Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vet det er en høyst uvanlig og radikal operasjon men den utføres i hvertfall i utlandet. Vet du om noen som har gjort dette? Anonymous poster hash: 538db...f19
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Min venninne fikk valg mellom veksthormoner og operasjon. Valgte det første. Tenk å ofre så mye tid og opptreningstid på en operasjon som gjør deg litt høyere? Og for ikke å snakke om smertene! Anonymous poster hash: 8ce67...f7e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vil.... Men er vell ikke mulig når man er voksen?????????? Anonymous poster hash: 220f0...db5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vil.... Men er vell ikke mulig når man er voksen?????????? Anonymous poster hash: 220f0...db5 Jo det går an men det er visst mye vondere. Anonymous poster hash: 538db...f19
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vil.... Men er vell ikke mulig når man er voksen?????????? Anonymous poster hash: 220f0...db5 Jo det går an men det er visst mye vondere. Anonymous poster hash: 538db...f19 Spørs om det er verdt det... Hvor mye høyere kan man bli da...?? Anonymous poster hash: 220f0...db5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Uten at jeg skal utnevne meg selv som noen ekspert på området (langt derifra, faktisk..), så tenker jeg at så lenge du har et friskt skjelett, så skal ikke alder ha noe å si. Prosedyren går jo ut på å brekke skjelettet og hindre det å å gro sammen igjen. Man skrur jevnlig en millimeter eller to på skruer festet til skjelettet som fører til at det området der beinet ellers ville ha grodd sammen strekkes ut og beina dermed vil øke i lengde.. Det fører jo til store arr på beina og det øker jo høyden minimalt. Sånn egentlig. Man vil jo aldri bli høy. Man blir bare litt mindre lav.. Men for all del.. Om det gjør en lykkelig, så er det vel bare å kjøre på. 'Brake a leg'! Anonymous poster hash: 743f7...3d2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Det er en smertefull og langsom prosess. Jeg har ikke vært gjennom den, men vet om ei og kjennertil flere da jeg var sykepleierstudent på en avdeling som behandlet slike. Jeg var også med under en operasjon og så hvordan dette ble gjort. På den tiden lå avdelingen på Sofies Minde det var endel av Rikshospitalet. Og jeg så ett program i ettertid om en gutt som var igjennom en sånn operasjon og kjente igjen legen, da så lokalene veldig nye ut så jeg lurer på om de er flyttet til Riksen. Anonymous poster hash: 28b70...347
NormaJean Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har jobbet med dette og i Norge får ikke voksne innvilget slik operasjon. Og det er en så omfattende og langvarig behandling at jeg sliter med å forstå de som ønsker å gjøre dette som voksne. Du kan dra feks til Russland og betale for dette. Men du setter livet ditt på vent i nærmere 2 år hvis du skal gjøre både leggben og lårben. Vil heller anbefale deg å investere i lekre høyhelte sko og kanskje noen timer hos en terapeut? Det er tungt å føle seg utilstrekkelig utseendemessig. Men slik operasjon vil antagelig ødelegge deg psykisk
Gjest Leelu30 Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Dette høres helt vanvittig ut.... spesielt for meg som er 180 cm uten sko. Jeg sliter med det motsatte.. Skulle gjerne vært lavere. Har jeg på meg hæl er jeg fort 185-190. Er glad mannen min er 190.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Dette høres helt vanvittig ut.... spesielt for meg som er 180 cm uten sko. Jeg sliter med det motsatte.. Skulle gjerne vært lavere. Har jeg på meg hæl er jeg fort 185-190. Er glad mannen min er 190. Samme her. Er jo så mye enklere og gjøre seg høyere, om man ønsker det, enn lavere.... Skjønner at menn som er godt under 170 sliter, men kvinner? De kan liksom ikke bli "for små"... For høy derimot...Først som voksen har jeg akseptert høyde og kropp. Har alltid vært stor. Ikke bare i høyde, men også i bredde. Om man bare var "flaggstang" høy, ikke høy OG damefasong.... Er komplett umulig og finne klær som passer om jeg legger på meg litt. Er akkurat i grensen som jeg er nå...... Skulle ønske Lon Tall Sally startet opp butikk i Norge, som man kunne bestille fra via nettet uten og betal toll og frakt,- som fører til at det blir så dyrt og returnere at man ikke tar sjansen....... Har kun handlet plagg på salg som kommer under tollgrensen,- og så bra avslag at jeg føler det har vært verdt prisen selv om klærne ikke skulle passe. Kravet er og sende de "sporbart i retur"...Det er flere hundre kroner i kostnader det. SÅ må man evt fortolle igjen når varene kommer i retur i riktig størrelse.. Anonymous poster hash: cb5ea...018
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Dette høres helt vanvittig ut.... spesielt for meg som er 180 cm uten sko. Jeg sliter med det motsatte.. Skulle gjerne vært lavere. Har jeg på meg hæl er jeg fort 185-190. Er glad mannen min er 190. Samme her. Er jo så mye enklere og gjøre seg høyere, om man ønsker det, enn lavere.... Skjønner at menn som er godt under 170 sliter, men kvinner? De kan liksom ikke bli "for små"... For høy derimot...Først som voksen har jeg akseptert høyde og kropp. Har alltid vært stor. Ikke bare i høyde, men også i bredde. Om man bare var "flaggstang" høy, ikke høy OG damefasong.... Er komplett umulig og finne klær som passer om jeg legger på meg litt. Er akkurat i grensen som jeg er nå...... Skulle ønske Lon Tall Sally startet opp butikk i Norge, som man kunne bestille fra via nettet uten og betal toll og frakt,- som fører til at det blir så dyrt og returnere at man ikke tar sjansen....... Har kun handlet plagg på salg som kommer under tollgrensen,- og så bra avslag at jeg føler det har vært verdt prisen selv om klærne ikke skulle passe. Kravet er og sende de "sporbart i retur"...Det er flere hundre kroner i kostnader det. SÅ må man evt fortolle igjen når varene kommer i retur i riktig størrelse.. Anonymous poster hash: cb5ea...018 Det er nok stort sett damer som er under 140 og menn som er under 150 eller der omkring som vurderer så drastiske metoder. Det er ikke noe en dame gjør for å øke høyden fra 160 til 163 cm. Anonymous poster hash: 17595...367
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Ville aldri vurdert det en gang om det ikke er av medisinske årsaker. Min bror har gått gjennom to runder med forlengelse på det ene benet pga sykdom. Så mye stell, smerte, infeksjon og arr som det medfører. (Veksthormon ikke er alternativ her). Han burde gjøre det igjen om 3-4 år , men vet ikke om han vil. Anonymous poster hash: b34b7...797
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Jeg vil.... Men er vell ikke mulig når man er voksen?????????? Anonymous poster hash: 220f0...db5 Jo det går an men det er visst mye vondere. Anonymous poster hash: 538db...f19 Spørs om det er verdt det... Hvor mye høyere kan man bli da...?? Anonymous poster hash: 220f0...db5 Opptil 7 cm har jeg lest. Det er nok ikke verdt det.. Anonymous poster hash: 538db...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå