Gå til innhold

Dere som har blødd i svangerskapet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø og blødde litt i nesten to dager, ikke noe fossblødning, men frisk blod uten koagler eller annet "grums".

Jeg er jo ganske sikker på at det var en sa, men hadde liksom forestilt meg at det skulle være mer blod og annet gugg..

Jeg er egentlig sikker på at det var en sa, men klarer liksom ikke helt å falle til ro med den tanken.

Jeg skal jo selvsagt kontakte legen, men har utsatt det da det er travle dager og jeg er sikker på at det ikke er noe å stresse med. Jeg er bare nysgjerrig på hvordan det har vært for andre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt på vei er du da? En sa vil jo måtte være som en mens minst, en ma derimot kan jo bare gi tegn i form av en liten blødning. Nå har jeg blødd i alle mine 3 svangerskap, uke 6, 7, 9, 10, og deretter flere ganger enn jeg gadd å holde telling med. Hos meg er det skjøre slimhinner og blodkar som sprekker når jeg er gravid (veldig vanlig og ufarlig). Ikke dumt å ta en tur til legen, men en liten blødning uten smerter er som regel helt ufarlig :)

Skrevet (endret)

Lite sansynlig at du har hatt en SA, da skulle du ha blødd mer og i flere dager vil jeg tro, og det skulle ha kommet koagulert blod. Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg hadde også sterke mensen smerter, som jeg i ettertid heller ville ha beskrevet som rie lignende smerter...

Ta deg en tur til legen å få henvising til UL ;)

Endret av Twiiie
Skrevet

Hva er forskjell på ma og sa?....

Jeg skulle vært 7 uker nå, men tror jo ikke jeg er det lenger..Jeg hadde også murringer,men nå er alt rolig i kroppen, ingen bløding eller murring. Men jeg har heller ikke de ømme puppene og "dragene" nederst i magen..

Skrevet (endret)

Hva er forskjell på ma og sa?....

Jeg skulle vært 7 uker nå, men tror jo ikke jeg er det lenger..Jeg hadde også murringer,men nå er alt rolig i kroppen, ingen bløding eller murring. Men jeg har heller ikke de ømme puppene og "dragene" nederst i magen..

MA er når fosteret dør, men kroppen ikke støter det ut selv. Ikke for å skremme deg, var ikke meningen. Ma er mye sjeldnere enn sa :) At symptomer forsvinner en dag er ikke uvanlig. Jeg har flere ganger trodd at kvalmen og trøttheten har vært over, for så å oppdage et par dager at det ikke var tilfelle... De sier at har du fått positiv test, slutt å kjenn etter symptomer da disse kan endres og komme og gå alt etter hva de selv føler for. Ømme pupper har vært av og på gjennom svangerskapene mine, murringene like så :) Men jeg har likevel fått fullført svangerskapene :)

En sa i uke 7 ville vært mye mer enn en liten blødning, så det er nok ikke :)

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Første gang hadde jeg blødning i uke 8, gikk jo fint, helt til uke 21, men av helt andre grunner det gikk galt.

Med gutten: Blødde alt i alt 4 ganger, fra uke 6-13, gikk fint da så, enda jeg de to første gangene var sikker på at jeg mistet, eller hadde ma. Gutten er jo straks 3 år, så jeg tok feil.

Med jenta blødde jeg kraftig, med klumper og greier i uke 11, sikker på at det gikk galt, men det sto bra til med lillesnupp, vet ikke hvorfor jeg blødde så ille, men hadde et par ubetydelige blødninger i etterkant også. Hun nærmer seg 2 år nå :)

Med andre ord, det kan gå bra, tross blødninger og "mens smerter".

Hadde en sa i uke 6, blødde i 4 dager, kraftig med klumper, og en SA i uke 8, samme da også, flere dager med blødning og smerter, betydelig med klumper. Sist nå hadde jeg (tror de, siden det må ha stoppet rett etter egget festet seg) MA, og gikk med symptomer på svangerskap helt til utskrapningen, så at man mister alle symptomer ved MA stemmer ikke helt.

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har blødd i alle mine fire svangerskap, alt fra en liten dråpe på dopapiret til litt mer over flere dager, men har aldri mistet.

Naboen her hadde en ul i uke 7 og så to hjerter slå, så blødde hun litt i uke 9 og da hun kom på ul igjen var det bare ett hjerte. Hun blødde ikke mye og hadde ikke noe særlig smerter, men kroppen sa ifra at det ene fosteret var dødt...

Anonymous poster hash: f2695...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...