Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Alenemor? En uten utdanning? "Gammel" kriminell? En med masse betalingsanmerkninger? Student? En med dårlig språk? o.l Anonymous poster hash: bbbff...8f5
Jallow B Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 En som var trangsynt og mente at de du har listet opp ikke burde bli ansatt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 En med dårlige holdninger, en med virkelig dårlig språk eller den som ikke har ønskelige kvalifikasjoner. i norge er det ikke lov og si opp en ansatt som blir gravid og det er ikke lov og spørre om man er gravid. Anonymous poster hash: 36297...0cb
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Dame som ser ut som hun elsker å lage drama Anonymous poster hash: 893e9...256
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Dårlig språk (dvs dårlig i engelsk og norsk),mye fravær/kommet mye for sent i tidligere jobber, hatt mange korte tidligere arbeidserfaringer og alldri blitt ansatt, er dårlig å ta til seg kontruktiv kritikk, ikke kan samarbeide, selverklært verdensmester. Er typen person jeg ikke ville ansatt. Man kan ikke bestemme om personen passer i jobben ut i fra om han/hun er aleneforsørger,student eller har gjort noen dårlige valg i fortiden. Anonymous poster hash: 993a5...291
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Ingen av de du lister opp hadde vært noe problem. Jeg tror faktisk jeg har alle kategoriene ansatt nå, men jeg ville ikke ansatt noen direkte fra skole med dårlig karakter i kroppsøving, noen som hadde dårlig rygg eller som kom på intevju med løsnegler. Anonymous poster hash: 086db...a0d
<3 2G <3 Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Kommer an på jobben, men kjemi mellom meg å den ansatte er viktigst.
Gjest Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Alle de du lister, trenger også jobb vettu!! Hadde heller sett på fravær og stadige sykemeldinger. OG spørt om hvorfor de har event har så høyt fravær. Kan være en enkel grunn som mye sykt barn i en periode
Musemora Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Ville sett på tidligere fravær og om de snakket godt norsk.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Hvor får dere opplysninger om tidligere fravær fra? Referansene? Ingen søker ved sine fulle fem ville vel opplyst om høyt fravær i en søknad? Anonymous poster hash: 086db...a0d
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Det kom jo helt an på hva slags stilling noen skulle ansettes i, men sånn generelt så ville jeg ikke ha ansatt noen som: - har veldig høyt fravær - har dårlige referanser, eller ikke oppgir referanser fra tidligere arbeidsgivere - har mange, veldig korte arbeidsforhold som ikke kan forklares med f.eks flytting, skolegang ol - dukker opp på intervjuet 15 minutter for seint, uten forklaring, ustelt, i joggebukse med hull på knærne og i t-skjorte med middagen fra i går, og som innleder samtalen med "harru kaffi?" (true story!)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Det kom jo helt an på hva slags stilling noen skulle ansettes i, men sånn generelt så ville jeg ikke ha ansatt noen som: - har veldig høyt fravær - har dårlige referanser, eller ikke oppgir referanser fra tidligere arbeidsgivere - har mange, veldig korte arbeidsforhold som ikke kan forklares med f.eks flytting, skolegang ol - dukker opp på intervjuet 15 minutter for seint, uten forklaring, ustelt, i joggebukse med hull på knærne og i t-skjorte med middagen fra i går, og som innleder samtalen med "harru kaffi?" (true story!) Eller han som blir kommer, også litt for sent, og innleder med at han bare er der fordi NAV har gitt beskjed om at dagpengene ryker om han ikke går på intevju. Anonymous poster hash: 086db...a0d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Alenemor? En uten utdanning? "Gammel" kriminell? En med masse betalingsanmerkninger? Student? En med dårlig språk? o.l Anonymous poster hash: bbbff...8f5 Jeg deltar av og til i tilsettingskomiteer på jobben min. Vi har nesten ingen jobber for folk med mindre utdanning enn mastergrad, så uten utdanning/student er ikke aktuelt. Vi er skeptisk til folk med "uryddig" CV, så kriminelle med "hull" i CVen er ikke aktuelt. Du blir ikke kalt inn på intervju hos oss dersom ikke søknaden er på perfekt norsk. (det er lov å ha dysleksi, men man må skaffe seg hjelp til søknaden. Så kan man heller ta opp det med dysleksien senere). Betalingsanmerkninger vet vi ikke noe om. Anonymous poster hash: 456b1...04b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har ansatt en del mennesker i salg og markedsføringsstillinger. Dette er stillinger der den fremtreden de gjør i et intervju forteller mye om hvordan de vil håndtere jobben. Klarer de ikke å selge seg selv, klarer de iallefall ikke å selge produktene de skal selge. Disse ville jeg ikke ansatt: - De som kommer forsinket til intervju (de kommer da mest sannsynlig forsinket i kundemøter også...) - De som er tydelig nervøse og lite utadvendte. Et slapt håndtrykk trekker også ned. - Mye skrivefeil i søknad/CV og tynn og lite relevant søknad/CV - De som ikke helt vet hvorfor de søkte jobben og bare skal ha en jobb (har til og med opplevd de som trodde de var på et annet intervju) - De som ikke har satt seg inn i hva jobben og arbeidsoppgavene går ut på - Svært overkvalifiserte søkere (som kommer til å forsvinne raskt - eller har ambisjoner om å ta jobben min...) - Folk som stinker røyk eller lukter vondt - Folk som ikke har forsøkt å se nogenlunde representative ut - De som ikke kan vise til noen referanser eller attester - Alt for mange korte arbeidsforhold (og tusenvis av unnskyldninger hvorfor...) - De jeg har null kjemi med og der jeg merker det kan bli en konflikt Høyt fravær får man kun vite gjennom tidligere referanser, men det trekker jo også ned. Anonymous poster hash: 5a99b...5f3
Bustetroll Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Spørs jo veldig åssen type jobb det var snakk om.. Men jeg ville aldri ansatt en som hadde 15 jobber på cv'en , der alle var 6 mnd eller mindre..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 En dibber! Anonymous poster hash: 8e883...30c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 "Type"? Ingen er automatisk utelukket så lenge de har kvalifikasjoner, meritter og egner seg personlig for stillingen, tenker jeg. Anonymous poster hash: c8aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Spørs jo veldig åssen type jobb det var snakk om.. Men jeg ville aldri ansatt en som hadde 15 jobber på cv'en , der alle var 6 mnd eller mindre.. Hehe, ja det skal jeg være helt enig i. Anonymous poster hash: c8aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har ansatt en del mennesker i salg og markedsføringsstillinger. Dette er stillinger der den fremtreden de gjør i et intervju forteller mye om hvordan de vil håndtere jobben. Klarer de ikke å selge seg selv, klarer de iallefall ikke å selge produktene de skal selge. Disse ville jeg ikke ansatt: - De som kommer forsinket til intervju (de kommer da mest sannsynlig forsinket i kundemøter også...) - De som er tydelig nervøse og lite utadvendte. Et slapt håndtrykk trekker også ned. - Mye skrivefeil i søknad/CV og tynn og lite relevant søknad/CV - De som ikke helt vet hvorfor de søkte jobben og bare skal ha en jobb (har til og med opplevd de som trodde de var på et annet intervju) - De som ikke har satt seg inn i hva jobben og arbeidsoppgavene går ut på - Svært overkvalifiserte søkere (som kommer til å forsvinne raskt - eller har ambisjoner om å ta jobben min...) - Folk som stinker røyk eller lukter vondt - Folk som ikke har forsøkt å se nogenlunde representative ut - De som ikke kan vise til noen referanser eller attester - Alt for mange korte arbeidsforhold (og tusenvis av unnskyldninger hvorfor...) - De jeg har null kjemi med og der jeg merker det kan bli en konflikt Høyt fravær får man kun vite gjennom tidligere referanser, men det trekker jo også ned. Anonymous poster hash: 5a99b...5f3 Noe er negativt og relevant, men det er også større feilslutninger fra din side her på noen punkter som gjør at bedriften kan gå glipp av svært god kompetanse eller personlige egenskaper hos de som ansettes, som hadde gitt bedriften økt inntjening. Anonymous poster hash: c8aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Alenemor? En uten utdanning? "Gammel" kriminell? En med masse betalingsanmerkninger? Student? En med dårlig språk? o.l Anonymous poster hash: bbbff...8f5 Jeg deltar av og til i tilsettingskomiteer på jobben min. Vi har nesten ingen jobber for folk med mindre utdanning enn mastergrad, så uten utdanning/student er ikke aktuelt. Vi er skeptisk til folk med "uryddig" CV, så kriminelle med "hull" i CVen er ikke aktuelt. Du blir ikke kalt inn på intervju hos oss dersom ikke søknaden er på perfekt norsk. (det er lov å ha dysleksi, men man må skaffe seg hjelp til søknaden. Så kan man heller ta opp det med dysleksien senere). Betalingsanmerkninger vet vi ikke noe om. Anonymous poster hash: 456b1...04b Øh...? Ekstremt, ekstremt få med hull i CV'en er da kriminelle! Og vandelsattest kan da også innhentes. Er man arbeidssøker har man f.eks. også "hull" i CV'en . Anonymous poster hash: c8aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 Kommer an på jobben, men kjemi mellom meg å den ansatte er viktigst. Blir ofte ilagt stor vekt, men er den største tabben du kan gjøre når du ansetter. Anonymous poster hash: c8aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Kommer ann på referanse fra tidligere arbeidsgivere, hadde en gang en fest glad gutt som søkte jobb. Jeg ringte opp tidligere arbeidsgivere og fikk til svar at det var stort fravær på gutten,at han ikke møtte opp etter helger, forsov seg, men ellers en hyggelig gutt og kunne jobbe. Var skeptisk men tok en prat med gutten. Var veldig tydelig på at kom han sent til jobb, eller fikk høre at han hadde tatt fri pga bakrus så måtte han gå på dagen. det var ingen tull på han, trur han hadde kommet til et punkt der han viste han måtte skjerpe seg for å kunne få en fast jobb. Alle fortjener å bevise at de kan jobbe. Ellers liker jeg ikke brautende-, skryte-, slarve folk men er de de best kvalifiserte så kan jeg ikke la andre gå foran. Anonymous poster hash: f4452...238
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #23 Skrevet 4. februar 2014 Ville ikke ansatt en som bruker pels av noe slag. Det er nok til at de aldri går videre til andregangs. Så slem er JEG. :-) Anonymous poster hash: 237b7...ed0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #24 Skrevet 4. februar 2014 Alenemor? En uten utdanning? "Gammel" kriminell? En med masse betalingsanmerkninger? Student? En med dårlig språk? o.l Anonymous poster hash: bbbff...8f5 Jeg deltar av og til i tilsettingskomiteer på jobben min. Vi har nesten ingen jobber for folk med mindre utdanning enn mastergrad, så uten utdanning/student er ikke aktuelt. Vi er skeptisk til folk med "uryddig" CV, så kriminelle med "hull" i CVen er ikke aktuelt. Du blir ikke kalt inn på intervju hos oss dersom ikke søknaden er på perfekt norsk. (det er lov å ha dysleksi, men man må skaffe seg hjelp til søknaden. Så kan man heller ta opp det med dysleksien senere). Betalingsanmerkninger vet vi ikke noe om.Anonymous poster hash: 456b1...04b Øh...? Ekstremt, ekstremt få med hull i CV'en er da kriminelle! Og vandelsattest kan da også innhentes. Er man arbeidssøker har man f.eks. også "hull" i CV'en . Anonymous poster hash: c8aa3...a14 OK, mulig jeg trodd det var innlysende hva jeg mente: folk med hull i CVen pga fengselsopphold er ikke aktuelle hos oss. Vi har ikke jobber som krever vandelsattest, så det er ikke aktuelt (eller mulig) å innhente. Det er dessuten svært få aktuelle hos oss som ike allerede har andre jobber, Anonymous poster hash: 456b1...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå