Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg fullammer jenta mi på snart 3 mnd. Jeg prøver og venne henne til flaske slik at pappaen kan mate litt om natta. Hun får utpumpet morsmelk. Problemet er at hun drikker ca 20-30 ml fra flaske, så blir hun sur og vil ha pupp. Er det fordi melken blir kaldere og kaldere kanskje? går det ikke så går det ikke, men må inrømme jeg savner noen sammenhengende timer på natta hehe! Anonymous poster hash: 8c396...cc4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Kanskje hun ikke liker flasketypen(tutten)? Hvis du får henne til å ta flasken vil jeg bare gi deg ett tips: bruk de tuttene som er beregnet mindre barn. Da må barnet fortsatt suge og blir ikke "lat". Anonymous poster hash: 62fb3...7dd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Kanskje hun ikke liker flasketypen(tutten)? Hvis du får henne til å ta flasken vil jeg bare gi deg ett tips: bruk de tuttene som er beregnet mindre barn. Da må barnet fortsatt suge og blir ikke "lat". Anonymous poster hash: 62fb3...7dd Takk, skal huske på det! Anonymous poster hash: 8c396...cc4
Modesty Blaise. Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt....
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt.... Hehe! vi har prøvd litt forskjellige tuter med forskjellige hull. Det samme skjer hele tiden, 20-30 ml så blir hun såååå sur og vil ha pupp 😂 Anonymous poster hash: 8c396...cc4
skjotta Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt.... Hehe! vi har prøvd litt forskjellige tuter med forskjellige hull. Det samme skjer hele tiden, 20-30 ml så blir hun såååå sur og vil ha pupp 😂 Anonymous poster hash: 8c396...cc4 er du der når hun får flaske? Dersom du er der kan det hende hun kjenner at du er der og da frister nok puppen mer ;-) Kan legge ett varmt lite hånkle rundt flaska så den ikke blir kaldere? Eventuelt sånne neopren "karaffel isolasjon" ting.... pappa kan ha på seg en tskjorte du har sovet i (for lukta) Begge mine har reagert med å suge videre dersom jeg "erter" med flaska. Dvs jeg drar litt i flaska som om jeg skal ta den ut, men slipper presset før ungen. (Men begge mine er matvrak og lette å overtale...)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt.... Hehe! vi har prøvd litt forskjellige tuter med forskjellige hull. Det samme skjer hele tiden, 20-30 ml så blir hun såååå sur og vil ha pupp 😂 Anonymous poster hash: 8c396...cc4 er du der når hun får flaske? Dersom du er der kan det hende hun kjenner at du er der og da frister nok puppen mer ;-) Kan legge ett varmt lite hånkle rundt flaska så den ikke blir kaldere? Eventuelt sånne neopren "karaffel isolasjon" ting.... pappa kan ha på seg en tskjorte du har sovet i (for lukta) Begge mine har reagert med å suge videre dersom jeg "erter" med flaska. Dvs jeg drar litt i flaska som om jeg skal ta den ut, men slipper presset før ungen. (Men begge mine er matvrak og lette å overtale...) Takk for tips! Jeg er alltid der ja, så skal trekke meg unna neste gang ^^ og skal prøve det med varm klut, det har jeg ikke tenkt på! blir spennende og prøve dette i morgen Anonymous poster hash: 8c396...cc4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt.... Hehe! vi har prøvd litt forskjellige tuter med forskjellige hull. Det samme skjer hele tiden, 20-30 ml så blir hun såååå sur og vil ha pupp 😂 Anonymous poster hash: 8c396...cc4 er du der når hun får flaske? Dersom du er der kan det hende hun kjenner at du er der og da frister nok puppen mer ;-) Kan legge ett varmt lite hånkle rundt flaska så den ikke blir kaldere? Eventuelt sånne neopren "karaffel isolasjon" ting.... pappa kan ha på seg en tskjorte du har sovet i (for lukta) Begge mine har reagert med å suge videre dersom jeg "erter" med flaska. Dvs jeg drar litt i flaska som om jeg skal ta den ut, men slipper presset før ungen. (Men begge mine er matvrak og lette å overtale...) Takk for tips! Jeg er alltid der ja, så skal trekke meg unna neste gang ^^ og skal prøve det med varm klut, det har jeg ikke tenkt på! blir spennende og prøve dette i morgen Anonymous poster hash: 8c396...cc4
skjotta Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Ehhh, og her kommer info om et av mine litt blondere øyeblikk som nybakt mor. Men jeg regner med at du er smartere enn meg Har du husket å kjøpe nye flasketuter ettersom babyen blir eldre. Vår tok flaske helt fint i begynnelsen, men etter hvert ble hun bare grinete og sur de få gangene vi forsøkte å gi henne flaske. Det gikk et lys opp for men når jeg tilfeldigvis så etter noe annet i butikken. Og når hun fikk flaske som var tilpasset 4 mnd alder, og ikke nyfødt så gik alt så mye bedre igjen gitt.... Hehe! vi har prøvd litt forskjellige tuter med forskjellige hull. Det samme skjer hele tiden, 20-30 ml så blir hun såååå sur og vil ha pupp 😂 Anonymous poster hash: 8c396...cc4 er du der når hun får flaske? Dersom du er der kan det hende hun kjenner at du er der og da frister nok puppen mer ;-) Kan legge ett varmt lite hånkle rundt flaska så den ikke blir kaldere? Eventuelt sånne neopren "karaffel isolasjon" ting.... pappa kan ha på seg en tskjorte du har sovet i (for lukta) Begge mine har reagert med å suge videre dersom jeg "erter" med flaska. Dvs jeg drar litt i flaska som om jeg skal ta den ut, men slipper presset før ungen. (Men begge mine er matvrak og lette å overtale...) Takk for tips! Jeg er alltid der ja, så skal trekke meg unna neste gang ^^ og skal prøve det med varm klut, det har jeg ikke tenkt på! blir spennende og prøve dette i morgen Anonymous poster hash: 8c396...cc4 lykke til!!!! Søvn er deilig ;-)
Trultemor85 Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Jenta mi vil ikke alltid ha min morsmelk på flaske. Spesielt ikke av meg. Prøver vi etterpå med Hipp, spiser hun. Skjer bare av og til da
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Her måtte jeg av og til klemme litt på tuten for at melken skulle komme. Da begynte hun å suge igjen. Og noen ganger måtte jeg også ta bort flasken en stund, for så å tilby den på nytt. Har du prøvd tut for litt større babyer, fra 4 mnd? Noen kan synes det går veldig treigt, og orker ikke å suge så mye for å få lite melk. Men at hun drikker 20-30 ml er et godt tegn da Ene jenta her tok ikke flaske i det hele og store, vrælte bare jeg prøvde å nærme den munnen på henne. Og bruker du morsmelk eller MME? Kanskje det også har noe å si at det er en annen smak? Anonymous poster hash: fbe03...f41
siot Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har både ammet og gitt flaske. Brukte medela sine flasker som babyen må suge likt på som om den ammer for å få ut melk (tuppen på den ligner ikke på en brystvorte men... ). Skal komme omtrent likt med melk ut som når en ammer. Har prøvd andre flasker men det nektet han (fordi det rant mer melk ut av disse eller fordi tuppen var annerledes)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Hmm - kanskje hun synes du er "teit" som gir henne på flaske, når puppen er der? Hva om far prøver å gi på flaske etter at du har forlatt rommet? Vi brukte alltid treg smokk ved flaske (vi hadde svakt barn som skulle lære å amme). Det funket fint. Anonymous poster hash: dd508...00b
bIomstre Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Jeg fullammer jenta mi på snart 3 mnd. Jeg prøver og venne henne til flaske slik at pappaen kan mate litt om natta. Hun får utpumpet morsmelk. Problemet er at hun drikker ca 20-30 ml fra flaske, så blir hun sur og vil ha pupp. Er det fordi melken blir kaldere og kaldere kanskje? går det ikke så går det ikke, men må inrømme jeg savner noen sammenhengende timer på natta hehe! Anonymous poster hash: 8c396...cc4 Fersk melk? Nedkjølt og oppvarmet eller frosset og oppvarmet? Hvis den er nedkjølt, oppbevares den rett og ikke for lenge? Les deg opp på ammehjelpen.no for riktig oppbevaring Hvis frossen, så kan den forandre smak. Det gjorde min av og til (tror det hadde noe med fettinholdet å gjøre). Lærte meg etterhvert å kjenne det igjen på lukta, og hadde melka blitt "dålig" var det bare å helle den ut (altså den var ikke farlig å drikke på noen måte, bare smaken som var forandret og da ville ikke baby ha, ikke alle reagerer på det). Ellers tenker jeg litt som noen andre her. At når hun er 3 mnd, så er ammingen godt innarbeidet, og utdrivningen anntagelig god. Så når hun ammes vil jeg tror at det krever mest suging i starten, så vil strålen stå litt av seg selv... Så jeg tenker også at man bør ha flaskesmukk med størst mulig hull som krever minst mulig jobb. Min eldste tok aldri flaske, men avent tutekopp med myk tut gikk bra (da var hun 4 mnd)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå