Gå til innhold

Ang vitser og menneskegrupper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lei nå. Jeg elsker vitser, morsomme historier og spøker. Jeg er blondine, mor, kone og lubben. Alle vitser og historier til dette ler jeg av.

Nen en bitteliten spøk om utlendinger, andre menneskegrupper som homofile eller muslimer, da er jeg diskriminerende, rasist osv.

Så hvorfor kan feks homofile fortelle vitser om heterofile, mørkhudede fortelle vitser om hvite og muslimer fortelle vitser om kristne, mens vi heterofile, hvite kristne ikke kan fortelle vitser om de?

Er så inn i granskauen lei av å bli kalt set ene eller det andre fordi jeg lernog er selvironisk. Diskriminerende?? Jaha.. Hva med alle "konevitsene"? Bør ikke alle koner stoppe de ugifte som forteller disse og si at de diskriminerer?

Hårsåre folk som ikke eier selvironi!

Sånn, da er jeg ferdig:)

Anonymous poster hash: df176...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går på historien bak det, og fordommene de opplever daglig. Kort og godt.

Skrevet

Blir vel ikke mindre fordommer av at de blir potte sure av en vits?

Skrevet

Blir vel ikke mindre fordommer av at de blir potte sure av en vits?

Så for at det skal bli mindre fordommer, så skal de godta narrgjøring som fyrer opp under fordommene? Logikken lenge leve.

Skrevet

Er det ikke gjøre narr av slitne mødre å fortelle vitser om de da? Det er jo bare å le med er det ikke? Være selvironisk?

Skal jeg bli fornærmet av blondinevitser fordi jeg er blond? Og vi vet jo at det finnes et hav av fordommer mot blondiner.

Skrevet

Er det ikke gjøre narr av slitne mødre å fortelle vitser om de da? Det er jo bare å le med er det ikke? Være selvironisk?

Skal jeg bli fornærmet av blondinevitser fordi jeg er blond? Og vi vet jo at det finnes et hav av fordommer mot blondiner.

Blir søknaden til blondier slengt i søpla pga navn eller religion? Eller slitne mødre?

Risikerer du å bli nektet både jobb og leilighet kun pga utseende?

Har slitne mødre og blondiner blitt diskriminert i hundrevis av år tidligere, og blir det ennå?

Rent subjektivt synes jeg ikke blondinevitser er så veldig morsomme, nei. Men de har ikke en forhistorie med diskriminering og hat bak seg på flere hundre år.

Skrevet

Blir søknaden til blondier slengt i søpla pga navn eller religion? Eller slitne mødre?

Risikerer du å bli nektet både jobb og leilighet kun pga utseende?

Har slitne mødre og blondiner blitt diskriminert i hundrevis av år tidligere, og blir det ennå?

Rent subjektivt synes jeg ikke blondinevitser er så veldig morsomme, nei. Men de har ikke en forhistorie med diskriminering og hat bak seg på flere hundre år.

Tja.. Nå har jeg sendt samme søknaden til NAV 3 ganger og den er endelig registrer, så ja...

Kristne er blitt forfulgt og blitt kalt hjernevasket i all den tid kristendom har eksistert. Kan man da ikke spøke om Gud og Jesus og himmel? Og hva med jødene? Like mange vitser er laget om de, men ser du de klage til media eller kalle deg rasist (om det ikke er om gassingen som er et forferdelig kapittel i historien)

Skrevet

Blondiner er ikke en gruppe som har vært jaget gjennom mange år, mishandlet fordi de er blondiner og forsøkt utryddet, som for eksempel jødene. De har heller ikke vært slaver, som forgjengere til enkelte afroamerikanere. Selv om man kan bli fornærmet, så er det ikke det samme. Man kan farge håret sitt, men man kan ikke skifte hudfarge eller nasjonalitet. Er selv utenlandsk, og har vært blond, så vet hva jeg snakket om. Det stakk mye vondere med rasistiske vitser, enn med blondinevitser.

Anonymous poster hash: cd169...b24
Skrevet

Tja.. Nå har jeg sendt samme søknaden til NAV 3 ganger og den er endelig registrer, så ja...

Kristne er blitt forfulgt og blitt kalt hjernevasket i all den tid kristendom har eksistert. Kan man da ikke spøke om Gud og Jesus og himmel? Og hva med jødene? Like mange vitser er laget om de, men ser du de klage til media eller kalle deg rasist (om det ikke er om gassingen som er et forferdelig kapittel i historien)

JEG synes ikke det er greit å spøke om Jesus, tegne ham som pedofil ol. Det er unødvendig.

Samme med jødetegninger som mange mener går under "ytringsfrihet". Det er fullstendig unødvendig.

#8 sier det egentlig veldig greit.

Skrevet

Hva med kvinner da? Kvinner har i allefall blitt diskriminert, og blir det i mange tilfeller fortsatt. Kan man vitse om kvinner?

Anonymous poster hash: e7547...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...