Gå til innhold

flere som har hatt den perfekte fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner bli noen år siden,men fødselen til lillemann var perfekt.

Ble akkurat slik jeg hadde sett for meg...dempet belysning,deilig musikk og behagelig stemning:-)

Jeg ville ha en naturlig fødsel og en stille fødsel,ingen sa noen ting og perfekte lille kom ut på 2 press:-)

Ble forelsket med det samme:-) smellt

Andre som vil dele historier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :) 

Fødsel nummer 1 og 3 var et sant helvete... Men fødsel nummer 2 gikk som en DRØM <3 

Skrevet

Tja, bortsett fra at det var jævlig vondt, så var det helt greit. :P Ikke noen sånne spesielle greier som du beskriver, men jeg var veldig fornøyd med å slippe komplikasjoner og revning. :)

Anonymous poster hash: 716e7...a81
Skrevet

Fødsel nummer 1 og 3 var et sant helvete... Men fødsel nummer 2 gikk som en DRØM <3

Så bra:-) min første var ok men jeg hadde så angst for å revne at jeg husker nesten bare angsten..

Skrevet

Jeg hadde et åpent sinn og var forberedt på det verste begge ganger. Fikk to kjappe dtømmefødsler. Brydde meg fint lite om belysning og denslags. Hadde ikke tid til å fokusere på det. Ingen smertestillende. Pressinga var over på null komma niks. Dritvondt i det hode kom ut, men det var en kortvarig smerte. Håper på det samme med tredjemann. Bare en kjapp tur innom fødestua også ferdig. Men jeg orker ikke å forvente det..da kan det hende jeg blir skuffet.

Anonymous poster hash: 6efb3...600

Skrevet

Jeg hadde et åpent sinn og var forberedt på det verste begge ganger. Fikk to kjappe dtømmefødsler. Brydde meg fint lite om belysning og denslags. Hadde ikke tid til å fokusere på det. Ingen smertestillende. Pressinga var over på null komma niks. Dritvondt i det hode kom ut, men det var en kortvarig smerte. Håper på det samme med tredjemann. Bare en kjapp tur innom fødestua også ferdig. Men jeg orker ikke å forvente det..da kan det hende jeg blir skuffet.Anonymous poster hash: 6efb3...600

Tror det hjelper på at man ikke presser i timevis ja:-)

Skrevet

Fødsel nr 1- Dramatisk og lang, med komplikasjoner.

Fødsel nr 2- Helt perfekt, baby var ute 30 minutter etter vi ankom sykehus.

Anonymous poster hash: 8566d...395

Skrevet

Førstemann var stor, 4400g tok 22 timer.

Tvillingene var nesten 3000g hver, og tok 5 timer.

Begge var drømmefødsler.

Anonymous poster hash: 2c2be...f2a
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg har hatt to perfekte fødsler:) I hvertfall i følge jordmødre og barnepleierene!

Grusomt vondt var det, men det var raskt over.

Skrevet

Jeg har hatt to perfekte fødsler:) I hvertfall i følge jordmødre og barnepleierene!

Såå bra:-)

Det skal jo liksom ikke være godt har jeg hørt:-)

Gjest meg&mini
Skrevet

Hehe, nei det er sant;) Jeg har faktisk møtt noen som har hatt "stille-åpning" eller hva det kalles. Hun fødte i dusjen. Det eneste vonde hun opplevde var da babyen kom ut, ingenting før eller etter. Kan kanskje nevne at hun også var like slank etter ca en mnd:p hehe

Skrevet

Hehe, nei det er sant;) Jeg har faktisk møtt noen som har hatt "stille-åpning" eller hva det kalles. Hun fødte i dusjen. Det eneste vonde hun opplevde var da babyen kom ut, ingenting før eller etter. Kan kanskje nevne at hun også var like slank etter ca en mnd:p hehe

Jeg ekke like slank enda jeg og gutta er 5 og 7:-)

Skrevet

Ja, vil si at alle 3 har vært perfekte fødsler. Raskt og greit overstått. Den beste var vel tredjemann da den bare tok 1 time fra 2 cm til ungen var ute. Hadde god kontroll og pustet meg gjennom alt. Men veldig vondt da!

Anonymous poster hash: 45db3...db5

Skrevet

Begynner bli noen år siden,men fødselen til lillemann var perfekt.

Ble akkurat slik jeg hadde sett for meg...dempet belysning,deilig musikk og behagelig stemning:-)

Jeg ville ha en naturlig fødsel og en stille fødsel,ingen sa noen ting og perfekte lille kom ut på 2 press:-)

Ble forelsket med det samme:-) smellt

Andre som vil dele historier?

Å herregud. Blogg!?

Anonymous poster hash: fbc34...b97

Skrevet

Overhodet ikke. Ble til slutt snakk om liv eller død. Endte godt heldigvis. Neste gang skal jeg ikke ha forhåpning om annet en overlevelse ;)

Skrevet

Overhodet ikke. Ble til slutt snakk om liv eller død. Endte godt heldigvis. Neste gang skal jeg ikke ha forhåpning om annet en overlevelse ;)

Godt det endte godt

Skrevet

Samme her :D 2 timer fra første rie, og ungen kom på to press. Smertemessig var det også helt overkommelig!

Skrevet

Tråden har blitt ryddet i henhold til denne reglen:

* Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Fødselen gikk som en drøm. Bokstavelig talt. Helt frem til morkaka satt fast, jeg fikk styrtblødning og måtte hasteopereres. Surt!

Anonymous poster hash: 0e5a0...08a

Skrevet

Forsåvidt. 

Vondt som f med begge to, men ikke så ille som jeg hadde trodd. Fødte greit med begge to, uten epidural, og har heller ikke hatt noen plager etterpå (annet enn bekkenet, men det er graviditeten, og ikke fødselen sin feil).

Første kom 15 timer etter første igangsettingspille (i uke 35, etter vannavgang), andremann kom 4,5 timer etter vannet gikk, dagen etter termin. Som sagt, helt greie og problemfrie fødsler, uten revning, og mindre vondt enn skrekkhistoriene jeg alltid har hørt skulle tilsi. ;)

Kunne glatt født 10 ganger på rad så lenge jeg bare kunne slippe de siste 4-6 ukene i svangerskapet- DET er noe dritt her i gården. :P

Skrevet

Ja, jeg synes min andre fødsel var en drømmefødsel.

Den varte 2,5t og hun ble født i vann på en fødestue med to flotte jordmødre tilstede og pappaen.

Skal ikke legge skjul på at det var veldig vondt, men jeg synes det var en overkommelig smerte jeg kunne takle og jobbe med. Jeg har så utrolig gode minner fra fødselen.

Venter nr 3 når som helst, er spent på hvordan den blir.

Gikk fint med nr 1 og, men den var ikke så flott av andre grunner.

Anonymous poster hash: d665f...035

Skrevet

Jeg hiver meg på:

Sykepleieren som gjorde meg klar var kjempesøt og blid. Det var utrolig god og lett stemning på operasjonsstuen. Alt gikk som det skulle og det var fantastisk å få se sønnen min for første gang. Jeg var oppe og gikk kort tid etter operasjonen - var i toppform.

Helt klart en drømnefødsel.

Skrevet

For å være ærlig er jeg en skikkelig dårlig føder,-jada selvom jeg har fått 6 barn. Alle tror jeg er en skikkelig urkvinne som henger i et 3 i skogen og føder alene her hjemme(jeg er litt sånn alternativ type hippie). Men,-jeg har hatt flere kompliserte fødsler, deriblandt et ks som reddet både mor og barn. Når jeg tryglet over-fødsels-legen om å finne på noe naturlig, sa hun vel egentlig at det naturlige som ville skjedd i gamle dager var at vi ville dødd begge to. Hver gang har jeg kommet med røkelse og myrra og verdens mest forberedte og optimistiske innstilling, med ønsker om vannfødsler og levende lys. Jeg er veltrent, har trent yoga og pusteteknikker til ingen nytte...Det verste er at jeg kjenner opptil flere dårlig trente "plommer" , med hverken forberedelser eller innstilling som bare har "pluppet" ungen ut. Forstå det den som kan!

Men jeg er en rå ruger da! Har blitt superlett gravid og hatt flotte svangerskap;)

Skrevet

Jeg tror min fødsel var brødsmuler i forhold til svskapet, for jeg er IKKE en god ruger:p

Svangerskapene blir verre for hver gang. Denne gangen greier jeg nesten ikke gå, har blodmangel, og lavt bt. Vet svskap ikke er en sykdom, men jeg har aldri vært dårligere i mitt liv, og jeg har tidligere vært gjennom mye migrene og depresjon.

Fødsel antytime mot dette:p

Hilsen anonym 20:37.

Anonymous poster hash: d665f...035

Skrevet

Har had 3 fine fødsler, null sting og fått friske fine barn. Er vel så nært perfekt som man kan komme...

Den fjerde fødselen tørr jeg ikke ihjelplanlegge, men jeg kunne tenkt meg vannfødsel, omringet av levende lys, rolig deilig musikk, helst vært alene bare jeg og mannen med en jordmor. Vi får se..... Er vi heldige så kan kansje drømmen oppfylles.

Eneste smertelindring utover badekar og varm rispute har vært lystgass på to av fødslene, den tredje hadde jeg ingen av delene, gikk helt fint det også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...