Gå til innhold

Hjelp angående eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle! Nå har jeg og kjæresten prøvd og bli gravid i flere mnd, men det er ikke enkelt, når jeg ikke vet når jeg har eggløsning. er svært vanskelig når uka mi aldri kommer til samme tid. Det er over 30-40 dager mellom hver gang. Er dette normalt?

Har gått på p-piller i flere år (med pauser) sluttet i høst, så det skulle ikke være nor hinder?

Veldig vanskelig og finne ut når jeg har eggløsning. Orker ikke og kjøpe eggløsning tester hele tiden.

Hilsen trist prøver

Anonymous poster hash: d2f8b...efd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd sånne eggløsningstester?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke, men får vell gjøre det. Hadde håpet og slippe det, men er sikkert lurt

Skrevet

Kjøp deg billigtester, kommer i store billige pakker så kan du teste over en lengre periode uten å blakke deg på tester.

Jeg brukte de og dobbelsjekket med CB sin da jeg var prøver. Da holdt en pakke med 7 i flere mnd. Måle temp er å en måte å se når den kommer. Øker med ca 0,5 når den kommer. All prevensjon kan rote med syklus i lang tid.

Skrevet

Kom deg til gynekolog og få sjekket ut! Jeg fikk ikke eggløsning igjen etter at jeg sluttet på ppiller høsten 2012! Enda ikke fått det av meg selv. Du kan har regelmessig mens uten eggløsning faktisk, så gå og få deg testet! Vi måtte til slutt ty til pergotime, som heldigvis ga meg eggløsning, men fordi det var så mye stress med testene har vi bare sex engang om dagen i et par ukers tid. Det går fordi kjæresten min har god sædkvalitet (få mannen di. Til å sjekke seg også!). Har han ikke det bør dere kun ha sex annenhver dag. Sædcellene overlever lenge.

(Jeg er normalvektig på 57kg, så de vet ikke hvorfor jeg ikke får eggløsning av meg selv. Holder på å utrede for hormoner osv.)

Lykke til!!

Anonymous poster hash: c976d...620

Skrevet

Og jeg bør legge til tas et kant a opp til ett år før man får eggløsnig etter slutt på ppiller. Kom deg til gyn og få en utredning! :)

Anonymous poster hash: c976d...620

Skrevet

Med veldig uregelmessige sykluser kan det være greit å ta en sjekk hos lege.

I tillegg til el-tester, kan du også finne mange gode tips på nettet om hvordan du finner ut når du har el, følge med på utflod og eggløsningsslim etc.

Lykke til.

Anonymous poster hash: a00a6...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...