Gå til innhold

Svigermor som aldri vasker hender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste. Svigermor vasker ikke hendene. Og jeg blir så kvalm av tanken på at hun både tisser og bæsjer uten å vaske hender etterpå. Ikke engang før hun skal lage mat. Nå skal hun passe på barnet vårt i noen dager mens jeg skal føde, og jeg blir helt sprø av tanken på at hun lager mat til barnet vår uten at hun vasker hendene først. Eller at hun tar på datteren med møkkete hender etter at hun har vært på do. Jeg har nevnt det for min mann, men han gjør ikke noe med det. Jeg har prøvd å hinte om at det er viktig å vaske hender, feks har jeg sagt til barnet vår mens svigermor er her at: "det er viktig å vaske hendene".

Noen som har tips om hvordan man skal få henne til å vaske hendene?

Anonymous poster hash: ea27e...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du får endret så mye på en voksen dame altså:)

Jeg har tilsvarende foreldre, har blitt helt motsatt selv. De vasker kun hendene når de skal ta på den nyfødte, ellers verken etter toalettbesøk, røyking, bleieskift, før matlaging osv.

Jeg prøver å nevne det i ulike sammenhenger, ikke dem altså, men f eks omgangssyke i bhg og håndvask. Det er nok for sent å lære dem opp, men veldig morsomt da eldste min spurte mormor om hun ikke skulle vaske hendend da hun var med på do:)

Anonymous poster hash: a4895...a44

Skrevet

Min mor er sånn og jeg hater det! Jeg har sagt det til henne tusen ganger, men ingenting hjelper. Jeg har gitt opp og prøver å ikke tenke på det, men jeg gremmes!

Anonymous poster hash: 9e939...c0b

Skrevet

Samme problemet her.

Eneste gangen hun har hendene i vann er når hun vasker opp, sånn ca en gang om dagen.

Ingen håndvask etter dobesøk, røyking eller noe.

Syns det er vanvittig ekkelt, men får meg ikke til å si fra. "verste" av alt er at hun sier til  ungene at de skal vaske hendene etter dobesøk, mens hun selv ser ut til å være et unntak.

Anonymous poster hash: 528e8...bdd
Skrevet

What...finnes det folk i 2014 som ikke vasker hendene etter dobesøk???? Og jeg som blir kvalm av svigermor som ikke vasker hendene når hun kommer på besøk hit utenifra,- dvs når hun har tatt tbanen hit, tatt i penger etc. Her i huset vasker vi (store og små) hender hver gang vi har vært utenfor døren, før vi spiser og selvsagt etter dobesøk!!!

Anonymous poster hash: 89047...893
Skrevet

Æsj, da hadde ikke svigermor fått komme hjem til oss! Det er så ufattelig ekkelt å ikke vaske hender etter dobesøk at jeg ikke finner ord!

Anonymous poster hash: 5e6f6...ec9

Skrevet

What...finnes det folk i 2014 som ikke vasker hendene etter dobesøk???? Og jeg som blir kvalm av svigermor som ikke vasker hendene når hun kommer på besøk hit utenifra,- dvs når hun har tatt tbanen hit, tatt i penger etc. Her i huset vasker vi (store og små) hender hver gang vi har vært utenfor døren, før vi spiser og selvsagt etter dobesøk!!!

Da kan ikke dere ha mye til immunforsvar? Immunforsvaret får jo aldri bygget seg opp av bakterier om dere er SÅ nøye.

Jeg synes ikke man skal være så nøye, jeg synes det holder å vaske hendene etter dobesøk/bleieskifting, etter røyking(og når man generelt er skitten), og før mat/matlaging!

Anonymous poster hash: feb23...02d

Skrevet

Blir kvalm av å lese. Grøsser av tanken på å måtte omgås slike mennesker. Her må det en skikkelig alvorsprat til. Kanskje det finnes noen skremmende videoer du kan vise henne også. Youtube har det meste.

Skrevet

Æsj! Hvordan fant du det ut?

Skrevet

Nå kaster jeg nok stein i det berømte glasshuset, men vet dere hvorfor vi er så plaget med allergier? Det er fordi immunforsvaret kjeder seg. Vi er skapt for å leve mye mer drittent enn vi lever i dag.

Jeg vil heller leve med litt smitte fra et toalett enn å leve med den alllergien enkelte jeg kjenner har.

Anonymous poster hash: 3e81e...900

Skrevet

Å fy f.....

Jeg er kanskje ikke hysterisk på det med å vaske hender om man har vært ute...men kommer litt an på hvor, da...ut i egen bil, ikke sååå nøye...etter en tur med T-bane etc, føler jeg meg ordentlig møkkete. Og før man lager mat...det er jo normal prosedyre for hygiene og velvære.

OG DOBESØK???? Æsj, vet jo at det finnes noen som lar være å vaske hendene, men det er jo bare så utrolig ekkelt...der har man vært og grafsa seg oppi tissen/rompa, også skal man liksom ikke vaske hender etterpå? Hadde blitt driiiitkvalm selv, dersom jeg hadde oppdaget at noen jeg kjenner dropper håndvasken etter dobesøk. Hadde ikke hatt lyst til å ta på noe i det huset, eller enda verre, spise mat hos de/la barna mine spise der.... :/ Kombinerer man de to tingene, ikke vaske seg på hendene etter dobesøk, og så gå hen og lage mat....ooooh, nå kjente jeg at bare tanken gjør meg....beyond kvalm.... :o

Anonymous poster hash: 73ec6...da9
Skrevet

Nå kaster jeg nok stein i det berømte glasshuset, men vet dere hvorfor vi er så plaget med allergier? Det er fordi immunforsvaret kjeder seg. Vi er skapt for å leve mye mer drittent enn vi lever i dag.

Jeg vil heller leve med litt smitte fra et toalett enn å leve med den alllergien enkelte jeg kjenner har.

Anonymous poster hash: 3e81e...900

Helt enig!! Hilsen anonym som skrev lenger opp om å ikke være sååå nøye med håndvask.

Anonymous poster hash: feb23...02d

Skrevet

Det der er nok en generasjonsgreie, for både svigerfar og min mor er lik. 

Eller, mamma vasker hendene før hun skal lage mat, og etter hun har gjort nr 2 på do. Men ikke ellers.

Det ekleste er faktisk svigerfar, for han tar jo faktisk på underlivet sitt når han går på toalettet, min mor har i det minste papir imellom. Ikke at det er stort bedre, men litt..

Prøver å hinte frempå, og er veldig på det at ungene må vaske hendene etter dobesøk og før mat mens vi er hos dem, sier det høyt osv, og gjør det demonstrativt selv og slikt. Tror ikke det hjelper. 

Jeg er ikke hysterisk på bakterier altså, tåler mye, og tror heller vi ikke er skapt til å leve så sterilt som vi gjør idag. Og jeg tror jo ikke akkurat vi dauer av dette, jeg er feks oppvokst hos min mor og har aldri blitt syk etc, men det er prinsippet med det hele, Og tanken på det er ekkel. Skulle nesten ønske jeg ikke visste om det..

Anonymous poster hash: 23383...3a2
Skrevet

Hi her. Jeg er altså så opprørt pga mangel på håndvask. Men jeg føler ikke det er min jobb å si ifra. Det skal legges til at hun er 70 år, og dermed hører til en generasjon hvor håndvask ikke er så veldig prioritert. Husker hun sa en gang da jeg hintet om å vaske hendene før vi skulle lage mat "at potetene skal jo kokes". Da ble jeg så kvalm!!! Det spiller faen meg ingen rolle om ting skal koke, man skal for pokker vaske hendene først! Jeg vasker hendene etter bleieskift, toalettbesøk, når jeg skal ta ut ren oppvask fra oppvaskmaskinen, når jeg skal lage mat osv, osv. Jeg er opptatt av håndvask, derfor blir det helt galt for meg å oppleve at hun ikke vasker hendene noen gang. Etter hvert eneste dobesøk går hun rett ut uten å ha skrudd på vasken (det hører jeg jo), og vasken er også helt tørr (det har jeg sjekket for å være sikker i min sak). Blir så uvel :( Æsj!!!! Har sagt til mannen at han SKAL kreve at svigermor og svigerfar vasker hendene før de skal holde den nyfødte når det blir aktuelt. Skal prøve å lure han til å si i samme slengen at de må vaske hendene etter toalettbesøk og før matlaging også. Jeg blir helt uvel når jeg spiser hos dem, for jeg vet jo at maten er laget av skitne hender!

Åh, jeg er så hormonell nå (er på overtid svangerskapsmessig), så det er derfor jeg bryr meg om å lage et innlegg om dette her.

Skrevet

Litt på siden, men hvordan i all verden kan dere vite om folk vasker seg på hendene etter dobesøk eller ikke?

Anonymous poster hash: 70143...439
Skrevet

Litt på siden, men hvordan i all verden kan dere vite om folk vasker seg på hendene etter dobesøk eller ikke?

Det er som regel lett,- en hører om vasken renner eller om det er tørt i vasken rett etterpå....

Skrevet

Litt på siden, men hvordan i all verden kan dere vite om folk vasker seg på hendene etter dobesøk eller ikke? Anonymous poster hash: 70143...439

jeg skulle akkurat til å spørre!

Anonymous poster hash: a1a5f...f01

Skrevet

Det er som regel lett,- en hører om vasken renner eller om det er tørt i vasken rett etterpå....

Hehe, ser den... Men jeg tror aldri jeg har tenkt på det engang, ville aldri falle meg inn å høre etter om vannet renner eller sjekke om vasken er våt eller tørr etter at venner og/eller familie har vært på do.

Skrevet

Jeg er oppvokst med min mor, så det vet jeg. 

Ang svigerfar, så hører man det jo. Ser mannen gå på do og komme rett ut igjen etter at han drar ned. Ingen vask settes igang.

Anonymous poster hash: 23383...3a2

Skrevet

Åh, det er mye man henger seg opp i når man først får mistanke om noe ;)

Skrevet

Legger forøvrig også merke til at hverken svigermor eller svigerfar tar ned dolokket etter bruk. Eller at de "rydder opp" nedi do etter nr.2! Ufattelig irriterende!!!!!!!

Skrevet

Hehe, ser den... Men jeg tror aldri jeg har tenkt på det engang, ville aldri falle meg inn å høre etter om vannet renner eller sjekke om vasken er våt eller tørr etter at venner og/eller familie har vært på do.

Når man mistenker at noen aldri vasker hendene følger man nok ekstra godt med.

Da barna var små lyttet jeg alltid når de eller deres små venner var på do og hadde ikke hatt problem med å høre om andre brukte vasken eller ikke om jeg skull ønsket det. Vi har ikke lydtette vegger hos oss.

Å sette allergi mot håndvask etter toalettebesøk og før matlaging blir for dumt. Selvsagt skal man ha en viss dose bakterier, men det får vi nok enkelt i oss om man ikke skal kutte ned på håndvasken for den del.

Jeg hadde nok sagt det rett ut om det var min svigermor. Ellers hadde jeg aldri spist noe annet enn frukt jeg skrelte selv.

Jeg har gamle foreldre og tanter/onkler på 70 + og kjenner meg ikke igjen i at den generasjonen er slappere med håndhygiene enn oss 'unge'. Husker også min gamle bestemor som var født i 1910 var svært nøye på håndvask når vi kom på besøk.

Skrevet

Litt på siden, men hvordan i all verden kan dere vite om folk vasker seg på hendene etter dobesøk eller ikke?Anonymous poster hash: 70143...439

Det er som regel lett,- en hører om vasken renner eller om det er tørt i vasken rett etterpå....Anonymous poster hash: 89047...893
Hehe, ser den... Men jeg tror aldri jeg har tenkt på det engang, ville aldri falle meg inn å høre etter om vannet renner eller sjekke om vasken er våt eller tørr etter at venner og/eller familie har vært på do.Anonymous poster hash: 70143...439

Når man mistenker at noen aldri vasker hendene følger man nok ekstra godt med.

Da barna var små lyttet jeg alltid når de eller deres små venner var på do og hadde ikke hatt problem med å høre om andre brukte vasken eller ikke om jeg skull ønsket det. Vi har ikke lydtette vegger hos oss.

Å sette allergi mot håndvask etter toalettebesøk og før matlaging blir for dumt. Selvsagt skal man ha en viss dose bakterier, men det får vi nok enkelt i oss om man ikke skal kutte ned på håndvasken for den del.

Jeg hadde nok sagt det rett ut om det var min svigermor. Ellers hadde jeg aldri spist noe annet enn frukt jeg skrelte selv.

Jeg har gamle foreldre og tanter/onkler på 70 + og kjenner meg ikke igjen i at den generasjonen er slappere med håndhygiene enn oss 'unge'. Husker også min gamle bestemor som var født i 1910 var svært nøye på håndvask når vi kom på besøk.

Sikkert forskjellig fra person til person i den generasjonen om de er opptatt av håndhygiene. Jeg kan ikke tenke meg at min morfar på 85 år vasker hendene noen gang. Rett og slett fordi han er så gammel og i dårlig form at han knapt klarer å holde seg våken mer enn en time i strekk.

Jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å be henne vaske hendene. Men føler det blir heeeeelt feil å ta det opp når hun kommer ut fra toalettet. Hadde min mor gjort det samme som min svigermor, hadde jeg ikke hatt problemer med å si ifra - men det er jo fordi det er min mor. Vi har et litt annet forhold enn min svigermor og meg. Jeg føler det er min mann som bør ta det opp. Men det skjer altså ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...