Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Er det folat det heter? hehe, har hørt man skal ta det 1 trimester og gjerne før du blir gravid også hvis du planlegger en graviditet…. når jeg leser om dette høres det jo veldig viktig ut!! selv tok jeg ingenting kosttilskudd eller lignende forige svangerskap…var ganske ung og uviten, + at det var ingen som sa noe om det til meg.. sønn jeg fikk er jo helt frisk og fin. nå er jeg gravid igjen og er 11 uker.. har tatt litt folat og omega3, men ikke hver dag, for jeg blir så kvalm av å svelge tabletter Hvor nøye er dere på dette??? Anonymous poster hash: 65906...f5b
<3 2G <3 Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg var veldig nøye, livredd for ryggmargsbrokk. Ble kveld av forlater så den måtte jeg ta på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Folat er veldig viktig! Jeg var kjempenøye på det. Den pillen er så liten at du ikke merker den en gang. Legen min var også veldig opptatt av at jeg skulle ta det. Anonymous poster hash: 879f3...80b
Gråsonen Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/folat-og-graviditet-4908.html
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Tatt i betrakting at min manns søster døde av ryggmarksbrokk da hun var under et år, sansynlig vis pga folatmangel hos mor, var jeg kjempenøye. Jeg ble satt på dobbelt dose pga milig arvlig disposisjon. Selv uten tilskudd er faren liten for at barnet skal være skadet, men med tilskudd er du nesten helt sikker på at det ikke vil skje. Pillene er veldig små og enkle å svelge. Anonymous poster hash: f2272...39a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Hva er ryggmargsbrokk?? Anonymous poster hash: 689d2...8f2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Hva er ryggmargsbrokk?? Anonymous poster hash: 689d2...8f2 https://www.google.no/search?q=ryggmargsbrokk&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=HfrwUo3dA-iJywOE-IE4&ved=0CEAQsAQ&biw=1236&bih=585 Anonymous poster hash: f2272...39a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Det er viktig i den forstand at antall barn født med ryggmargsbrokk har gått ned etter at de viser seg at inntak av folat forebygger dette og at det anbefales for gravide å innta dette. (for en knøvlete setning). Selvsagt går det mest sannsynlig bra uten at man tar folattilskudd. men gud så kjipt hvis man faktisk føder en unge med ryggmargsbrokk og man lot vær å ta tilskudd. Da kan kvalme være kvalme. Anonymous poster hash: 714a1...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå