Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Har høy bmi som pregravid, bmi 38, og har nå tippet over 40-tallet. Jeg ble sist innlagt på lokalsykehuset og deretter overført til større sykehus pga høyt blodtrykk og overtid. Hadde en lett, vaginal fødsel. Jeg var skrekkelig misfornøyd med behandlinga på lokalsykehuset og glad for å bli overført. Nå er jeg i uke 23 og engster meg fordi ingen i helsevesenet tar tak i mine bekymringer ang fødested. Jeg ønsker ikke å føde på lokalsykehuset. Når er det vanlig at fødested blir bestemt? Anonymous poster hash: e1ae2...3bf Anonymous poster hash: 4942b...448
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Her bestemte vi det hos jordmor i dag, den lille lappen som sitter på helsepapirene for graviditeten din skal sendes til det sykehuset du skal føde på, slik at de får registrert deg innen du kommer på sykehuset i fødsel. Vet at i oslo/akershus må man søke om fødeplass pga stor pågang, mens her jeg bor fikk jeg velge selv hvor jeg ville at papirene skulle sendes. Snakk med jordmoren din, ho er der for å hjelpe deg med slikt. Anonymous poster hash: 91b9a...55d
Appelsinpiken Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 http://www.helsetilsynet.no/no/Regelverk/Tolkningsuttalelser/Pasient-og-brukerrettigheter/Retten-fritt-sykehusvalg-forbindelse-fodsel-/ Fritt sykehusvalg, også i forbindelse med fødsel så du må ikke føde på lokalsykehuset hvis du ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå