Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Har den slitt med noe pga prematurt født? Anonymous poster hash: 76399...6d5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg fødte i uke 34, og har vært helt uproblematisk:) Har ei venninne som fødte i uke 32, og sønnen hennes har hele tiden ligget foran og vært tidlig ute på alle områder. Så stort sett går det veldig fint, og liten grunn til bekymring. Anonymous poster hash: 72a9f...1e3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Jeg fødte i uke 34 og det var ganske ukomplisert, baby trengte ikke pustehjelp eller noe på sykehuset, og hun har hatt fin vekst hele tiden. Men hun har hele tiden ligget bak jevnaldrende i utvikling, både språklig, motorisk og etter hvert sosialt. Nå har hun begynt på skolen og er fortsatt umoden for alderen, men har ingen diagnoser utover at ting tar tid. Vet egentlig ikke om dette skyldes prematur fødsel eller om det er tilfeldig. Anonymous poster hash: 370a4...164
Rediken Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jenta mi var født i uke 36, og trengte ingen pustehjelp eller lignende. Hun var tynn så vi ble anbefalt å gi henne litt tillegg i starten. Hun utviklet astma tidlig og har hatt falsk krupp, men om det har sammenheng med at hun var tidlig er umulig og si.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Fødte i uke 35+0 (KS). Litt trådt å puste de første min., men klarte seg på egenhånd. Var så tynn at hun trengte å ligge på varmeteppe de første ukene. Reiv ut sonder osv, så ble matet med kopp. Hadde tatt igjen sine jevnaldringer ved fylte 1 år (slapp seg rett før ettårsdagen, hadde pinsettgrep, var gjennomsnittlig lang osv) uten noe veldig til innsats fra vår side. Ved 6 år er hun definitivt tidlig ute med det meste. Anonymous poster hash: e6b03...8ed
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Fødte i uke 27 (altså virkelig prematurt), og det har gått fint med barna. De ligger foran i vekt og motorisk ved korrigert alder. Å bli født i uke 36 kan da ikke være spesielt prematurt? Anonymous poster hash: 67406...a97
Monajenten Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Fødte 34+3 (tror jeg ) og han måtte få pustehjelp første døgnet I tillegg til at vi ikke fikk til ammingen. Var hos manuellterapeut og kiropraktor i noen måneder pga låsninger i nakken og stiv kropp men nå er han 9 mnd og frisk som en fisk Endret 5. februar 2014 av Monajenten
Kanutten83 Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Fødte en gutt i uke 36+0 på 3 kg, ingen startproblemer og han hadde ingen problemer med å få til ammingen Han var som et barn født til termin. Måtte riktignok ligge fra fredag-mandag pga han er født etter at barnelegen var dratt hjem for helgen og pga storebrors problemer ønsket de ikke at han dro hjem før legesjekken. Nå er han 3,5 år og ligger litt foran sine jevnaldrende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå