Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Han er to uker, og vil bare sovne med puppen i munnen. Han tar smokk litt, men sovner ikke med den! Bare puppen! Hva kan jeg gjøre?? Og enda et spm: når han bruker meg som smokk, øker produksjonen da? Når han ligger og smatter slik? Er helt fullstendig desperat nå!! Venter på at han skal sovne dypt slik at han slipper puppen og jeg kan sove:( Anonymous poster hash: 40584...5d0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Han er bare to uker, dette går seg til. Ligg og amme så kan du også sove. Eneste negative jeg kan komme på at du kan bli sår på puppen om han smatter på den for lenge. Anonymous poster hash: d3fc6...203
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Han er bare to uker, dette går seg til. Ligg og amme så kan du også sove. Eneste negative jeg kan komme på at du kan bli sår på puppen om han smatter på den for lenge. Anonymous poster hash: d3fc6...203 skal han bare få ligge sånn da? Anonymous poster hash: 40584...5d0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Ja, det hadde jeg gjort iallfall. Alle mine har vært sånn når de var så små. Anonymous poster hash: d3fc6...203
Appelsinpiken Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Hadde også en slik. Vi samsov for å sikre at jeg fikk nok søvn. Da kunne jeg sovne før han var ferdig å kose seg
mams87 Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Min er snart 5 måneder og sover fortsatt på puppen.
BareMas Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Ligg mens du ammer, evnt sett deg et sted hvor det er enkelt å legge seg godt for en hvil når babyen sovner. Når du ser han sovner, så kan du prøve å lure vekk puppen, men fremdeles ha han inntil deg. Ha salve, klut og innlegg i umiddelbar nærhet hele tiden, samme med drikke og litt snacks til deg selv. Og for alt i verden, ikke hør på alle som sier at babyen blir bortskjemt av å sovne ved puppen, kos deg istede! Det er jo så koselig å sove med babyen på seg, jeg blir helt sjalu
magica fra tryll Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Det har alle mine 6 gjort når de er så små også. Det er da ikke noe problem??
Tingenes Herre Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Ja, sånn er det med små babyer. Helt normalt, og det går seg til. Tenk så trygg han føler seg! Jeg ammet min i søvn lenge, lå i senga så det bare var å snike seg ut så fort hun hadde sovnet. Noen ganger sovnet jeg også. For en herlig tid!!
Hjertefru Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Min på snart syv mnd sovner også på puppen. Men ammestundene blir jo kortere etter hvert da..... Skjønner at du er litt frustrert, men er enig med de andre her som sier det er helt normalt du får prøve å gjøre ammestundene koselige for deg selv også, sett på en serie, ha god drikke tilgjengelig ol. Og ja, det er nettopp på denne måten babyen din øker melkeproduksjonen. Tenk på at du har en flink baby med næringsvett!
MamsenMedToSmå Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Gutten min sovnet også ved puppen. Og han trengte puppen for å sovne. Slik var det i mange mnd. Hadde ikke sjans til å få han i søvn uten puppen. Det var til tider vanvittig slitsomt, men etterhvert fant jeg ut at jeg skulle la han styre det helt selv. Han trengte kanskje den tryggheten, nærheten og kosen? Og jeg ble med en gang mindre stresset og sliten når jeg fant meg i at det var helt greit.. I perioder samsov vi, noe som fungerte veldig fint. Han sov ved siden av meg, og han fikk selv styre hvor ofte han ville ha mat Ila natten. Han sov i armkroken min med puppen i munn og var storfornøyd. Det var den eneste måten vi begge fikks sove. Mye løste seg når jeg lærte meg å amme liggende Jeg synes som sagt det var vanvittig slitsomt til tider, men selv om det kanskje ikke kjennes sånn ut nå så er dette kun en liten periode. gjør det som kjennes mest riktig ut for deg og ditt barn. Ikke la andre påvirke deg til å føle at dere ikke gjør det "riktig".
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Min første sovnet alltid på puppen til han var ganske gammel. Synes det var helt uproblematisk. Jeg la han bare over i sin seng etter en liten stund. Anonymous poster hash: c2384...fac
Rose04 Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Min også sovnet ved puppen, faktisk nesten hver kveld til han var 1,5 år og vi sluttet å amme. Synes det var superpraktisk og koselig. Ser ikke problemet. Det er jo bare genialt, da kan du få han til å sovne når du vil og hvor som helst. :-) Og de blir ikke avhengig av det slik at de ikke klarer å sovne på annen måte, hvis du tror det. Når de blir større, sånn 1 år, sovner de vanlig av selg selv. Alt kommer seg automatisk. Ikke stress! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Takk for svar fra flinke mammaer der:-) men litt av problemet er at han våkner når jeg tar han av! Om jeg legger han fra meg når han sovner så våkner han bare og starter å gråte! Er så slitsomt! Anonymous poster hash: 40584...5d0
Appelsinpiken Skrevet 5. februar 2014 #15 Skrevet 5. februar 2014 Amme liggende i sengen, så sniker du først puppen ut av munnen, og etter en liten stund sniker du deg selv unna var det eneste som fungerte her.
Lille krøll Skrevet 5. februar 2014 #16 Skrevet 5. februar 2014 Min våknet og. Men jeg ga meg ikke. Hun fikk amme, sovne, og jeg kirker ut puppen. Våknet hun var det på'n igjen. Etter et par uker så lærte hun seg at hun fikk pupp, koste seg så var det nok. Da fikk hun sove i samme stilling og jeg kunne slappe av mer. Jeg bygget opp masse puter i sofan, så på film eller serier og sovnet av og til. Bestemte meg for at det var kos enda jeg holdt på å bli gal iblant. Når det gikk fint å lirke ut puppen startet jeg med "nå skal du fortsette sove enda jeg legger deg ned" den tok lengre tid men samme her, satte av tid og bestemte meg for at denne sovestunden skulle jeg bruke på å jobbe med dette. Ble gal men følte hun fikk den tiden hun trengte og jeg følte jeg "vant" når jeg kunne legge henne ned og hun fortsatte sove. Idag er hun 16 mnd og fortsatt veldig avhengig av kroppskontakt men nå koser vi oss bare 😃
Edelweis Skrevet 5. februar 2014 #17 Skrevet 5. februar 2014 Slik er jenta mi på 8 uker også. Men jeg ammer liggende om jeg er trøtt selv og sovner med henne. Ble sår helt til jeg lot henne koble seg på puppen selv. Det er slitsomt i blandt ja. Men jeg bruker å få pappaen til å gå å bysse om hun våkner og jeg vet hun har fått nok mat. Den videoen på YouTube om babyers 5 ord hjalp oss veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå