passes gode på :) eneste er som skrevet over at de kan bli sinte om de våkner fort av narkosen, ellers så ha paracet hjemme så går det fint.

Ja det er litt ekkelt når hun får narkosen for hun sitter på fanget ditt til hun sovner, hun blir da helt slapp, det er egentlig ikke litt ekkelt men ganske ekkelt.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...